FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Reggi

    Reggi Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Leuk! Das echt goedkoop!
    Weet je misschien nog een andere route die je wel eens gevlogen hebt voor veel xp? :)
     
    Travelgeek vindt dit leuk.
  2. Travelgeek

    Travelgeek Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    13
    Genève en Barcelona voor tussen de €400 & €500. Goed voor 60 xp. Billund voor 90xp heb ik hier wel eens voorbij zien komen, maar die heb ik zelf nooit kunnen vinden.
     
    Roberto vindt dit leuk.
  3. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Komt omdat KL hem standaard op KL stock zal boeken, je moet actief aangegeven dat je hem op AF stock wilt hebben.
     
    Djowie, FlyingFonz, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Maar voor die € 700 had je wel 2 huisjes gekregen.
     
  5. Travelgeek

    Travelgeek Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    13
    4 zelfs. Ik ga met m’n vrouw.
     
  6. FlyingBlueGold89

    FlyingBlueGold89 Blue Tier

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Ik zie in november een paar opties van 444 euro vanaf Bremen en 458 euro vanaf Dusseldorf. Zaterdag vertrek, zondag terug.
     
    TimKL_90, Roberto en beuse242 vinden dit leuk.
  7. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Kijk eens naar een retour AMS-CDG-WAW. Zaterdag heen, zondag terug en goedkope keten hotels zoals Hilton en Marriot rond de 50 euro bij het vliegveld.
     
    Djowie, Roberto, FlyingFonz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Iemand ervaring met een direct-turn in VXO (Vaxjo, Zweden), zit er aan te denken een 90XP run te doen, maar wil meteen weer omkeren als ik daar ben. Ik heb daar dan 30 minuten om weer het zelfde vliegtuig in te komen. Is dit mogelijk?
     
  9. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ja, want het is exact hetzelfde vliegtuig, plus VXO is zo klein dat je maar 10 minuten nodig hebt om vliegtuig uit-vliegtuig in te doen (zeker als je het vantevoren meldt bij de crew).
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Thanx!
    Is het bij VXO hetzelfde als op Schiphol, als in de arriverende passagiers komen in dezelfde hal terecht als de vertrekkende passagiers?
    Dan zit ik wat rustiger, niet dat ik eerst doorn een controle heen moet, dat risico wil ik liever niet lopen.
     
  11. Wouterf84

    Wouterf84 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Niet helemaal, maar het is heel klein. Je doorloopt de "bagagebandhal" en vervolgens kom je in een gang (nu ben je landside). Ga deze rechtdoor (rechtsaf ga je naar buiten). Het is 20 mtr. lopen dan linksaf en daar heb je de beveiliging. Die doorlopen en dan is het nog max. 25 mtr. naar de gate. Geloof me, dit haal je makkelijk. :)
     
    Robby43 vindt dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    "Hetzelfde als op Schiphol" is niet altijd zo hè.. dat geldt alleen voor vluchten uit veilige landen en vluchten zonder incidentele controle.
     
    Wouterf84 vindt dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ja, heb je gelijk in! :)

    Al denk ik dat ik de Gold challenge niet ga doen, ik heb het een beetje uitgerekend en denk niet dat het het voor mij waard is om per se FB Gold te worden. Loungetoegang en gratis bagage is leuk, maar ik vlieg lang niet altijd met Skyteam waardoor ik er toch niks aan heb. Ik vlieg bovendien alleen privé en zie me volgend jaar nou ook geen 180 XP halen eerlijk gezegd.
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Nu ken ik VXO niet, maar de turn around tijd is 30 minuten van het toestel.

    In het meest gunstige geval kom je op tijd aan, maar zit je achterin het toestel, dan duurt het toch 5-10 minuten voordat je buiten staat, dan moet je dus het bagagehalletje door en daarna door de beveiliging. Het is ongetwijfeld een kleine luchthaven maar er bestaat toch kans dat het daar relatief druk is of dat je bagage aan een 2de inspectie wordt onderworpen wat tijd kan kosten, en mogelijk mag je, als men een boarding pass scan systeem heeft niet door de beveiliging omdat de tijd volgens het systeem te kort is. Ik zou een direct turn around waar je niet in dezelfde terminal airside aankomt eigenlijk altijd afraden.
     
  15. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Het is echt klein daarzo met de bijkomende voordelen. Een 30 minuten turn around @VXO is ech makkelijk te halen.
     
    HarmDommisse en Thijsk vinden dit leuk.
  16. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag aangekomen (zonder ingecheckte bagage helaas) in Billund.
    Wat een verschil met carriers. In Dusseldorf begonnen met HOP/AF en daarna twee vluchten met KLM naar Billund. Heerlijk de KLM mentaliteit! Het is echt uitzonderlijk!

    Van de week weer terug eerst hier even genieten van de rust en de fjorden of beiden :) .Maar het verschil op korte vluchten is echt enorm!
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2019
  17. flyair

    flyair Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Ik overweeg hetzelfde te doen, maar dan in Frankfurt. Terug met hetzelfde KLM toestel. Iemand ervaringen?
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  18. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Heb dit vaak genoeg gedaan en binnen Schengen(en zelfs op CMB en INV) was dit geen probleem. Enige risico is dat je ipv een gate een remote stand hebt met een bus, vaak kan je dan niet terug naar de terminal en moet je opnieuw door de security.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298

    Op Frankfurt heb je standaard een remote stand. En nu hoef je niet door de beveiliging, je komt gewoon airside uit in terminal 2, en als de vlucht op tijd is haal je het makkelijk.
    Maar, als er meer dan 10 minuten vertraging is dan begint men het boarding proces al op het moment dat het vliegtuig land, en hoewel er 2 bussen worden gebruikt zou het in dit geval dus kunnen dat je, ook al zit je in de eerste bus, je pas 10-15 minuten na het parkeren bij de gate in de terminal bent en dan moet je nog naar de gate en zou het dus kunnen dat deze dicht is.

    Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik in alle gevallen dat ik op Frankfurt ben geland en ook bij vertraging ik airside in terminal 2 langs de KLM gate liep die op dat moment nog open was, al stond er niemand meer bij. Ik denk niet dat ik die stress zou willen hebben, en als je in bus 2 zit waar je dus echt op iedereen moet wachten uit het vliegtuig weet ik het niet zo zeker....

    Daarnaast vindt ik vliegen niet vervelend, en vlieg ik genoeg om geen segementruns nodig te hebben, als ik dat wel zou doen dan zou ik niet voor direct turnarounds gaan, dan zou ik minimaal nog in de lounge willen zitten of nog iets van de bestemming zien...
     
    Vliegende_Keep, MVA20, Sandor en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    We kennen allemaal de bekende DUS-BLL XP run, maar eerlijk gezegd heb ik geen zin om 400-ish euros uit te geven voor de XP's alléén.

    Kennen we nog wat leuke long haul runs in economy die ook in de buurt komen van de 90XPs voor 400-500 euro? Zelf kom ik niet veel verder dan 70XP voor 400 euro (e.g. DUB-AMS-CDG-AMS-DXB-NBO-EBB)
     
    Djowie, lloydje33, Johan10 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina