InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. PierreV

PierreV Newbie

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Op 1 dec AMS-GDG-BCN in BC gevlogen. Geen koffers.
    Formulier ingevuld bij Groundforce. Klm gebeld.
    Koffers zouden met de laatste vlucht komen en per koerier bezorgd worden.
    Volgende morgen geen koffers. Erg lullig op 4 dec. Zouden we aan boord in de Yacht Club van een cruiseschip. Nogal wat
    galakleding enz.
    Mijn vrouw spreekt vloeiend Spaans en belde met callcenter.
    Callcenter beweerde dat de koffers niet in BCN waren.
    Klm gebeld, beweerde dat ze 1 dec. Verstuurd waren naar BCN.
    Weer callcenter gebeld. Geen koffers.
    3 dec. meerdere malen gebeld, geen oplossing.
    Toen maar naar het vliegveld. Mochten achter de douane, naar Groundforce. De baliemedewerker, kreeg net als callcenter en KLM, de desbetreffende afdeling niet aan de telefoon.
    Hij was zo vriendelijk te gaan kijken.
    5 minuten later kwam hij met 2 bordeaux rode Samsonites aangelopen.
    Stonden in een hokje en waren niet gescand.
    Gelukkig was onze bagage er. Anders hadden we echt op een holletje een garderobe moeten scoren.
    Klm biedt een beledigende fooi, nl. 3500 miles pp.

Laatst bewerkt: 20 okt 2019
  2. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Waar je bij vertraging van personen enorm voordeel hebt van EU regulations, ondervind je daar nadeel van bij vertraagde bagage. KLM volgt in beide gevallen de EU regels - in het eerste geval honderden euro's cash, in het tweede geval een tandenborstel en wat kleding, die je zelf mag kopen en declareren. Als je dat niet gedaan hebt, is 3500 miles een extraatje van de maatschappij, dat niet verplicht was.

Ik weet niet wat je overstaptijd was, maar persoonlijk zou ik dit soort XP runs niet riskeren als je aansluitend iets belangrijks te doen hebt. Het is leuk om extra XPs binnen te harken met business vluchten via CDG (ik neem aan dat je Parijs bedoelde met GDG?), maar je risico op vertraging is 2x zo groot en je geeft je ruimbagage in handen van 3 verschillende afhandelaars..

Mocht het nog een keer gebeuren: tandenborstel en kleding kopen, voor de transparantie bijvoorbeeld op de luchthaven direct na aankomst, bonnetje declareren bij KLM. Als door vertraging na een XP run een galafeest mist, even Apeldoorn (of Amex:)) bellen..
    Maar zelfs de Amex platinum biedt een máximale vergoeding van 400 euro voor nieuwe producten in jouw geval.

VinceG vindt dit leuk.
  3. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Vandaag ook geprobeerd, een wonder geschiedde: ik kon een eerdere vlucht pakken. Heel fijn, want ik arriveerde om 9:05 op CDG en kon de 10:15 naar AMS pakken. Heerlijk, anders had ik 5 uur te spenderen in de lounge op 2F.

4. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Na 48 uur komt daar nogmaals 400 euro bij. Totaal max is 800 euro.

5. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Maar dat was hier niet het geval, daarom typte ik "in jouw geval"

6. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Er lezen meer mensen dit forum dus om het compleet te maken kan die info handig zijn.

Thijsk en FlyingFonz vinden dit leuk.
  7. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Mjah als het lang duurt voordat koffers gescand worden (of wel iemand doet zijn werk niet) dan is het gewoon niet te zien in het systeem.
    Ik heb het al 2 keer aan de hand gehad dat mijn bagage op mijn originele vlucht mee gaat (vertraagd) en ik met een andere vlucht vertrek. Tot nu toe iedere keer wezen shoppen voor om en nabij 150 euro en krijg altijd heel snel dit bedrag terug van KLM. Heb nog 1 keer extra geklaagt omdat het wat lang duurde en toen kreeg ik 5000 miles.
    Moet eerlijk zeggen dat het altijd netjes afgehandeld wordt en vergoed.

8. PierreV

PierreV Newbie

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Ik vind je koffer op de derde dag moeten zien op te sporen op een vliegveld, terwijl je de volgende dag op de Yacht Club van een schip wil inschepen heel vervelend.
    De koffers bevatten nogal wat dure ( maat ) kleding en schoenen. Dus dat shop je ( buiten de zeer vele euroos ) niet meer bij elkaar. Het vooruitzicht om zonder deze kleding te moeten inschepen was onplezierig.
    De vergoeding van 3500 miles en een beetje kleding is een
    fooi vergeleken met de dagen in BCN, waar nogal wat tijd besteed moest worden aan telefoontjes en appjes.
    De Eu regels zullen wel zo zijn, maar ik blijf het erg onfatsoenlijk vinden.

9. Raymond01

Raymond01 Newbie

Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Groetjes uit de La Premiere lounge :)

Bijgevoegde bestanden:

beuse242, VinceG, Christian en 15 anderen vinden dit leuk.
  10. Timo_de_frys

Timo_de_frys Blue Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Looking good!

11. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Geniet ervan.

12. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Veel plezier!

13. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Ik zie dat ik door Aeromexico op een andere vlucht van MEX naar CUN ben omgeboekt, dat vind ik allemaal prima. Alleen nu zie ik dat dit vliegtuig geen Premier Class aan boord heeft en ik dit wél geboekt heb. Iemand enig idee wat ik best kan doen nu? Zijn hier bepaalde afspraken voor?

14. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Momenteel op MXP. Onze MXP-AMS-GRU-EZE “run”/vakantie aan het afronden.

