Staken is niet waar ik op zit te wachten. Ik en ongetwijfeld meer passagiers met mij, gaan uit van de betrouwbaarheid. Nu zat ik niet aan de onderhandelingstafel en begrijp ik best dat bijvoorbeeld een FNV op een aantal punten zeker gelijk heeft, maar FNV moet de hand ook niet overspelen als er wel een redelijk bod ligt. Dus wat mij betreft gaan de partijen aan tafel, stellen ze voor mij part een onafhankelijke partij aan die beide standpunten gaat onderzoeken zodat men tot een voor beide partijen goede oplossing komen...
XP/PQM/Etc krijg je echt alleen maar door "Butt in the seat mileage". Zou mooi zijn, dat we allemaal itin's maken, die naar KLM mailen en dan enkel de directe vlucht pakken "geef me al mijn XP via mijn itinerary, maar ik vlieg enkel de directe vlucht en bespaar daarmee CO2, goed hè".
Ik snap wat je bedoelt, toen ik het bedacht zag ik al dat het niet werken zou Extra miles voor CO2 aflaat zou mooi zijn.
XP alleen "butt in seat" is al lang losgelaten. We hebben nu opeens de accorhotel XP actie met XP door overnachting. Er zijn dus ook "butt in bed" XP's. De Amex XP waren er al en die krijg je met je Butt thuis op de bank. Dus wat volgt?
Ze moeten minimaal 48 uur van te voren bekendmaken hoor ik..Ik vlieg maandagochtend en ontspring gelukkig de dans... Het valt wel op wat een stakingsgevoelige sector dit is..of het lijkt zo omdat ik er last van heb en het altijd " wereldnieuws" is..
Toch raar, 2 vluchten met Qatar met connecting flights, beide met vergelijkbare tijden en toch bij 3 van de vluchten een pijama gekregen en bij de 4e niet. Overigens een prima ervaring met Qatar in BC. 1e vlucht zou een A330-300 zijn, maar er stond een B787-9. 4e vlucht was dan wel de A330-300. Toen ik de seats zag had ik spijt dat ik de window had geboekt, maar meer dan de helft bleef leeg, dus had niemand naast mij. Ik hoorde de dame achter mij zeggen dat ze af en toe naar haar dochter zou lopen op rij 16, terwijl de stoel naast haar ook leeg was. QR geeft dus niet zomaar gratis upgrades.
Als ik een reward ticket boek via Airfrance, voor een Delta vlucht naar New York, heb ik dan direct na/tijdens het boeken al gratis zitplaatskeuze? Het is geen promo award, maar een gewoon reward ticket.
Ik heb sinds een week op elke pagina van IF rechtsonderaan een kleine banner van Qatar Privilege Club. Heeft iedereen die of heb ik iets verkeerds aangeklikt? Op andere sites heb ik er geen last van.
Daar ben ik aldoende ook achter gekomen, alleen de standaard stoelen vanaf rij 28 en de middenstoelen vanaf rij 15 in een A330 zijn te selecteren. Geen optie te zien om comfort+ bij te kopen, alleen de melding met een Delta telefoonnummer als je Comfort+ of Delta One wilt, en dat Delta One upgrade 3779€ kost. Overigens, waarom komen de Delta vluchten op de KLM site niet naar voren in de Award boeking en bij Airfrance wel?
Eindelijk een keertje gebruik kunnen maken van de Clarins treatment(gezichts schouder en nek massage met zalfjes) in CDG lounge 2E hal L . Vorige keren dat ik er was altijd vol. Inderdaad zoals menig hier schreef erg verfrissend na weinig slaap en vorige vroege vlucht. Een aanrader voor degene die in deze lounge terecht komen. (Kies het treatment van de dame met de tattoos als ze er is...stevige grip op je schouders..). Leuk tijdverdrijf.
Van het weekend gebruik gemaakt van de Qatar sale(business voor twee personen) Heel veel zin in,, maar het nieuws in het midden oosten is spannend. Hopelijk blijft het rustig. Hebben jullie binnenkort een reis staan met tussenstop Doha(of Dubai)en welke (reis)sites houden jullie in de gaten?
Vorige maand in 4min door TSA / Security bij aankomst op Boston. Netjes Vandaag in 7min door TSA / Security bij aankomst op JFK. Ongelofelijk. (Nog niet de nieuwe TSA 2.0)
Ik heb er een met als eindbestemming Dubai (i.c.m. Oman). Gewoon het algemene nieuws in de gaten houden lijkt me wel voldoende.