Thnx voor de screenshots, maar ik probeer het nu net zelf in de QR-app -> zie plaatje: This offer is no longer valid - kom nu uit op €1.326,71
Probeer het even via de mobiele site van QR. Dan krijg ik de prijzen nog steeds uit. Overigens is er met een kortingscode ook een leuke FRA-PVG met Etihad aanbieding voor € 1.350.
Apart... als ik nu via mijn iphone naar de qatar site ga, dan krijg je automatisch de mobiele site en dan komen de tarieven nog steeds naar voren. Misschien even in icognito er naar toe of de cookies even clearen? en voor de zekerheid: de code is UPTO5OFF
Volgende week 1 boeking / 2 domestic vluchten bij Delta. Werk is omgegooid en ga die vluchten niet maken. Ook niet te annuleren. Is er een optie om toch de XP te ontvangen of is dat niet te controleren? Bijvoorbeeld juist wel of juist niet inchecken op de app?
XP krijg je helaas niet want je maakt de vlucht niet. Het datapunt hiervoor is het boarden en dat doe je dus niet.
He bah ik vlieg dit weekend weer over de grote plas en had nog geen stoelupgrades geboekt omdat ik pas laatst silver ben geworden(met de gold challenge gehaald en pending), zijn alle stoelopties al uitverkocht. Naja, gegokt en verloren laten we maar zeggen. Hoe zijn jullie ervaringen met EC alternatieve maaltijden bij KLM? Ik had de vorige keer de vegetarische optie en het was een prima ravioli. Voor deze keer de Hindu vegetarische variant gekozen, ben benieuwd wat het wordt(waarschijnlijk een curry met rijst ).
Naar aanleiding van het artikel op de voorpagina eens gaan kijken voor mijn reis naar Brussel begin december. Ik heb echt mijn best gedaan om de trein te pakken, maar als de ene kant op CPH-AMS-BRU omgerekend €105 kost met twee keer Citybopper, en met de Thalys op de ene leg, afgezien van de extra reistijd, op de €135 uitkomt, dan toch maar voor de CO2 Zero aflaat gekozen. Kom op KLM en NS, dat kan beter!
Of je bespaart 50 % op je kosten én een flink aantal ton CO2 met één van de 4 (!) directe vluchten per dag tussen CPH en BRU....
Als de treinen er uit gaan zien zoals op plaatje gaat het helemaal goed komen in de toekomst. https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...s/klm-gaat-treinen-tussen-brussel-en-schiphol
Daaarom moet dat XP systeem op de helling in deze vorm. We moeten runs doen en omvliegen en veel meer CO2 uitstoten om meer XP's te halen. Ik vind dat men bij bijvoorbeeld AMS-DUB dezelfde 10 XP moet krijgen als wanneer je AMS-CDG-DUB vliegt. Bijvoorbeeld door als je bij AMS-DUB voor CO2 aflaat kiest een extra 5 CO2aflaat-XP bonus te geven.
Vooral een vaste prijs vaststellen voor een vlucht en de feeder flights als upsell meeverkopen, dus CDG-DUB een prijskaartje geven en AMS-CDG apart factureren. Maar dat kost ze natuurlijk marktaandeel t.o.v. niet hub-maatschappijen dus gaat niet gebeuren.
Het valt mij ook op dat Thalys tickets vaak wat duurder zijn dan de vluchtsegementen. Natuurlijk de KLM toestellen moeten ook vol op die route, en die komen echt niet vol met passagiers die daadwerkelijk AMS-BRU vliegen, die wordt echt alleen gebruikt voor overstappende passagiers. Binnen Europa wil men natuurlijk ook voorkomen dat men op deze manier goedkope overstaptickets boekt waar je op de terugweg eenvoudig kunt uitstappen op Amsterdam en de rest van de reis niet maken, op verre vluchten speelt dit wat minder in de ogen van KLM omdat men daar vooral de prijsbewuste consument op het oog heeft en niet de zakenreiziger. Ik moet trouwens zeggen dat de laatste tijd diverse Thalys segementen komen te vervallen door werkzaamheden of gewoon snijden in treinen dat de betrouwbaarheid dusdanig is dat voorlopig de vlucht de voorkeur heeft omdat het voor mij belangrijk is dat ik er ook daadwerkelijk kom op de geplande tijd en ik niet zomaar kan uitwijken door logistieke uitdagingen die dat met zicht meebrengt.
Ik ga af en toe heen en weer tussen Amsterdam en Düsseldorf en Keulen en de ervaring met de trein is zo veel relaxter dan met het vliegtuig, zelfs met privium. Centrum-centrum in twee uur, veel ruimte en geen gedoe met inchecken etc. Helaas is het speelveld niet echt gelijk met de belastingvrije kerosine ed.
Met alle miljarden subsidies die overheid doet in infrastructuur voor het spoor is het ook niet eerlijk in dat opzicht, komt van twee kanten wat mij betreft. NS & Deutsche Bahn zijn beide bedrijven van de overheid, hoe eerlijk is dat tov private luchtvaartmaatschappijen?
Je zou so wie so je Koffer(s) moeten kunnen doorverbinden bij aansluitende vluchten op een trein of omgekeerd. Je koffers kwijt kunnen laat ook te wensen over in een trein.
Ik vond het tussen YYC-AMS echt een aanfluiting voor wat betreft zoutarm. Mijn vriend kreeg soort baby maaltijd met bakje instant fruit en appelmoes als ontbijt. Heb betere ervaringen gehad.