InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    En je kan dubbeldippen met de miles van SQ. En over claimen bij QR: hun customer service is verschrikkelijk slecht en langzaam ook, maar blijven vasthouden en blijven mailen. Desnoods via sociale media benaderen.
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Geweigerd op de vlucht is sowieso claim waardig. Have fun in Thailand :cool:
     
    KarinS vindt dit leuk.
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    In geval van instapweigering is er geen minimum vertraging nodig om in aanmerking te komen voor compensatie. Wel mag het bedrag worden gehalveerd als de vertraging korter is dan een bepaald aantal uur.
     
    FlyingFonz, Ambtenaruh en KarinS vinden dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Qatar heeft de vertraging weten te beperken onder de 4 uur over een afstand van meer als 3500 km en dan is het in principe 50% van de €600.

    Maar zoals gezegd bij instapweigering zou ik uit principe claimen en totaal niet schuldig voelen want ook door downgrading van het toestel neemt men weloverwogen die beslissing, een kleiner toestel kost ook minder brandstof! En men zal echt niet kiezen om 100 passagiers te laten staan, loadfactor technisch kijkt men hier echt wel naar. Het is echt een afweging in kosten.
     
  5. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Bedankt voor je uitgebreide verhaal! Ik lees het nu pas, we komen zelf net terug van Sardinie voor een weekje nazomeren ;-). Zoals je weet ga ik de run doen in maart. Dat wordt nog spannend trouwens aangezien ik die week na mijn trip ws naar Vancouver moet voor mijn werk... En er zit wat overlap in de dagen.... Ik stuur je nog wel even een DM voor een hotel in Buenos Aires ;-).
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  6. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Lekker rustig de AF/Klm lounge BKK op zondagochtend :cool:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Timo_de_frys, Urbanjazz, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Is die lounge eigenlijk wat? Ik hoor daar wisselende verhalen over en ik doe eigenlijk alleen maar vluchten naar Kuala Lumpur al dan niet op de heenweg na 2 dagen (hoi zelfde bemanning) door naar Jakarta en ben wel fan van de Golden Malaysian Airlines satelliet Lounge, maar mogelijk moet ik in maart terug via Singapore of Bangkok.
     
  8. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Waar hecht je waarde aan? Het warme eten vind ik lekkerder dan in de Crown lounge. Ik zag bij de douches geen handdoeken en dergelijke liggen, wellicht moet je dit zelf ophalen bij de balie.
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Het meeste waarde hecht ik eigenlijk eraan dat het bij voorkeur geen dagvlucht is....
    Douches is voor mij normaliter wel belangrijk, al is dat met middagvertrek uit bkk dat wat minder noodzakelijk omdat ik dan uit een hotel kom.
    Blijft over het eten, in het vliegtuig eet ik normaliter weinig, mijn beeld is hier van dat het niet beter is dan in de Malaysian Golden Lounge.... Mogelijk is Singapore een betere keus in dat opzicht?
     
  10. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Als je er voor het eten gaat, ga je teleurgesteld zijn. Kies dan zeker een aziatisch :)
     
  11. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb eindelijk mijn tegoed in mijn Wallet kunnen besteden op booking.com. nog van de oude vrienden actie. steeds het probleem dat er weinig accommodaties beschikbaar waren en ik dan juist meer kwijt zou zijn als ik voor hotel zou kiezen waar ik het tegoed kon inleveren. Op Isle of Man in
    Douglas meerdere opties gevonden en via tegoed in Wallet geboekt. Nadeel: Je betaalt meteen je totale reservering want het openstaande bedrag moet je meteen per creditcard voldoen. Er is een gratis annuleren optie en ze geven aan het geld binnen 24 uur terug te storten inclusief je Wallet tegoed.

    Ook bijzonder: via booking een B&B geboekt met gratis annuleren tot twee weken voor de aankomstdatum. De eigenaar had op eigen website staan dat deposit non-refundable is. Nu stond er bij booking dat de accommodatie contact opneemt met mij voor de details van betaling. Geen melding van deposit en prompt is er een deposit van mijn creditcard afgeschreven.

    In december ga ik naar Kazachstan. Na vorige keer een prima lokaal hotel te hebben geboekt, nu weer voor Hilton Garden Inn gekozen (eerste keer ook gezeten). Ik heb een non refundable rate en mijn CC is deze maand net verlopen. Hilton hoofdkantoor gaf bij boeken aan dat ze het zouden aanpassen tzt. Toen ik laatst belde, melden ze dat ik het niet kan aanpassen en zij ook niet. Gelukkig is het hotel soepel en hebben ze het aangegeven bij mijn boeking en dat het gegarandeerd is. Wel zo fijn want we komen aan op het fantastische tijdstip 23.55 en je wilt dan gewoon een bed om te slapen en geen gedoe :)
     
    KL1575, VinceG en Carel1 vinden dit leuk.
  12. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    cockpitgesprekje: "Kijk collega dit is de code voor een kapingsalarm. Je moet 7-5-0-0 op deze wijze intoetsen en dan hopla: groot alarm...eh...oeps..wat heb ik nu gedaan?"
     
    lloydje33, KarinS, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik zat in het CitizenM op Schiphol. Echt belachelijk veel sirenes. Op een gegeven moment gewoon file voor de toegang naar het platform. Probeerde rustig te werken, maar dat was er niet bij.....:D
     
  14. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Heeft er iemand ervaring met Owmychef van Air France? Ik zag dat er af en toe een beroemde Franse kok meevliegt en vraag me af wat de ervaringen zijn. Lijkt me namelijk leuk om een keer mee te maken!
     
  15. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    VinceG en PennyDreadful vinden dit leuk.
  16. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Vandaag van Oslo (OSL) naar Amsterdam gevlogen met SAS, en heb een paar dagen geleden een bod gedaan voor een upgrade naar SAS-plus, 45€. Dat was het laagste wat ik kon bieden, maar het bod was geaccepteerd en ik was geupgradet. Het was voor mij vooral te doen om een lunch uit te sparen in Oslo, waar het natuurlijk erg prijzig is om wat te eten en drinken.

    Toen ik een zitplaats wilde kiezen, was helaas al bijna alles gekozen (ongeveer 40 uur voor de vlucht) en moest ik het stellen met een middenstoel op rij 5, tussen 2 flinke mannen in helaas. De SAS lounge vond ik wel ok, maar niet meer dan dat. Er was veel personeel, meer dan bij de Crown lounge bv, en afval en vieze glazen werden snel opgeruimd. Bier komt uit een tap, en wijn komt dat ook vreemd genoeg. Het smaakte wel ok, maar ik heb nog nooit een wijntap gezien en het is ook een beetje tegen mijn gevoel in dat ik niet weet wat er precies uitkomt, bij een fles kan je dat in ieder geval zien. Het is jammer dat de zitjes in een hoefijzer opstelling van ongeveer 8 stoelen om een tafeltje staan, en niet wat meer vis-a-vis met 2 of 4 stoelen, voor wat meer privacy.

    Bij het boarden stond ik vooraan, maar het was een first come first serve situatie, alle reizigers stonden door elkaar en op een bepaald moment werden gewoon de zelfscan poortjes geopend en kon je gaan boarden. Aan boord dus zoals gezegd geen vrije middenstoel, en ook geen extra beenruimte. Wel een maaltijd en drankjes, die eigenlijk amper pastten op het kleine tafeltje, en ik moest mijn best doen om niks om te stoten van mezelf of mijn buren.

    Al met al was 45€ ook echt het maximum wat ik hiervoor zou willen betalen, puur en alleen omdat een lunch in Oslo zelf me ongeveer 50 a 75€ had gekost. Het comfort bij een volle vlucht laat wel wat te wensen over.

    Zijn er meer mensen die vaak met SAS-plus vliegen?
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  17. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
  18. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Weet iemand precies of er nu verschil in on board service zit tussen cityhopper en KLM als de vluchttijd hetzelfde is? Bijvoorbeeld AMS-DUB met KLM of met KLC?Of vluchten van 2 uur met KLM of KLC in het algemeen?
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Bij hele korte vluchten, denk aan Dusseldorf of Brussel krijg je een los uitgedeeld bekertje water en dan een snack... die snack varieert van pizza pretzels (aan de hoogste boom opknopen de mafkees die dit uitgevonden heeft) belgische chocoladekoekjes of als je geluk hebt een stroopwafel. In C krijg je een flesje water en koffie.

    Bij langere vluchten, denk ook aan Geneve of Londen die zowel door KLM als KLC worden uitgevoerd krijg je een wrap of 1 stuks broodje met bekertje water en je kan ook kiezen uit bier / wijn water of frisdrank. Die service is dus wel gelijk en de afstand bepaald het aanbod.
    Op langere vluchten krijg je echter geen miniblikjes maar schenkt men een bekertje uit een groter blik, dat laatste snap ik echt niet, als je geen heel blikje meer wilt geven ga dan werken met flessen....
     
  20. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb daar nooit zo bij stil gestaan. Heb even gekeken maar volgens de flightguide op mijn volgende reis zit er al verschil tussen heen en terugreis. Heen water en terug drankje naar keuze. Vraag me af of dit klopt.
    AMS - GDN cityhopper:
    upload_2019-11-9_7-33-15.png
    terug GDN-AMS cityhopper:
    upload_2019-11-9_7-34-58.png
     

Deel Deze Pagina