FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Heb je nu 48 xp, zo klinkt het namelijk, of 48 xp nodig?
     
  2. Reggi

    Reggi Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Goedemorgen deze morgen Sebas,
    Ik heb nu op dit moment 48xp en ik moet 132xp verdienen om mijn gold status te behouden :)
     
  3. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43

    Met TRF-TLV kan je voor €525 108 XP verdienen. Je kan eventueel je account koppelen aan club Accor daarvoor krijg je 5 XP bij je eerst volgende vlucht en 5 XP hij een overnachting bij een aangesloten hotel. Amex creditcard aanvragen zou je “gratis” 30 XP kunnen opleveren mits je deze nog niet hebt.

    All in all moet je denken aan 750-1000 euro om 132XP te verdienen.

    Een andere optie zou ook zijn om een jaartje mee te liften op iemand die platinum is en zijn platinum wilt delen tegen een vergoeding. Dat is meer een makkelijke optie maar waarschijnlijk ook nog kostbaar.
     
    Reggi vindt dit leuk.
  4. FlyingBlueGold89

    FlyingBlueGold89 Blue Tier

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Toevallig zag ik gister een aanbieding van Air Europa: retour AMS-MAD-BOG 1384 euro in business class (soms met KLM AMS-MAD en soms de hele route Air Europa). Aangezien Air Europa ook een Skyteam member is zou dat XP moeten opleveren? In dit geval 102 XP.

    Zelf vlieg ik komend weekend de bekende route BRE-CDG-AMS-BLL in business voor 433 euro. Das 90 XP voor een relatief laag bedrag. Echt XP harken. Zag dat ze nog boekbaar zijn. Wellicht dat dezelfde truc ook werkt vanaf DUS.
     
  5. Reggi

    Reggi Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Thanks!! Wat gaaf.. maar hoe zit het met stempels of registratie dat je in tlv geweest bent? Want ik wil graag nog naar Kuweit of Iran.. is er op deze route nog een andere mogelijkheid behalve tlv? Dankje..
    Ik heb me aangemeld voor accor hotels, heb er nog geen 5xp bij zien verschijnen.. heb een partnerkaart amex , maar wil die weg doen en er zelf een nemen.. zodat ik 30 xp erbij krijg
     
  6. Reggi

    Reggi Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Heb je wel goed opgelet in welke klasse je je air Europa ticket hebt geboekt? 433 valt reuze mee idd
     
  7. FlyingBlueGold89

    FlyingBlueGold89 Blue Tier

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Ow ik heb de vlucht naar Bogata niet geboekt, maar zag hem alleen voorbij komen. En wat bedoel je met klasse? Het betreft gewoon business class. Voor de XP maakt het toch niet uit of je in bijv J of O business class vliegt? Of vergis ik mij nu?
     
  8. Reggi

    Reggi Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Het maakt uit. Sommige klasses krijg je geen xp punten bij. Je moet even op de fb site opzoek naar de luchtvaartmaatschappijen. Daar staat een disclaimer. Welke klasses je wel of geen xp punten bij ontvangt.. en waar je wel of nauwelijks miles mee verdient
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Je krijgt in Israel al heel lang geen stempels meer, enkel een inlegvel met barcode zodat je het land in kunt en daarmee ook uit. Zolang je niet via Jordanie de landsgrens naar Israel passeert (Waar ze wel stempelen en dus kunnen herleiden dat je in Israel bent geweest) kan men dat dus niet herleiden.

    Bij accor kreeg ik de eerstvolgende keer dat ik een vlucht had gemaakt na aanmelding de 5XP erbij. Niet dat ik ze nodig heb, maar koppelen leek mij geen slecht plan omdat ik regelmatig in een Gribis hotel moet verblijven.

    Voordeel van de TLV route is dat dit een bestemming is die relatief dichtbij is waar je wel echt een business klasse service en bijbehorend huisje krijgt... Maar of dat de binnenkomst en vertrekprocedure waard is laat ik aan één ieder over.
     
  10. FlyingBlueGold89

    FlyingBlueGold89 Blue Tier

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Hmm goed dat je het zegt. Ik zie via ITA dat MAD-BOG in O is en die zie ik niet in het lijstje bij Air Europa op de site van FB, dus geen XP. Weer wat geleerd.

    Earning Miles and gaining XP isn’t possible for:

    • Tickets with a booking class not mentioned in the scheme below
    • Reward tickets (tickets booked using Miles)
    • These flights:
    • UX200 – UX299, UX400 – UX999 (Charter flights)
    • UX300 – UX399 (RENFE)
    Air Europa earning scheme

    Cabin and booking class earning%

    • First Cabin––N/A
    • Business Cabin––J, C, D, I: 100%
    • Economy Cabin––Y, B, M: 100%; L, E: 50%; K, V, H, S, R, U, T, Q: 25%; P, A, N, Z, W, G, F: 15%
     
  11. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Dit grapje heeft ervoor gezorgd dat ik dit jaar niet met normale vluchten Platinum haal. Had BC geboekt op de eigen AE site met overstap en kon geen klasse nummer vinden en gedacht dat het wel goed zou komen. Uiteindelijk 0 XP en 0 miles :-( :-(
     
  12. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Deze zomer had ik gekeken voor leuke 60XP runs vanaf AMS op dezelfde dag voor ca 400 euro zodat ik platinum kon gaan halen. Echter nu ik wil gaan boeken kom ik niks meer tegen, alleen via Geneve maar dat kost 800 euro. Heb diverse data en steden via CDG geprobeerd maar kan niks vinden...

    Ik durf het bijna niet te vragen, maar iemand nog betaalbare tips AMS-CDG-xxx-CDG-AMS op dezelfde dag in BC? Het zou de eerste keer worden, dus bij voorbaat excuus als ik een domme optie over het hoofd heb gezien.
     
  13. Reggi

    Reggi Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Ja ik heb er ook eens naar gekeken.. maar met andere airlines dan klm af en dl moet je goed lezen waar je xp punten mee kunt verdienen. Gelukkig heb je nog niets geboekt.. :)
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    tja sameday return heb ik ook niet zo snel kunnen vinden maar 60XP voor 470 euro naar OTP
    upload_2019-10-8_1-52-31.png

    of mijn vaste route met een domestic er in AMS-CDG-OTP- IAS 660 euro voor 68 xp
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Johan10 en SanderDekker vinden dit leuk.
  15. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Hierboven staat ergens de optie genoemd voor een Alitalia vlucht naar Athene vanaf Ams. Dit is geen sameday flight maar wel 60 XP voor onder de 400 euro (20% kortingscode beschikbaar). Zaterdag heen, zondag terug.
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  16. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb die laatst gedaan.. Let op dat er bij ATH NIETS in de buurt is van het vliegveld - om te slapen (behalve sofitel ad 290 pn) - en ATH zelf ook redelijk ver is.
     
  17. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Deze run heb ik in de zomer ook gedaan. Zaterdagmiddag (1730) heen, 4,5 uur op ATH airport en zondagochtend (net voor 12.00) weer op SPL. Prima te doen.
     
  18. Reggi

    Reggi Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Maar ik heb gezocht naar de boekingsklasse van de tickets. Die kan ik op geen enkele site vinden. Enkele klassen zijn uitgesloten van miles en xp punten.
     
  19. Reggi

    Reggi Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Gevonden!! D klasse.. dus recht op xp punten en miles
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  20. Travelgeek

    Travelgeek Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    13
    Voor in de kerstvakantie een tripje Israël geboekt. BC via CDG. Goed voor 78 xp. Dat schiet lekker op. Wel bijzonder dat ik deze vlucht zelf had gevonden voor net over de €500 en toen ik m telefonisch wilde boeken bij KLM er met exact dezelfde vluchten ineens €1200 uit kwam rollen.
     
    Roberto, michiel1, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina