Ik heb nog 40.000 FB miles tegoed van mijn directeur (platinum). Deze zou ik het liefst zo snel mogelijk gebruiken, ik kan zelf boeken via zijn account. Heeft iemand een tip voor een bestemming in business class (waarschijnlijk enkeltje) waarbij ik de waarde van de miles zoveel mogelijk uitnut? Bestemming maakt me niet zoveel uit. Ik zat ook al te denken om zelf een retour in Y te boeken en dan een deel van de reis te upgraden maar volgens mij kan dat niet met miles van derden?
Een tip heb ik niet voor je, maar op je laatste vraag wel een antwoord: als je een betaald ticket hebt in Y, kan je die met miles van derden upgraden.
Dank, dat is goed om te weten. En kan dat ook vooraf? Ik denk dat je dat moet bellen om dat te regelen?
Online gedaan. Eerst inloggen met het FB nummer van de derde, dan je eigen boeking oproepen bij My Trip en upgraden met miles.
Dank! dat is nuttige info! Klopt het dat je van te voren niet meer kunt zien wat een upgrade Y-C kost? Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de boekingsklasse. In mijn geval (waar ik 40.000 miles te besteden heb) zou ik graag een (cash) boeking in Y maken: AMS-XXX / XXX-AMS om vervolgens de terugreis gelijk te upgraden via het account van mijn directeur. Volgens mij kan ik alleen nog maar zien wat een los reward ticket kost en niet het aantal miles benodigd voor een upgrade. Concreet voorbeeld. Ik kan boeken AMS-JFK / YUL-AMS voor E 610. (boekingsklasse is dan V & N). Een enkeltje YUL-AMS in C kost 71.000 miles. Kan ik ergens zien (voordat ik iets voor cash ga boeken) wat de upgrade mij gaat kosten en kan ik eventueel een deel in cash betalen als 40.000 miles niet genoeg is. Ik vond een oud linkje naar een award calculator maar volgens mij bestaat die niet meer?
Nee, is niet meer te zien. Alles hangt tegenwoordig af van en boekingsklasse en van de beschikbaarheid. Die 71.000 miles die je noemt, die kan morgen wel verhoogd zijn naar 120.000 miles. Het is dus gokken of je de upgrade wel of niet kan betalen met je miles. Er is trouwens wel een mogelijkheid om een deel in miles en de rest met cash te betalen, maar ook de hoogte van die miles/cash is afhankelijk van de bovenstaande 2 factoren.
Zijn er ook IF ers uitgenodigd voor het KLM 100 jaar feest op 6 of 7 oktober? Ik kreeg vandaag een uitnodiging via E-mail. Meteen aangemeld!
Ik heb de platinum servicelijn even gebeld. Op basis van tarief N kost upgraden naar C op traject Toronto-AMS (montreal te duur) 50.000 punten (los enkeltje 60.000) Als ik daarvan nog een deel in cash zou kunnen doen dan kom ik dus een heel eind met mijn 40k punten. Volgens de servicelijn zou miles en cash upgrade alleen 24 uur van te voren kunnen. Het wordt dus een gokje, zou denk ik wel de eco boeking kunnen doen en als het upgraden niet werkt binnen 24 uur weer annuleren.
Ik heb dit geprobeerd maar krijg de melding: De ingevoerde boekingscode komt niet overeen met uw naam. Zie ik iets over het hoofd of kan het toch niet?
Ik heb het 2 jaar geleden zo gedaan toen ik met mijn miles het ticket van een vriend geupgraded had. Als ik vanavond tijd heb zal ik wel even proberen te puzzelen. Je kan altijd de platinum servicelijn bellen, die moeten dat ook voor je kunnen regelen.
Dank voor je hulp. Heb inmiddels gebeld met platinumlijn. Upgrade enkele reis was 60.000 miles terwijl een losse reward ticket 61.000 miles was!. Ik heb ze hartelijk bedankt en vervolgens mijn boeking weer geannuleerd. Ik ga lekker wachten op een andere BC aanbieding.
In het licht van de stakingen gooi ik nog even deze 'wat-zouden-jullie-doen?' vraag erin. Case: Ik zou gisteren BLL-AMS-DUS vliegen. (Nu laat ik even in het midden of ik daadwerkelijk van plan was door te vliegen naar DUS.. ;-) ). BLL-AMS stevige vertraging. Bij aankomst op AMS al gauw een berichtje van KLM: AMS-DUS geannuleerd, morgenvroeg ben je de eerste. Proactief als ik ben ben ik dus maar gewoon naar huis gegaan Nu heb ik vanochtend AMS-DUS dus niet gevlogen... Maak ik nog ergens aanspraak op wat jullie betreft (EU261 bijv ), ondanks het skippen van het laatste deel van de reis (wat van mij uit natuurlijk best te beargumenteren valt)?.
nu komen de luchtvaarttechnici er ook nog bij.. https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...ond-luchtvaarttechnici-biedt-klm-laatste-kans
Qua boekingsklasses ben ik nog een leek, is er ergens een overzicht zodat ik bijvoorbeeld de laatste post op pagina 134 kan "vertalen"?
Was even benieuwd naar je status ivm het uitnodigingsbeleid.. platinum of +pa / +ulti? Edit: zelfde discussie wordt in ander topic gevoerd, daar passender dan hier.
Het probleem is hier wel dat je de laatste leg niet gevlogen hebt. Wat je had moeten doen is vooraf contact leggen met de KLM servicelijn en aangeven dat de verplaatsing van de vlucht naar de volgende ochtend niet uit komt in verband met afspraken en dat je op eigen gelegenheid naar Dusseldorf reist omdat je er zo snel mogelijk moet zijn. Dit valt namelijk inderdaad te beargumenteren omdat dit met de (huur)auto ook prima te doen is. Dan heb je, omdat je de vlucht niet maakt, niet specifiek recht op de EU261 vergoeding maar mijn ervaring met de klantenservice van KLM is wel dat je de kosten voor alternatief vervoer wel vergoed krijgt. Dat lukt ook met begin treinsegementen uit bijvoorbeeld Antwerpen. (En laten we daar maar in het midden houden of de werkgever deze extra kosten ook al niet aan mij heeft vergoed). Wat ik ook wel eens heb gedaan is de vlucht naar een later moment verplaatsen als het mij wel uit komt zodat je de legs en de circa 100 miles toch krijgt. Maar dat laatste moet je dan ook maar weer net uitkomen natuurlijk.