InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    En het lijkt of er geen Duitser bestaat die ooit heeft gevlogen...
     
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik ben aan het zoeken naar vluchten naar KUL en zie nu dat Qatar een 2e vlucht heeft vanuit WAW-DOH om 09.35. Dat bevalt me wel. Ik vloog nooit met ze omdat ze oorspronkelijk alleen vertrokken om 21.30 en dan met 5,5h vliegtijd kom je daar aan om 3 uur 's nachts (voor mij dan), 3,5h overstappen midden in de nacht vind ik niets.
    Nu wordt het interessant, heen dezelfde totale reistijd als KLM en retour vanaf DPS 4 uur korter en retour kan ik dan zowel een dag als een nachtvlucht kiezen.

    Ik mis dan wel miles en XP van FB. Met Oneworld vlieg ik nooit, dus die miles zijn dan verloren en tier miles zijn te weinig om status mee te krijgen.

    Wat zouden jullie doen, gaan voor de XP en FB en BlueBiz miles of toch kiezen voor Qatar in business?
     
  3. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Zou van het prijsverschil afhangen.
     
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    +/- 500 EUR pp in het voordeel van Qatar
     
  5. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Dan lijkt QR mij een logische keuze, tenzij je je status alleen kan behouden door met KL (en daar waarde aan hecht) of de miles en punten dit prijsverschil voor je compenseren.
     
  6. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Doe een keer de OTP run en vervolgens heb je meer dan voldoende TP's om je status sowieso 2 jaar te houden. Als ik zou kijk naar je vlieggedrag van het afgelopen jaar, blijf je toch wel FB Platinum zonder deze vlucht op KUL. Enige nadeel is wel dat je je huisje mist ;).
     
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Voor dit jaar en volgend jaar heb ik mijn status al bijna binnen, dus daar hoef ik het niet perse voor te doen, al zijn ze natuurlijk voor het jaar daarna wel mooi meegenomen. De Bluebiz credits (heb ik net vandaag vernomen) zijn ook gedevalueerd, dus daar hoef ik het niet voor te doen.
    Dan blijven de miles over, iets van 25k voor 500 EUR is idd te duur. Dan maar geen 2 huisjes.
    Hoe zijn de seats bij Qatar, ik las dat ze 2 inch breder zijn, dus zou dan hopelijk lekkerder slapen?

    Wat is de OTP run? Een run bij Oneworld om tier points te halen?
     
    Thijsk en lloydje33 vinden dit leuk.
  8. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Ik zit in een ''geschil'' met trivago, misschien ooit al eens verteld. Tijdens het f1 weekend in Abu Dhabi vorig jaar moest ik een hotel hebben. Zocht op Abu Dhabi centrum en vond een Ramee hotel, op 3 km van het centrum van Abu Dhabi. Prima. Kostte iets van 125 euro voor 2 nachten, ook prima. Ik kom in Abu Dhabi aan, kijk op de bevestiging, zie ik een adres in Dubai staan (eindbevestiging). Ik verder kijken...klopt hun doorverwijzing niet. Kan ik in één van de drukste weekenden van het jaar nog last minute 2 nachten Abu Dhabi boeken...a 175 euro per nacht was het goedkoopste, dat dan maar....

    Ik mail naar Trivago en ze erkennen de fout. Ze zeggen; we refunden die 125 euro wel...ho...maar door jullie fout heb ik 350 euro moeten betalen wat nog altijd (350-125) 225 euro meer is dan wat ik eigenlijk zou moeten betalen. Nee zeggen ze, het is een ander hotel (dit was 4 sterren, ramee is 3) dus niet vergelijkbaar, de claim wijzen we af...maar...dit was het goedkoopste hotel dat ik nog kon vinden.

    Nu mailen ze dat ze er echt niks aan kunnen doen...ze willen niet meer verder gaan. Und jetzt?
     
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Als je de 4 vluchten neemt met QR naar DPS verdien je 4x 140 tp in het BA spaarprogramma. Doe dan nog 4 vluchten met BA en je hebt BA Silver binnen. Dit is het middelste niveau en geeft o.a lounge acces en prio seats/boarden etc.

    De OTP run is een tp run van Boekarest naar Phoenix. door een bepaalde combinatie van vluchten haal je hier rond de 800 of zelfs meer tp mee. Door dit op te tellen bij de eerder behaalde 560 ben je een heel eind op weg naar BA Gold. Dit is hoogste status bij BA/ Oneworld. Hiermee krijg je first lounge acces en toegang tot de first wing op LHR.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2019
    MVA20, westi en Thijsk vinden dit leuk.
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Thx voor de uitleg.
    Ik begrijp dat het dus beter is de vluchten met QR bij BA te laten crediteren dan bij het programma van QR?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Ja in de zin van snel status en nuttige redemptions met avios wel.
     
    westi vindt dit leuk.
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Voor zover ik heb kunnen nagaan wordt een vlucht uitgevoerd met een A330. Deze heeft een redelijk ouderwetse business class met een 2-2-2 opstelling, maar dat is bij KLM ook zo. Stoelen zijn Lie-Flat. Je gaat er niet op achteruit in ieder geval.

    Het stuk naar KUL heb je Qsuites als ik het goed zie. Een (significante) step up t.o.v. KLM WBC.
     
    lloydje33, FlyingFonz en Thijsk vinden dit leuk.
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Leuk, een dubbel bed maken. Maar ja, het is een dagvlucht dus niet echt nodig. :)
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Haha, ja er zijn zoveel dingen "niet nodig" natuurlijk, maar ook op een dagvlucht zou ik veel liever in een suite vliegen dan in een 2-2-2 Business Class.
     
    Carel1 en Thijsk vinden dit leuk.
  15. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dankjewel voor de toelichting, had ik eigenlijk al moeten doen toen ik de OTP run bevestigde.
    Voorbeeldje van deze run:

    [​IMG]
     
    Ambtenaruh en westi vinden dit leuk.
  16. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Nooit echt uitgezocht, maar hoe maak je zo’n ticket? Is dit (simpel) te doen met multicity of moet je hiervoor meer verstand hebben van Matrix?
     
  17. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Multi-city gebruiken op ITA matrix. Op flyertalk is een tool te vinden (powertools), waarmee je de resultaten uit matrix direct in booking engines kunt zetten. Met één druk op een link heb je alle vluchten dan bijvoorbeeld in de booking engine van American Airlines en kun je de boeking afronden.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  18. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Hemeltjelief...IST new airport...wat een mega project! De lounge op de oude was al geweldig.....deze nog beter!

    Business class a330 van TK...ook dikke prima!
     
    beuse242, Ambtenaruh, Goffe de Boer en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Priceline.com is prima, justfly zou ik niet weten.
     
    westi vindt dit leuk.
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Thx, uiteindelijk toch geboekt rechtstreeks bij QR. Ze gaven bij elk segment de prijs van 2 tickets aan ipv 1. Had ik even niet gezien :oops:
    Nu nog even aanmelden bij BA om daar de miles te crediteren.
     
    Daan3, lloydje33 en beuse242 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina