InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. MrEhrmantraut

MrEhrmantraut Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    misschien wel voor 100 euro een rondvlucht boven Nederland in een 747 met 2 extra rondjes boven het huis van Jesse Klaver en Rob Jetten?

Sky93, erlug, Godenzoon14 en 14 anderen vinden dit leuk.
  2. Timo_de_frys

Timo_de_frys Blue Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Eens, de werelddeals waren wat mij betreft niet heel interessant... Hoopte op een mooie deal naar CPT; maar helaas - blijft (direct) in WBC zeer prijzig en EC vond ik ook niet doorslaggevend om te boeken.

3. Timo_de_frys

Timo_de_frys Blue Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    :> nice one

4. Javadest

Javadest Blue Tier

Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Wat vreemd, ik ben vorig jaar 5x in de lounge op VLC geweest, 3x met gast, 3x niets hoeven betalen. Ik vraag me af of ik dan geluk heb gehad of dat er bij jou iets fout gaat.

5. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dat "automatisch" afschrijven is mij ook een keer overkomen in lounge Munchen. Ik gaf FB kaart en instapkaart en dame zei " ok" . Ik gaf wel mijn amex want ik wist dat ik moest betalen maar ze leek er niks mee te doen. Er werd niets getypt, ik had niet gepind of getekent . " loop maar verder" was het. Toch bleek het afgeschreven onder vermelding ticketnummer.

tempsnip.png

6. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb een ticket AMS-BOS-AMS gekocht à739€ met Delta in Main Cabin, dus niet basic economy, dat was 620€ op mijn data. Ik heb het gekocht om zo vrije stoelkeuze te hebben en eventueel te kunnen bijbetalen voor economy comfort plus, wat met een basic ticket niet kan.

Ik kan in de Delta app en site alsnog niet bijbetalen voor economy comfort plus, want de banner die je normaal ziet, zie ik nu niet. Ik bellen met de Nederlands talige klantenservice; krijg ik een heel verhaal... Komt er volgens de callcenter agent opneer dat mijn ticket dan opnieuw uitgegeven moet worden en dat ik dan de nieuwe ticketprijs betaal, plus de wijzigingskosten van mijn huidige ticket, 910€ per enkele reis. Ik gaf aan dat als ik zelf een nieuwe reis zou boeken en meteen comfort plus kies dat 943€ in totaal kost voor een retour. Zegt ze dat de tarieven allicht wat gestegen zijn intussen, en dat haar tarieven zijn wat het is.

Later lees ik op de Delta site dat bij Main Cabin een ticket re-issue naar comfort plus met mijn boekingsklasse niet nodig is.

Nog eens bellen en hopen op een andere callcenter agent? Of het maar laten?

7. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Nog een keer bellen. Wellicht dat @Grouchy je het fijne er van kan vertellen. Dat is de Delta expert op het forum.

Laatst bewerkt: 13 okt 2019
    Tim82 vindt dit leuk.
  8. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    In mijn geval was er om 09.39 UTC al bekend dat er een equipment change was. Op dat moment was het vliegtuig net geland in MRS en was scheduled om 14.30 te landen in AMS. Men wist dus al dat het schema nooit gehaald kon worden.
    Toch kreeg ik pas om 14.33 een mail dat mijn departure time was gewijzigd. Dat is 3 uur nadat het bekend was.

Voortaan dus idd maar even op flightstats kijken. Bedabkt voor de tip.

Daan3 en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. PennyDreadful

PennyDreadful Blue Tier

Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Jeeeezzz dit waren wilde jaren zestig plannen....wat zou dit gaaf geweest zijn.......!!
    upload_2019-10-5_3-19-32.png

Timo_de_frys, Jurian, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    HUCA (hang-up call again) :)
    of tweet ze @DELTA of bellen (wel naar de US). Lang geleden dat ik met een NL-talige agent gesproken heb, volgens mij kreeg ik toen wel opeens een ticket issued op 074-stock ;).
    Bij buy-ups zijn de wijzigingskosten en andere zut eigenlijk altijd kwijtgescholden door de DM-agent. Met normale agenten zal het misschien een ander verhaal zijn....In dat geval de Delta site erij houden en quoten aan de agent.

En ben gewend om normaal een C+/first banner met buy up offers te zien op Delta.com. Geen idee waarom ie er nu niet is.

FlyingFonz en Tim82 vinden dit leuk.
  11. erlug

erlug Blue Tier

Leuk Bevonden:
    136
    Trofeepunten:
    43
    Ben je Gold of Platinum?

12. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Wat ook kan is dat operations nog niet definitief besloten heeft jouw vlucht met dat toestel uit te voeren. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik vertragingen zie ontstaan en dan last minute toch wordt besloten om een andere vlucht te vertragen en jouw vlucht wel op tijd uit te voeren met weer een ander toestel. (Dan krijg je gate changes en dergelijke).
    Alles afhankelijk van de overstappers op de uitgaande en binnenkomende vlucht die anders een connectie niet kunnen halen en waar de mogelijkheden tot vervangende vluchten beperkt zijn.

westi vindt dit leuk.
  13. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.557
    Trofeepunten:
    478
    2 maanden geleden vanuit PMI naar BRU met Tui fikse vertraging gehad. Aangekomen op het vliegveld was het al anderhalf uur, uiteindelijk ruim 3 uur later vertrokken. We landden precies 3 uur na de oorspronkelijke tijd. In PMI was er al een dame bezig om voor hun bedrijf compensatieformulieren uit te delen, geen gebruik van gemaakt, probeer het eerst zelf. Nu heb ik ze een mailtje gestuurd en ik krijg nu (eindelijk) reactie dat de vlucht niet 3 uur vertraagd was. Maar...volgens flightstats is de arrival precies 3 uur na de scheduled arrival. Heb ze een screenshot toegevoegd...benieuwd wat gaat gebeuren!

14. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Om voor compensatie in aanmerking te komen moet je vlucht meer dan 3 uur vertraging hebben.

15. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.557
    Trofeepunten:
    478
    Akkoord, maar waar ligt de grens? 3 uur en 1 seconde? Ik lees hem als vanaf 3 uur vertraging. Ik snap dat het een minutenspel is, maar ik vind dat bij het passeren van de 3 uur de compensatie in hoort te gaan. Of...zullen zij andere methoden gebruiken om te 'meten' wanneer een vliegtuig op tijd is?

16. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Het gaat om het moment wanneer de deuren bij aankomst open zijn. Vaak is dit nog wat extra minuten bovenop de tijd die een tracking site aangeeft.

FlyingFonz en RickJansen vinden dit leuk.
  17. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Wie is er vandaag naar het feestje van KLM geweest? Hoe was het? Misschien fotootje?

18. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Op de story van onze Instagram vind je foto’s van vandaag!

Carel1, Fripsmaster, arjen05 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Oh top ik zie het! Thx (morgen weer;)?)

20. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Zeker! Morgen delen we hele dag foto’s en updates via Twitter en Instagram. Natuurlijk ook van de Huisje #100 onthulling!

Daeni en beuse242 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina