Optie 3: Wij hebben al vaker twee tickets gekocht (1 BSL-AMS in eco en dan + AMS-Bestemming in C) Koffers altijd al in BSL naar eindbestemming doorgestuurt. Ook, als de tweede vlucht pas op de volgende dag was. Ging tot nu toe altijd goed.
Ja ik weet dat je kunt koppelen, echter heb ik meer dan eens meegemaakt dat ze niet meer dan 4 overstap-punten kunnen doorlabelen met een koffer. Dus daar zou ik nu ook tegenaan lopen. Maandag positioneren, Dinsdag vanuit AMS! Zin in
2 en 3 zijn erg gerelateerd, want je lot ligt in handen van de check-in agent Ik heb al diverse malen bagage door laten labelen voor losse boekingen (LHR/GVA/NCE -> AMS -> ABC) en dat gaat zonder problemen. Je bagage moet wel op je eigen vlucht mee, dus ik weet niet zo goed hoe dat werkt als je AMS -> XXX -> AMS -> YYY zou vliegen. Bij een direct turnaround kan het meestal niet, want dan gaat je koffer op een karretje dat naar luggage handling gaat en staan de karretjes om in te laden al klaar. Wellicht met shocon label wel? Ook bagage niet doorlabelen tot eindbestemming, maar tot overstappunt, kan alleen door check-in agent gedaan worden, want officieel zijn er kosten aan verbonden. Ik heb ook al een keer gehad dat mijn bagage te ver was doorgelabeld, op de route XXX -> CDG -> ZYR was de bagage gelabeld tot CDG en ik zag dat fout gaan, maar de gate agent weigerde dit aan te passen, terwijl er obviously geen bagage handling richting ZYR is, dus bagage was een dag kwijt. Maar de gate agent weigerde naar CDG te labelen ipv naar ZYR, ondanks dat het naar CDG gelabeld had moeten worden. Wat gaat je volledige route worden?
Lot in anderen leggen levert vaak hoofdpijn op boeking A EZE-GRU-AMS-MXP boeking B MXP-CDG-AMS Kan vragen om te koppelen. Naar MXP is KLM, vanuit MXP is AF. Echter wel slechts 1uur transit. Echter heb ik dan meer dan 4 stops, meestal kunnen ze dat niet doorlabelen op zoveel stops. Twee keer eerder meegemaakt. Labelen tot eerste AMS is dan meest wenselijk. Of koppelen, dan horen dat zoveel stops niet kan. En dat ik dan zeg; doe maar tot AMS. Daar heb ik de meeste tijd
Kan je ergens vinden welk vliegtuig voor welke vlucht was ingepland? Ik heb nu ruim een uur vertraging (voor de zoveelste keer de laatste weken) omdat het vliegtuig uit AMS te laat binnenkwam. Maar als ik in flight radar kijk, zie ik dat het vliegtuig scheduled zou landen uit Marseille om 14.25 en de scheduled departure naar WAW was 14.30. Dat kan dus nooit. Wsl was er dus een vliegtuig wisseling, maar is dat ergens te vinden?
Nu heb ik over het algemeen niet dergelijk ingewikkelde boekingen, maar ooit heb ik de route Bangkok - Hong Kong - Helsinki - London Heathrow - Amsterdam gevlogen met Cathay Pacific, Finnair en British Airways (Allemaal Oneworld) en daar kwam mijn koffer er uit in Amsterdam, maar ik weet zeker dat die koffer niet mijn route heeft gevolgd omdat in London Heathrow men aangaf dat mijn koffer al in Amsterdam was. En het kan natuurlijk zijn dat er ergens een overstap de koffer niet mee kon, maar toen ik het bagagelabel bekeek stond daar enkel op BKK-HKG-AMS en waren de andere tussenstops weggelaten, maar of dat bij het inchecken al gebeurd is of later zijn vervangen, geen idee, maar ik vraag mij af of de koffer die naar een eindbestemming wordt ingechecked echt wel altijd de ingewikkelde route volgt of dat dat soms anders is omdat de passagier daar toch geen controle over heeft.
"EXTRA CABINELID OP BOEING 787-10 KLM" Jeetje, dat er business stoelen leeg bleven omdat ze geen extra fa wilden inzetten..volgends mij is de verkoop van een stoel op longhaul al meer wat die FA kost. (en waarom mijn letters groot zijn is mij even een raadsel)
Niet echt betrouwbaar, behalve de info van Flightradar24. Op Schiphol kan het wel, gewoon via de website.
Op flightstats kun je alle wisselingen vinden. Even doorklikken op de gekleurde balk en naar onder scrollen, dan zie je aardig wat info. Ik kijk bijv. vantevoren welk toestel staat ingedeeld en volg dat dan op flightradar. Ben vaak eerder geïnformeerd over vertragingen dan de klantenservice
Nadeel is dan weer dat ik mij soms zorgen maak als ik vertraging zie ontstaan in de loop van de vluchten en dan opeens tot mijn opluchting zie dat er een ander toestel wordt ingezet. Je kunt daarnaast ook goed de historie zien van de afgelopen dagen en kan daarbij al een inschatting maken of de vlucht enigszins op tijd zal zijn.
Nu in een meer geschikt topic . Ik heb een kwestie met KLM, wat denken jullie ervan: Ik vloog 1 okt. samen met mijn partner en dochter (<2jr) vanaf VLC. Ik was in de veronderstelling dat ik lounge toegang had met een gast (mijn partner). Dus wij gingen naar de lounge in VLC. Ik gaf onze boardingpasses en mijn FB gold card af en we konden doorlopen. De vrouw achter de balie zei vrijwel niets. We hebben gegeten en de vlucht verliep prima. Maar, ik keek 2 okt op de uitgaven van mijn AMEX kaart en zag dat er geld was afgeschreven voor de lounge. Ik heb contact gehad met KLM via twitter en het bleek dat de gast toegang niet geldt voor niet-AF/KLM lounges. Ik vind het vreemd dat de vrouw achter de balie niet heeft gezegd dat mijn partner moet betalen. Maar wat nog vreemder is, is dat ik alleen mijn FB card en boardingpasses heb afgegeven bij de balie, maar er geld is afgeschreven van mijn AMEX card. Uiteraard heb ik AMEX gebeld en zij zeggen dat er een betaling is gedaan middels een PIN authorisatie. Nou ik kan ik mij vergissen in 1 ding. Maar mijn partner EN ik zouden nu 4 zaken niet hebben opgemerkt. 1. Dat ik mijn AMEX card ipv FB card heb afgegeven, 2. dat ik een PIN code heb ingevoerd op een betaalterminal, 3. Dat de baliemedewerker niet heeft gezegd dat mijn partner moet betalen, 4. dat we geen kassabon oid hebben ontvangen. Dus we kunnen wel stellen dat er meerdere dingen niet in de haak zijn. Het meest belangrijk van deze kwestie vind ik eigenlijk dat er blijkbaar geld van mijn AMEX card kan worden afgeschreven als ik mijn FB card afgeef. Dit zou ik graag onderzocht willen hebben. Nogmaals, AMEX zegt dat er een betaling met PIN code is gedaan. AMEX suggereerde, omdat ik mijn ticket met een AMEX heb betaald, de betaal gegevens op die manier bekend zijn geworden bij de lounge, dit lijkt mij vreemd. Helemaal omdat dan de PIN code van mijn AMEX aan een boeking gekoppeld zou zijn. Ik heb een klacht ingediend bij KLM. Wat denken jullie?
Waar kan ik daar zien welk toestel aanvankelijk ingepland was? Ik zie alleen info over de werkelijke vlucht.
Hier een voorbeeldje van info die je kan vinden. Zomaar een vlucht van gisteren waar toestel is gewisseld
Tijdens de kick-off van de festiviteiten rondom 100 jaar KLM was ook CNN presentator Richard Quest aanwezig. Voor Business Traveller maakte hij de volgende reportage: En een kijktip voor a.s. maandag: op RTL Z is om 20:30u de docu 'Thuis in de wereld' die de afgelopen maanden bij KLM is gefilmd in de aanloop naar het eeuwfeest.
Ook net de mail gekregen. De laatste werelddeals waren niet erg spectaculair dus heb nog niet erg hoge verwachtingen. Vermoed dat de waw-xmn deal meer value for money is dan waar klm mee gaat komen.