FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Nee, als je KL/AF-vluchtnummers hebt, krijg je gewoon XPs. Je kunt niet bij alle boekingssites je FB-nummer invoeren - soms moet dat via een (betaalde) helpdesk of zit dat in een servicepakket. Ook dat is geen probleem, want je krijgt wel je boekingscode, die je in je KLM app of op klm.nl gewoon kunt invullen als extra boeking, dan wordt je FB-nummer ook toegevoegd en gelden eventuele statusvoordelen gewoon.

2. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Heeft iemand afgelopen tijd nog leuke run geboekt? Forum lijkt een beetje dood te gaan en heb inspiratie nodig :rolleyes:

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  3. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    Nou, wat dacht je van deze;
    eind april - begin mei
    TXL-CDG-AMS-ICN-FUK en weer retour
    162 XP, €1509,34, BC met KL, AF en KE

Djowie, Pedro1989, beuse242 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    TPE vanaf diverse Spaanse steden via AMS of CDG voor 320 euro, wel in eco dan ;)

vlieger76, beuse242, Roberto en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben nog aan rond speuren, want moet richting JFK-SJU-SZX-AMS binnen nu en 2 weken in een tijdsframe van 2 weken - waarschijnlijk onmogelijk dat ik een goede deal ga vinden

Miya en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. Travelgeek

Travelgeek Newbie

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    13
    Zojuist weekendje Barcelona via Rome geboekt. Goed voor 60xp. Wel apart dat de economy class duurder was dan BC.
    DUS-CDG-TLV staat ook nog op het verlanglijstje voor 78xp.

beuse242, Miya, Johan10 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Heb deze ook geboekt maar dan in JAN en vanaf HAJ. Heen met KLM van AMS - ICN en terug met KE A380. Kon ook kiezen voor AF 350 maar vanwege de vliegtijden toch maar KE gedaan.

Roberto en Pictor vinden dit leuk.
  8. Travelgeek

Travelgeek Newbie

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    13
    Wat een antieke app is die van Alitalia trouwens. Zeer weinig opties. Kan m’n vlucht ook niet eens toevoegen in de KLM app.

9. IJsklont

IJsklont Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Nog nooit een RUN gedaan, maar wil dit toch eens binnenkort gaan proberen. Iemand tips voor een goede run vanaf Schiphol?

10. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    • Korte runs (60XP) zijn er legio (kan het niet eens echt een run noemen .... AMS-CDG-X-CDG-AMS).....
    • 90XP veelal vanaf een andere luchthaven bv DUS/HAM/HAJ/BRU (bv DUS-CDG-AMS-BLL etc...)... Zie hiervoor bv. Flyertalk 90XP

Travelgeek en beuse242 vinden dit leuk.
  11. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb recent MXP-EZE-MXP (weekendje op en neer via Amsterdam en Sao Paulo en terug met KL via Amsterdam) eind maart 122 XP. Ik broed nog op Tel Aviv in november.

Carel1 vindt dit leuk.
  12. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    vanwege de huisjes maar voor KLM longhaul gekozen.

Thijsk, Ambtenaruh en Carel1 vinden dit leuk.
  13. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Hoe boek/vind je zoiets? Maak je daar een multicity van in ITA matrix en dan eindeloos schuiven met data?

14. Didymis

Didymis Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Dat is een mogelijkheid. Wat je ook kan doen is een round trip met routing codes (alle tussenstops die je wil hebben) en dan het aantal nachten aangeven. Zo krijg je - als het goed is - een mooie kalender met tarieven.

tomhster vindt dit leuk.
  15. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    In mijn geval zoals Didymis hierboven schrijft. Op het forum zag ik deze run voorbij komen, dus ingevoerd in ITA matrix. Beetje uitproberen met de volgorde van tussenstops en maandoverzicht. Tarief gevonden, maar dan het boeken nog.
    Via AF en KLM websites was deze niet te boeken dus even gebeld met platinum lijn. Daar kon deze trip ook niet geboekt worden omdat het een duits speciaal tarief is, of anders voor een prijs van 2900. Werd doorverbonden met de afdeling in Duitsland waar na doorgeven van boekingsklassen de reis is geboekt.

Djowie, beuse242 en tomhster vinden dit leuk.
  16. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ik zoek een supergoedkope 15XP run (voor mijn vrouw) om van Explorer naar Zilver te komen voor eind december. Iemand een gouden tip?

17. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Genoeg mogelijkheden, Wellicht een weekendje weg? Waarbij je op de heen weg of terug weg via parijs gaat.

Snel een voorbeeld gezocht
    of een dag retourtje naar BCN en op de terug weg via parijs voor 15XP

@jphorn Ik zie dat je nieuwe bent. Welkom! stel je nog even voor in het forum

18. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Koppel je FB account aan je Accor account en je krijgt 5 XP gratis. Een goedkoop retourtje van rond 100 euro en je bent er.

19. jasperR

jasperR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Amex? Kost je niks

20. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    @jasperR AmEx hebben we al. Dat is deels waarom zij tekort komt en ik niet. Mijn +30XP komt er nog aan eind van het jaar en zij heeft die immers niet. Daarentegen had zij begin van het jaar een extra vlucht. Het verschil tussen ons komt daarmee uit op 11XP.

Dat heb ik al een keer eerder gelezen via de zoekfunctie, maar ik kan niet echt vinden hoe je die 5XP dan krijgt. De accountkoppeling heb ik voor haar en mijzelf al gedaan vandaag. Of begrijp ik dat je eerst in een van hun hotels moet slapen?

Laatst bewerkt: 9 sep 2019
    Roberto vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina