Nou liever markering waar mensen met hun voeten aan hebben gezeten. Ik vind het echt intens goor dat mensen hunnen voeten (al dan niet met sokken aan) overal maar neerbeuken. Zoals deze debiel hier op het plaatje hieronder:
Ik moet eerlijk zeggen dat als ik bijv. een nachtvlucht heb op een A330 en de platinum servicelijn vriendelijk een stoel aanbiedt op rij 6 (niet standaard te selecteren op de seatmap, maar wel voor passagiers met jonge kinderen of bijv. platinum fb), toch wel eerst vraag of ik dan naast een baby kom te zitten. Als ik een nachtvlucht maak, heb ik meestal mijn toilettas en werkkleding in m'n handbagage, zodat ik na landing direct een douche kan nemen en dan ga ik door naar werkafspraken. Mijn gebruikelijke vlucht duurt 8 uur en de 2e service is meestal na een uur of 2 afgeruimd. Dan wordt het dienblad opgeruimd, gaan de lampen uit en kun je gaan slapen. Bij de nachtelijke services kun je wel doorslapen, maar zo'n 2u voor de landing gaan de lichten weer aan, raampjes open en komt het ontbijt. Dan heb je dus 4u max slaaptijd. Voor mijn situatie maakt het nogal uit of ik die 4 uurtjes slaap kan meepakken of niet. Als ik dan de kans kan verlagen door niet naast een baby te gaan zitten, graag. Ik vind alle hierboven genoemde voorbeelden van andere rustverstoringen aardig gevonden, maar de kans dat een willekeurige passagier mijn slaap verstoort is toch vele malen kleiner dan dat passagiers reizend met jonge kinderen dat doen. Ik heb het niet alleen over het huilen van een baby, maar ook over rondjes gaan lopen 's nachts, regelmatig toiletbezoek, het vastpakken van je stoelleuning aan de achterkant etc, kleine kinderen die in het gangpad spelen waardoor 's nachts een andere passagier er tegenaanloopt en daarna zijn excuses aanbiedt etc. Overigens.. en dat moet wel gezegd worden.. merk ik dat veel jonge ouders ook enorm balen als hun eigen kind 's nachts huilt / niet wil slapen aan boord / last heeft van drukverschil in de oren en vele malen hun excuses aanbieden aan passagiers die in de buurt zitten. Mede daarom denk ik dat het idee van Japan Airlines zo slecht nog niet is, ook veel relaxter voor de ouders als ze weten dat ze vooral naast mensen zitten die dat totaal niet erg vinden!
Toch een raar idee vind ik t, Hoe doe je dat dan in business of first class? Daar zouden dan veel minder kinderen in mee kunnen vliegen? En van welke tot welke leeftijd? Babies van 0 tm 1 jaar heb je sowieso bijna geen last van. Ik vind trouwens dat kinderen veel minder overlast geven dan bijvoorbeel van die klagende mensen, die maar op t belletje blijven drukken en zich overal aan irriteren..
Ik was van de week blij verrast door de klantenservice van de NS! Ik had een (niet flexibel) 1e klas treinkaartje gekocht van Amsterdam naar Dusseldorf ivm vliegreis vanaf daar. Het weekend van mijn vertrek zijn er werkzaamheden aan het spoor waardoor de treintijden veranderd zijn. Ik kreeg 3 opties; - volledige refund van de reis - omboeken naar een dag eerder/vroegere trein - of ik zelf misschien een beter idee had Ticket is nu gratis omgeboekt naar dag van terugreis en ik kreeg nog geld toe omdat er nog een goedkopere tariefklasse beschikbaar was! (En mijn vriendin wilde me wel afzetten in Dusseldorf)
Ik zou zeggen, google eens op de site van CDG of SkyTeam. kom op @PierreV je kunt ook zelf een beetje moeite doen om iets te vinden in plaats van alleen maar anderen voor je karretje te spannen hier...
Heerlijke vraag, waar zit "de" Skyteam lounge op een van Europa's grootste Skyteam hubs Die schaar ik in de categorie 'ik vlieg met KLM vanaf Schiphol bij welke gate vertrekt mijn vlucht'.
Zo een gekke vraag is het toch niet? Wat als je meestal met aeroflot of in mijn geval Luxair vliegt en je wordt geconfronteerd met het grootste doolhof ter wereld, genaamd: CDG? Het enorme doolhof waar niet duidelijk wordt uitgelegd dat lounge 2F twee versies heeft maar voor kenners Shengen is (waar staat dat?) en er verder nog vele, vele AF lounges zijn...? De eerste 2F lounge die je tegen komt lopend vanuit 2E is NIET de dichts bij zijnde bij jouw vlucht naar AMS want er is voor kenners er nog een? Ik leerde vroeger op school dat domme vragen niet bestaan maar genoemde meneer stelt een vraag hier en hij wordt meteen met de grond gelijk gemaakt ?? Meneer, geen domme vraag hoor maar ga naar 2 F en denk er aan dat er TWEE zijn...
Goed, CDG is AF's hub, dus alle Skyteam lounges zijn AF lounges. Afhankelijk van je bestemming vlieg je van een bepaalde terminal, in het geval van Schengen vanuit 2F of 2G. Beide terminals (net zoals elke andere AF terminal) hebben hun eigen lounge (en ja, 2F heeft twee identieke lounges aan beide kanten), dus zodra je jouw vertrekterminal in komt volg je het bordje 'lounge'. Heel straightforward allemaal. Het forum is er zeker om mensen te helpen, maar ik ben het compleet met @Godenzoon14 eens. Iets simpels als dit is letterlijk met een enkele Google-search te vinden.
Bekend probleem op CDG - bijna vaker fout dan goed gegaan.. Uitstekende manier om weer eens wat kleding bij te shoppen op kosten AF, kan in BCN natuurlijk heel goed
Op youtube staan trouwens veel filmpjes van mensen die de route van de ene terminal naar een andere terminal lopen op CDG...mijn eerste keer daar had ik daar meer aan dan die plattegronden op internet..(of mondelinge uitleg van collega's bij de koffieautomaat..)
De lounge is er nog niet op EIN maar je kan er al wel macken in de parkeergarage als alternatief https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...ge-met-mcdonalds-geopend-op-eindhoven-airport
Moet koffer ophalen en weer inchecken door positioneren (bij terugkomst) op MXP. 1) Heeft iemand ervaring met security uit en weer in op MXP terminal 1? SkyPriority. 2) heeft iemand ervaring met koffer NIET inchecken naar eindbestemming, slechts tot tussenbestemming in dit geval AMS. Dan kan op AMS namelijk koffer ophalen, thuis afzetten en terug gaan naar Schiphol. 3) heeft iemand ervaring met 2 losse boekingen koppelen zodat je koffer ook mee gaat. Indien nummer 2 of 3 werken; dat is het mooiste. 1 levert altijd stress.
Optie 2 zou je bij bagage inchecken aan kunnen geven dat de koffer tot AMS ingecheckt moet worden (Sorry geen ervaring mee). Je zou ook kunnen bellen met platinum lijn en vragen om boekingen te koppelen. Dan wordt eindbestemming AMS en vliegt je koffer lekker mee. Dit is voor je trip naar EZE toch? Ga je binnenkort?