Waar je bij vertraging van personen enorm voordeel hebt van EU regulations, ondervind je daar nadeel van bij vertraagde bagage. KLM volgt in beide gevallen de EU regels - in het eerste geval honderden euro's cash, in het tweede geval een tandenborstel en wat kleding, die je zelf mag kopen en declareren. Als je dat niet gedaan hebt, is 3500 miles een extraatje van de maatschappij, dat niet verplicht was.
Ik weet niet wat je overstaptijd was, maar persoonlijk zou ik dit soort XP runs niet riskeren als je aansluitend iets belangrijks te doen hebt. Het is leuk om extra XPs binnen te harken met business vluchten via CDG (ik neem aan dat je Parijs bedoelde met GDG?), maar je risico op vertraging is 2x zo groot en je geeft je ruimbagage in handen van 3 verschillende afhandelaars..
Mocht het nog een keer gebeuren: tandenborstel en kleding kopen, voor de transparantie bijvoorbeeld op de luchthaven direct na aankomst, bonnetje declareren bij KLM. Als door vertraging na een XP run een galafeest mist, even Apeldoorn (of Amex
) bellen..
Maar zelfs de Amex platinum biedt een máximale vergoeding van 400 euro voor nieuwe producten in jouw geval.
Klik om te vergroten...