InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    Afgelopen mei 6 uur vertraging gehad vanuit NRT, landing rond middernacht waardoor laatste leg naar BRU pas de volgende ochtend kon. Na overleg met grondstewardess afgezien van deze vlucht en met de taxi naar huis gegaan (omgeving Rotterdam). Taxikosten én compensatie geclaimd, en gekregen. Voucher van 800 euro. En de taxikosten ook gekregen nadat ik keurig gebeld werd door de KLM. Daarbij werd mij verteld dat bij wijze van uitzondering, omdat ik platinum ben, deze kosten werden vergoed.
     
    FlyingFonz en beuse242 vinden dit leuk.
  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Valt die taxi niet onder een soort plicht ongeacht je status? Dat men een hotel of alternatief vervoer moet bieden in zo'n geval? Ik ben een aantal jaren geleden eens met een taxibusje vanaf Düsseldorf naar Haarlem gebracht omdat er ivm met weersomstandigheden eerder op de dag ook niks meer mogelijk was die avond laat, en een hotel voor mij en anderen geen optie was. Taxi ging eerst nog een exotische route om 3 anderen weg te brengen in oa Utrecht en had er meer dan 4 uren in gezeten. Ik had op dat moment geen status oid.
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  3. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Erg "slim" (sluw?) van die vakbonden om dan net rond het 100 jarige feestje al die acties over al die afdelingen te doen, .Het dreigement om dat feestje even flink te verstoren en als drukmiddel gebruiken.. Is dit moreel verwerpelijk of moet dat gewoon kunnen? Wat vinden jullie?
     
  4. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ik meen me te herinneren dat ik ergens gelezen heb dat de status voordelen bij een FB ticket niet meer afhankelijk zijn van de status van de koper maar van de passagier?
    Ik heb echter via account van een platinum een eco reward ticket gekocht. Ik kon kosteloos een comfort seat selecteren en volgens mij heb ik ook lounge toegang, terwijl ik zelf geen status heb.
    Heb ik het verkeerd begrepen of heb ik gewoon mazzel?
     
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Daar is AF/KL onlangs (voorlopig) over teruggekrabbeld.
     
    FlyingFonz, Grouchy en jeroen100 vinden dit leuk.
  6. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ah, niet gezien, maar heel fijn om te weten. Dan heb ik dus waarschijnlijk ook priority boarding?
    Weet je toevallig ook of ik loungetoegang zal hebben bij terugvlucht vanuit Canada?
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Yes al die statusvoordelen zijn naar jouw ticket getransfereerd, je hebt dus SkyPriority en lounge-toegang, wat is je route?
     
  8. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    AMS-JFK KL787 / Amtrak New York - Montreal / YUL-YTZ met Porter Airlines dash q400 / YYZ-AMS KL747

    Broadway show, aardige treinreis, 2 dagen formule 1 Canada in combinatie met bezoek aan Montreal en 1 dagje Toronto in 5 dagen tijd.

    Geen kaarten toegewezen gekregen voor F1 Zandvoort.. dan maar naar Canada :)

    Ik hoop nog op een leuke businessclass aanbieding die richting op maar anders wordt het eco comfort. Ook prima.
     
  9. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Misschien een beetje specifiek, maar weet iemand of ik op het vliegveld van Detroit of Ronald Reagan (DCA) een pre paid simkaart kan kopen met een aantal GB?

    Heb ik nodig voor de navigatie/app/spotify tijdens mijn reis langs de oostkust. En het lijkt mij handig dat ik de weg naar mijn eerste hotel kan vinden. :)

    Anders kan ik ook naar de eerste de beste Walmart rijden, maar dan moet ik de route van tevoren dan even offline downloaden op mijn telefoon.

    Alvast bedankt!
     
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dan kan ik je zomaar tegenkomen daar , moet verder nog boeken maar de F1 tickets zijn binnen :)
     
    beuse242 en jeroen100 vinden dit leuk.
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Is dat ook ergens te vinden? Ik heb er weleens naar gezocht om aan te kunnen tonen.
     
  12. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ik weet niet of je er budget voor hebt maar ik heb via Amazon Duitsland voor 99 euro een glocalme 4g router gekocht. Dat is een WiFi hotspot met een vaste Sim en er zit een startpakket van 3gb (wereldwijd) bij. Als dat op is kun je via de app pakketjes bijkopen.
    Werkte voor mij prima in de VS
     
    Flyer1981 vindt dit leuk.
  13. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ben in het oranje dus makkelijk te herkennen ;). Heb een General Admission kaart gekocht. Gaat mij meer om de sfeer te proeven dan het allerbeste uitzicht op de baan. Ben ook vrij lang dus vindt meestal wel een oké plekje
     
    Grouchy en Daan3 vinden dit leuk.
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Wij zijn al met 4 in het oranje, waarvan 1 het niet weet. Surprise reisje
     
    lloydje33, Grouchy, Didier13 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Prepaid zoals we hier kennen doen ze in Amerika niet echt. Toen ik daar woonde hadden ze prepaid abonnementen voor ongeveer $50 per maand, daarvoor krijg je dan wel onbeperkt data en onbeperkt bellen.
    Als je gewoon een korte vakantie hebt is het vaak slimmer om gewoon je NL abbo even kort op US te zetten. Bij mijn NL T-mobile unlimited kost dat nu voor een maand iets van €40 extra ofzo en dan heb je geen gedoe met simkaarten wisselen.
     
    FlyingFonz en Flyer1981 vinden dit leuk.
  16. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    DTW, McNamara Terminal: T-Mobile sims bij Inmotion/SoundBalance tegenover A36.

    Of je simkaart alvast kopen via https://www.arielimobile.com/

    Zie hier wat F1 gangers, iemand die toevallig in November naar Austin/ Grand Prix van de Verenigde Staten gaat?
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2019
    Flyer1981 en jeroen100 vinden dit leuk.
  17. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    als je een telefoon hebt met eSim ondersteuning zoals iPhone XS kun je de app van truphone installeren en koop je 3GB data voor 35 dollar in de US die dan 1 maand geldig is.
     
  18. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Met Porter landen of vertrekken op Billy Bishop YTZ is een leuke ervaring; meestal scheer je dan langs de skyline van Toronto over het water en heb je dus een prachtig uitzicht. De luchthaven ligt (bijna) op wandelafstand van het centrum. Vrij uniek voor zo'n mega stad. Ik ben zelf met de tram gegaan vandaar uit. Ritje van 5 minuten ofzo tot het centrum.

     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2019
    DirkOnTour, lloydje33, Grouchy en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ziet er gaaf uit, ik heb de laatste avondvlucht en land om 22.00 uur. Als het al donker is zal het ook wel een mooi gezicht zijn.
    Stoel aan de rechterzijde selecteren, zie ik..

    Ga proberen een hotel te vinden aan het water.. heb ik nog een hele lange tijd voor...
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  20. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    [QUOTE="Grouchy, post: 76645, member: 1338"
    Zie hier wat F1 gangers, iemand die toevallig in November naar Austin/ Grand Prix van de Verenigde Staten gaat?[/QUOTE]

    Staat zeker nog op mijn lijstje voor de komende jaren., samen met Shanghai en wellicht Hanoi.
    Of austin nog dit jaar gaat lukken hangt er vanaf of er nog mooie premium fares komen (voor mij te ver in eco) en of thuisfront dan niet te veel protesteert :)

    Zag dat er een premium eco aanbieding was (BA/AA) vanaf London voor 850-900 EUR trouwens
     

Deel Deze Pagina