Connecties zijn prima. Op GRU hoef je NIET je koffers op te halen en kun je meteen door. We hadden 65min connectie. Prima te doen met een Hollandse tred doorlopen. Koffers ophalen moet overigens wel als je daarna een domestic flight hebt.

Op de terugweg wilden we graag koffers ophalen in Amsterdam. Bij inchecken op EZE konden / wilden ze alleen doorlabelen. Op GRU gebeld met KLM; kon makkelijk aangepast worden in de computers, moest ik naar de gate gaan om te vragen. Drie man erbij, gingen ze regelen. In het vliegtuig tijdens boarden kwamen ze nog vertellen dat het gelukt was.
    Jullie raden het al. Geen koffers. Connectie nu op MXP was maar 65min en dat durfde ik niet aan. Uiteindelijk de terugvlucht omgeboekt. Dat was goedkoper dan de koffers uit de kelder trekken op Schiphol.
    Tuurlijk is koffer ophalen niet standaard. Echter als het telefonisch geadviseerd wordt en op de luchthaven beloofd dan vind ik het wel een dingetje.

We waren er 2,5 week. Bij aankomst dag erna doorgevlogen naar IGR met Argentina Aerolinineas. Iguazú watervallen bezocht. Was enorm indrukwekkend. Daarna 4,5 dag met Argentina Aerolinineas naar Montevideo. Heel ontwikkelde, veilige en relaxte stad. Toen nog 8 dagen Buenos Aires.

In Montevideo krijg je met buitenlandse creditcards meteen de btw terug op eten. (Betaling en refund naast elkaar in je amex app).
    In Buenos Aires zou je btw van hotel moeten terugkrijgen. Dat is inmiddels geëscaleerd. Want we voldeden aan alle voorwaarden. En plots kwam uit de hoge hoed dat vooruitbetalingen niet mee te tellen. Echter is die uitzondering nergens te zien (ook niet bij bureau voor toerisme). En in m’n boeking werd zelfs actief gezegd dat we wel btw terugkregen. Wellicht overwegen te kiezen voor betalen bij uitchecken. Wordt vervolgd.

Verder wordt op alle blogs gezegd dat je dollars of euro’s mee moet nemen. Ik begrijp nog altijd niet waarom. Zelfs met zoeken van goede wisselkantoren met voordelige koersen waren we niet beter uit dan met amex betalen. Je kunt overal met amex betalen. Beter dan in NL. En bij de wet is iedere winkel en restaurant verplicht creditcards te accepteren. Dus... oh en die biljetten zijn echt smerig, wellicht helpt dat de keuze haha. Uiteraard heb je een paar cent opslag maar dat weegt niet niet op tegen het wisselen en met contact geld lopen.

We hebben Uber kunnen gebruiken van en naar beide AirPorts in Buenos Aires. Je moet wel betalen op cash instellen. En zodra iemand accepteert meteen een bericht via de app in het Spaans sturen dat je contant in peso’s betaald. Dat verkleint de kans op annuleren.

indien iemand nog vragen heeft stuur me maar een privé bericht. Ook over advies bij de watervallen, hotels en locaties.

Bijgevoegde bestanden:

beuse242, VinceG, Johan10 en 15 anderen vinden dit leuk.
  15. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.557
    Trofeepunten:
    478
    Met welke claimwebsite hebben jullie de beste ervaringen?

Ik heb ruim 2 jaar geleden 2 claims bij gate1 claimservice ingediend. 1 afgewezen omdat Niki failliet is, de ander nog steeds ''in behandeling''...

Dus wil niet weer daarop inzetten...tips?

16. Timo

Timo Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Wij hebben een zelfde soort trip gemaakt aan het begin van dit jaar. Iguazu was voor ons een absoluut hoogtepunt.

Wij zijn vaker geld gaan wisselen op de Avenida Florida in het centrum bij "cambistas". Deze spreken je aan waarna ze je mee nemen naar een vaag uit ziende winkel of kiosk waar ze dan dollars en euros omwisselen voor pesos. De eerste paar keer waren we redelijk argwanend, helemaal omdat zij 15% - 20% meer bieden dan een officieel wisselkantoor of bank. Maar uiteindelijk nergens problemen mee gehad.

Johan10 vindt dit leuk.
  17. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Overwogen om ook te doen. Las er in principe goede verhalen over. Ondanks het voordeel was het mij niet waard om telkens daarheen te gaan en te wisselen. Het systeem is eigenlijk ook echt bizar, maar het werkt.

18. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Alle lof voor Garuda vandaag in Jakarta. Mijn oorspronkelijke vlucht was vervallen en men had mij paar weken terug al op een latere vlucht gezet.
    Moest vandaag onvoorzien heel vroeg op Jakarta zijn en was daardoor ook veel eerder klaar dan verwacht, toch even proberen bij de customer service voor een vlucht eerder en dit kon, en omdat mijn raamplaats in de laatste twee rijen was waar het inflight systeem kennelijk niet werkt ook compensatie gekregen van 100.000 rph, das omgerekend natuurlijk maar €6,50 er waren echtervook andere stoelen vrij maar ik wilde perse bij het raam waardoor dit mijn inziens niet echt nodig was om compensatie te krijgen. En ondanks dat ik 48 uur eerder geland was met Klm en deze domestic vlucht naar Bali apart geboekt was (mijn werkgever ziet me aankomen met Bali) ook de domestic lounge mogen bezoeken als economy passagier wat volgens de Garuda regels eigenlijk niet mag. Nu is die lounge niet specifiek goed en het aanbod beperkt, deze kan ook van het lijstje bezochte lounges af.

beuse242, lloydje33 en westi vinden dit leuk.
  19. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    beuse242, Sebas, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb die niet besteld en zal dat ook niet gaan doen.

beuse242 en arjen05 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina