Mooie reis hoor! Wat voor kaartje heb je voor je Amtrak trein gekocht? Een ligplaats? Ik zou graag eens de Amtrak Southwest Chief willen rijden, Los Angeles- New Mexico- Kansas naar Chicago of de Sunset Limited van Los Angeles via Phoenix en Houston naar New Orleans vanwege het ruige, dorre, woestijn en berglandschap. Maar omdat ik alleen in de zomer lang genoeg op reis kan om er goed de tijd voor te nemen, komt het er eigenlijk niet van. Ik vind het daar dan te warm met dagelijkse temperaturen van 40 tot 45 graden in de schaduw. Een paar dagen Las Vegas in juli vond ik al afzien.
Vloog je met TK? Ik heb deze luchthaven het afgelopen jaar vier keer aangedaan zonder enige vertraging. Misschien vanwege TK, hun thuishaven.
Had ook meer dan 4 uur op IST. Mooi geworden hoor die nieuwe terminal. De lounges hebben suites. Kreeg geen toegang tot een suite omdat ik een te korte doorvlucht had, terwijl ik toch 5u moest wachten. Maar verder prima genoten van de lounge en de terminal.
Maar ik kwam in dit cafe eigenlijk voor een FTU. Is iemand daar de laatste tijd wel eens bij geweest? Ik heb leuke herinneringen aan FTU Oslo een paar jaar terug. Een redelijk grote en leuke Nederlandse groep hadden we toen.
Ja ik vloog TK, er zal vast wel een goede reden geweest zijn om ons toestel aan de kop van de baan op een soort zijspoor te zetten, maar toch voelt dat irritant als je de rest langs ziet rijden en opstijgen. Vond je niet dat je erg ver moet lopen in de terminal op IST? En niet vanaf de luchthaven de stad ingegaan?
Ja, ik heb een roommette gereserveerd. Alle maaltijden zijn dan inbegrepen. Het is iets van 40 uur van SF naar Denver en op een zitplaats is me dat net teveel. Al die amtrak routes spreken me aan, langs de westkust schijnt ook heel mooi te zijn. Ga ik ooit ook nog eens doen, hoop ik. Heel leuk om dit te kunnen combineren met mijn andere - ietwat minder milieuvriendelijke - hobby .. vliegen. De onderdelen van te trip beginnen mooi in elkaar te vallen. Vrijdags overdag vliegen RTM-JFK (via LCY, BA1), in de avond naar een Broadway show. Zaterdagochtend JFK-SFO, zaterdagmiddag baseball (giants - mets). Zaterdag avond musical (Hamilton). Zondagochtend tot maandagavond in de trein. Dinsdag dagje hiken in de buurt van Denver. Dinsdagavond via London (747 upperdeck!) weer terug. Dat is de planning in ieder geval. We zullen zien of alles op tijd vliegt..
Ja, het was zeker een stuk lopen vanaf de pier naar het binnenste van de terminal. Ik ben niet naar buiten gegaan, wilde zeker weten dat ik weg kwam en even ontspannen in de nieuwe lounges.
Leuk, maar dat zien ze niet van een afstand, dus wordt je alsnog opgedragen om je riem af te doen voordat je bij het poortje bent.....
De bodyscanners in AMS geven soms al een waarschuwing als je broekzakken een beetje dubbelgevouwen zitten. Met zo'n riem nooit gehad?
Klik op de titel van het betreffende forum, in dit geval bijv Insideflyer Lounge, en dan zie je aan de rechterkant, net boven je profielstatus, 'start nieuw topic' staan.
Wij vliegen de eerste vlucht met 787-10 vanaf Cur naar Ams. Seat Guru vind 5 K een slechte plaats, maar geeft geen uitleg. Is dat een stoel zonder raam of zoiets.
Seat (5A) was missing a window, which was a big bummer. Avoid 5K for the same reason if you want a window seat. Vond ik in een verslagje elders.
Ja zelfs een zakdoek in je zak dan moet je al gefouilleerd worden. Ligt er wel aan welke scanner. die bodyscanner waar je tegen een muur staat met je handen omlaag is een rotding. Daar doe ik echt mijn riem wel af.
Nou weet ik weer waarom ik Duitse vliegvelden mijdt. Jezus, wat is die security controle altijd langzaam en inefficiënt!