Iemand ervaring met het Intercontinental Hotel in Toronto, of met het Fairmont Royal York in Toronto? Ik zoek een hotel in Toronto voor janauri, en zat aan een van die twee te denken, vanwege de handige ligging en omdat het Fairmont in een iconisch gebouw huist. Ik ben bij deze 2 hotels wel eens langsgewandeld bij een eerder bezoek aan de stad, en toen was het vrij druk/lawaaiig in de omgeving. Nu is mijn vraag; zijn de kamers in deze hotels rustig/geluidsdicht?
Ik heb in mei 3 nachten in het IC Toronto City Center overnacht. Als Ambassador kreeg ik een upgrade naar een junior suite op de 8e verdieping (dat is de Club Floor). Uitzicht op de treinen van Union station, maar absoluut geen geluidsoverlast. Ik ga 7 november weer naar dit hotel. Nog een detail, in de lounge wordt geen gratis alcohol geschonken, zelfs geen bier. Schijnt iets met de wetgeving in Ontario te zijn☹️.
Dan laat ik, als ik voor het IC ga, de clubkamer maar zitten. Dat van de drank vermoedde ik al; ik heb me in Toronto eens staan te verwonderen dat supermarkten helemaal alcoholvrij zijn.
Ik kom er niet helemaal uit welke stoel te kiezen in de KLM 787-9 (Toronto-Amsterdam, nachtvlucht) Twijfel tussen 10K en 11K (alle eco comfort stoelen zijn trouwens nog beschikbaar) Hoe is de beenruimte bij 10K? Zit je met je voeten tegen de wand (ik ben 1.91m) Iemand advies?
Even doorscrollen naar 1 minuut 15 ... Ik denk dat je met je voeten tegen t wandje aan komt. Vloog zelf terug van lax -> ams snachts op 12h (aan gangpad) en kon me met mn 1.85 prima strekken.
Aaah... Iemand wel eens op deze rij gezeten in de Dreamliner? In de B777 en A330 heb je ruimte zat maar in de B787 lijkt het veel krapper.
Via volgende linkje kan je virtual door toestel lopen en goed alle stoelen zien: https://my.matterport.com/show/?m=wNNEzhvstb5
Ik vlieg maart volgend jaar naar NYC in de 787-10 op rij 11 (bulkhead), en terug met de 787-9. Misschien moet ik daar nog maar eens over nadenken. Ben 1,93m lang.
Zo te zien zijn ook de armsteunen wat dikker en niet omhoog te klappen. Ik ga voor de rij achter de bulkhead rij in de 787-9 dus rij 11. De andere meer beenruimte plekken zijn me te dicht bij de wc's dank voor jullie hulp
bulkhead stoelen kan je idd niet de armleuning omhoog doen en zit je tv/tafel in de armsteun. Pak hierom ook altijd een rij waarbij je dit niet hebt, mocht er niemand naast je zitten kun je het jezelf wat comfortabeler maken.
Bulkhead in de 787 is niet aan te raden. Helemaal niet als je aan het gangpad zit. De galley ligt een beetje scheef ten opzichte van het gangpad met het resultaat dat er regelmatig mensen tegen je aan lopen. Daarnaast heb ik het idee dat de beenruimte een heel stuk minder is dan bij bijvoorbeeld de triple 7.
Qatar heeft i.p.v. van de A380 een kleiner toestel ingezet voor de vlucht CDG -> DOH, gevolg de vlucht was overboekt.. Ik ben nu omgeboekt naar Singapore airlines en kom drie uur later aan op Phuket dan mijn originele planning. Vlieg wel in business, dus kijk uit naar de service .
Ja dit klopt met de 10C, die zit zowat midden in de uitgang van de galley. Dit is inderdaad irritant bij het boarden. Maar heb hier gezeten op de vlucht naar new york en heb languit kunnen zitten zonder blauwe plekken ;-) 4 weken geleden 10K op de heen- en terugvlucht uit SLC en heerlijk gezeten met mijn 1.88 m. Ik zou het zo weer doen! De stoel is wel iets krapper omdat je tafel en entertainment erin zitten, maar voor beenruimte zou ik het zeker doen.
Als je echt exact 3 uur (of meer) aan de gate in Phuket aankomt heb je nog recht op EU compensatie ook. Dus naast service mogelijk ook nog wat extra reisbudget
Ik zou 7.05 aankomen en nu 10.40. Goede tip. Had ik nog niet aan gedacht. Zit nu in de star alliance lounge aan een bakkie. Ook prima vertoeven .
Of Qatar makkelijk over de brug komt is de vraag. Maar het kan ook altijd via een claimbureau. Dit zijn trouwens op zich wel ‘fijne’ vertragingen want 07.05 of 10.40 maakt eigenlijk ook niet zo heel veel uit, zeker niet met C. Reken jezelf niet te rijk, vlucht is meer dan 3500 km met vertraging tussen 3 en 4 uur dus maximaal te claimen bedrag is € 300. (Daarom doet Qatar wel zijn best om jouw zo snel mogelijk op de bestemming te krijgen. Claimen bij niet meekunnen door overboeking vind ik persoonlijk een must overigens, want daar is niks bijzondere omstandigheid aan).