InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Had zaterdag/zondagnacht overstap in DOH. Niets van gemerkt, mss was het nieuws nog niet doorgedrongen? Ikzelf las het gisteren pas.

    Maak me overigens geen zorgen voor november als ik weer een overstap heb daar.
     
  2. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Bloeddruk momentje vandaag. Ik ben al in US. Partner komt morgen. Bij inchecken bleek zijn ESTA te zijn verlopen. o_O Halsoverkoop aangevraagd, in minder dan 50min was zijn aanvraag akkoord. :rolleyes:
    Blijkt dat KLM soms (zonder enige beloftes te maken) iets kan betekenen op moment van inchecken bij de incheckbalie en je een aanvraag op papier laat zien. Maar dat is nu gelukkig niet meer nodig.
    Meteen onze ESTA verval-data in de agenda's geplaatst, wil ik niet nog eens meemaken!
     
    FlyingFonz, VinceG, beuse242 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb altijd kort van te voren een email gehad over de vervaldatum.

    Fijn dat het toch goed is gekomen!!
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  4. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik lees de laatste tijd icm de stakingen van KLM dat je geen ruimbagage mag meenemen aan boord tijdens de stakingen..je kunt dan omboeken als je dat wel wilt. Ben wel benieuwd hoe dat in de praktijk gaat? Recht op restitutie van vervolg kosten heb je niet en je kunt ruimbagage ook niet achter laten en op een latere vlucht laten gaan.
     
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Je kunt ervoor kiezen om een dag eerder of later te gaan, zodat je wel ruimbagage kunt meenemen. Het omboeken is in dit geval gratis.
     
  6. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Als je bijvoorbeeld een huurauto hebt gepland dan betaal je soms extra dan wel moet je opnieuw boeken als je dag later vliegt. Er moet wel ruimte zijn dat je mee kan op een vlucht.
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Er moet ruimte zijn. Als je wilt omboeken kan je dat dan ook het beste zo snel mogelijk doen.
     
  8. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik vlieg pas in november met KLM gelukkig. Het was meer een nieuwsgierige vraag :)
     
  9. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Mooie trip gehad maar Madrid, gebruik makend van deze aanbieding: https://insideflyer.nl/forums/threads/duitsland-madrid-30-45xp-lie-flat-latam-voor-170-euro.3121/

    Een paar losse observaties voor diegenen die het interesseren:

    • het is niet nodig om heel vroeg op Düsseldorf te zijn. Voor het vertrek van de Hahn vlucht om 08.35 ging de incheckbalie pas om 07.15 open.
    • Lounge in Düsseldorf (Lufthansa business lounge) is oké voor een snel ontbijtje
    • Het is een bus gate dus mooie gelegenheid om vliegtuigen te spotten onderweg naar het gedeelte van het vliegveld met de privé jets
    • We waren met 4 passagiers in de Citation, allemaal veelvliegers op dezelfde dus-lux-fra-mad route.
    • Er was voor de vlucht de tijd om foto’s te maken. De piloot is het gewend om met enthousiaste passagiers te vliegen. Hij vraagt wel om foto’s waar de piloten op staan niet te delen op socials
    • Vlucht zelf was super om een keer mee te maken, door de korte route blijf je laag vliegen en zijn de uitzichten fraai.
    • Het is prima te doen om een paar uurtjes voor de volgende vlucht in Luxemburg stad door te brengen. Bus 16 kost 4 euro voor retour en duurt ongeveer 25 minuten tot het centrum. Gaat elke 15 minuten.
    • Geen priority bij security op lux. Was ook niet nodig gezien de kleinschaligheid van het vliegveld
    • Lounge is oké. Grootste pluspunten zijn de lekkere Cremant en uitzicht op de baan. Veel 747-ens van cargolux zien landen en opstijgen
    • Vloog met een Bombardier van Lufthansa naar Frankfurt. Comfortabel toestel met -dacht ik- grotere ramen
    • Air Canada lounge is top. Enige minpuntje: de ijsmachine was stuk dus ernstig tekort aan ijsblokjes voor de Gin-tonic :eek: .;). Het is een behoorlijk stuk lopen trouwens van de ene naar de andere terminal.
    • Latam vlucht was prima. 2 jaar oude 787 die stampvol zat. Keurig pre-departure drankje plus nootjes en een maaltijdsalade onderweg. Door onweer boven madrid een uur extra rondjes gedraaid. Was wel oké want zo kon in mijn film nog even afkijken.
    • Volgende dag terug in economy met Air Europa... tja.. ;)
    • al met al een mooie belevenis zo. Mocht je de kans krijgen om voor een mooi bedrag dit te boeken (ik betaalde € 220, maar was blijkbaar ook voor € 150 boekjaar) dan zou ik dit zeker doen! 6FB8100C-D697-456A-9001-A9DF4AA7A2AF.jpeg C5BB4587-9600-43C4-AD06-815929A74BA9.jpeg 2293C5FE-8DAF-444F-A106-6633B3F35B37.jpeg 3545108C-F3B4-406B-AADD-6115FF94980A.jpeg 7C0EB7E7-8754-433F-8262-DAE8BFC5B26F.jpeg 4779941E-2DCD-482C-84EA-1E3FE99B4202.jpeg E7F3B678-88A0-4D98-9B3A-6202110C597A.jpeg
     
  10. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Gaaf! Ik heb precies het zelfde rondje gedaan begin deze maand, ook met aireuropa terug;(
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  11. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Ik moet af en toe mijn fb of m&m nummer invullen...en dus opzoeken..is er hier iemand die zijn of haar ff nummer uit zijn/haar hoofd weet??







    /?(mini-enquete)
     
    MichaelNight en beuse242 vinden dit leuk.
  12. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    FB-Nummer wel. M&M nog niet.
     
  13. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Haha, tja, ik kan hem inmiddels zo oplepelen:D
     
  14. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    FB nummer wel, m&m eet ik meestal op -:)
     
    Urbanjazz en beuse242 vinden dit leuk.
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik moet het FB nummer ook opzoeken.
     
  16. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    FB en BAEC beide uit mijn hoofd. M+M (nog) niet.
     
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Mijn American Airlines Aadvantage nummer weet ik uit mijn hoofd, ondanks dat ik daar niet meer zo actief spaar. De andere programma's waar ik actief spaar (SQ KF, M&M, BAEC en AS) niet.
     
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    FB wel, overige gebruik ik te weinig, dus niet.
     
  19. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Haha, zeker, van mij en van mijn partner kunnen zo opgelepeld worden
     
  20. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123

Deel Deze Pagina