InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb inmiddels op jullie aanraden een BA account aangemaakt, de BAEC gids van Theo gelezen en de artikelen over Combine my Avios.
    Nu ik deze post schrijf, lees ik op de about TP pagina dat de TP worden gereset aan het einde van het membership year. Ik had dus beter het account pas in oktober kunnen aanmaken, vlak voor mijn vluchten met QR.

    Nog 1 vraag ter verduidelijking mbt status: om status te halen moet je zowel bij BA als bij QR een aantal (2 of 4) vluchten met hen maken en om status te behouden moet je elk jaar die vluchten ook weer maken?

    Ik las in de artikelen over combine my Avios over een account dat 90 dagen moet bestaan en er moet 1 transactie op zijn gedaan. Tellen die 90 dagen vanaf de transactie of vanaf moment van aanmaken?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Klopt, ieder jaar.

    Moment van aanmaken.
     
    westi vindt dit leuk.
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Je TP jaar begint pas als er activiteit in het account is. Dat is in jou geval dus in oktober. Hierdoor wordt jouw reset datum 8 november. (bij BA is het de 8e van de volgende maand)

    De 4 vluchten moeten bij BA of Iberia. Dit moet echt BA/IB vluchtnummer en metal zijn vandaar.
     
    westi vindt dit leuk.
  4. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Spoedvraagje: ik heb morgen aan het eind van mijn mini-run 35 minuten tussen landing Dusseldorf en overstap naar Amsterdam. Volgens mij hetzelfde vliegtuig, want opeenvolgens vluchtnummer. Haal ik dit, met enkel handbagage? Kwam er op de heenweg achter dat je kennelijk opnieuw door security heen moet. Heb SP, dus dat scheelt iets. Iemand die me uitsluitsel kan geven of dit goed te doen is...? Veel dank alvast!
     
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Wat zijn je exacte vluchtnummers met routes? En is dit op één ticket?
     
  6. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    KL1861 Ams - Dus,
    KL1862 Dus - Ams

    Aparte tickets. Eerste is laatste leg van mijn trip naar Canada, tweede is positionering terug.

    Dank!!
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Als je met KLM aankomt en weer met KLM vertrekt zal dat inderdaad met hetzelfde vliegtuig zijn.
    Over het algemeen dokt de embraer in de terminal aan en kan je direct de terminal in lopen en eigenlijk direct in de rij gaan staan voor de volgende vlucht, een enkele keer wordt je er op de 1ste verdieping uitgelaten en lijkt het of je naar rechts moet (KLM gebruikt meestal dezelfde gate) en dan geraak je uit de beveiligde zone door de klapdeuren heen, maar je kan ook naar links, omlopen en trap op en je bent bij de gate.
    Een enkele keer kom je op een busgate aan, dan wordt je met de bus naar de Terminal B gebracht, ook dan heb je kans om zonder door de beveiliging te moeten weer in de terminal te komen, wel is je connectietijd wat korter omdat men begint met boarden met bus als het vliegtuig geland is. Al zou je dat moeten halen.

    In al mijn reizen naar Dusseldorf heeft men het ook voor elkaar gekregen om door de buschauffeur gedropt te worden bij aankomst C na een aankomst met KLM, dan heb je een paspoortcontrole, en vervolgens nog een veiligheidscontrole als je verder wilt omdat je immers dan in het niet Schengen gedeelte bent. Dan is de 35 minuten te kort door de wachttijden, maar ik doe dat af als een incident.
     
    VinceG, KieWie en FlyingFonz vinden dit leuk.
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Is hetzelfde toestel (PH-EXN) dus zou geen problemen op moeten leveren, tenzij je bij een busgate staat en ze de bussen met de nieuwe passagiers al laden terwijl jij nog uitstapt.
     
    KieWie en beuse242 vinden dit leuk.
  9. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb nog een ticket staan waarvan ik de laatste leg nog dien te vliegen. Maar ik ga er voorlopig geen tijd en zin voor maken. Ik heb 'm al een paar keer laten verplaatsen. Echter, de ticketvoorwaarden zijn als volgt:
    Code:
    CHANGES AND CANCELLATIONS PERMITTED.
              - FOR CANCELLATIONS AFTER DEPARTURE THE REFUND
              GIVEN WILL BE THE DIFFERENCE BETWEEN THE FARE
              PAID AND THE APPLICABLE FARE FLOWN
    Weet iemand hoe berekend wordt wat het bedrag is dat je terugkrijgt als je het ticket zou cancelen?
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  10. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Dat overkwam me op de heenreis, dus het risico bestaat... Dank!
     
  11. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor je uitgebreide antwoord, inclusief routebeschrijving :)
    Ik twijfel nog even of ik die legs ga nemen.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  12. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Daar lijkt het wel op. Let wel op dat het ook kan dat je achteraf nog een rekening gepresenteerd kan krijgen, omdat het ticket een andere pricing krijgt (DUS-AMS-LAX-AMS-DUS is anders geprijsd dan DUS-AMS-LAX-AMS).
     
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Reden van mijn afwezigheid... Nog weer even een rondje gelopen :D
    Op naar 2 keer een week training in Chamonix (eind juni en begin aug) en dan begin September knallen in de Pyreneeën.
    62272670_2220598424696029_6744239376558981120_n.jpg
     
    RickJansen, lloydje33, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Gewoon doen, mocht je hem missen kun je altijd nog een treintje pakken ;-)
     
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Noem je dat een rondJE? Daar doe ik 3 weken over (zonder hoogteverschil dan). ;)
     
    lloydje33, Thijsk en Lionell vinden dit leuk.
  16. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    En met de auto :p
     
    lloydje33, Lionell en westi vinden dit leuk.
  17. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Net besloten dat ik ‘m skip - zie ik mijn dochter nog voordat ze naar bed gaat. Is me wel 20 XP waard ;)
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Het was met enig sarcasme, net als de organisatie die tijdens één van de (volgens ons laatste) afdalingen op de weg had geschreven: "Sorry".

    We vroegen ons af waarom... ja tot we de bocht om kwamen en we aan een gruwelijke beklimming moesten beginnen richting finish. Van zulk soort mindfucks na 36 uur zonder slaap, het is wat anders dan op m'n luie kont in business class met een glas champagne te zitten :)
     
    lloydje33, Carel1, westi en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Gister ook nog een rondje van 5,3 km gelopen. Zonder champagne, dat wel.
     
    Javadest vindt dit leuk.
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Tsja, als ik de keuze had tussen 109,6km rennen bergop, bergaf of op m'n luie kont in business class met een glas champagne te zitten, dan wist ik het wel. :D
     
    VinceG en lloydje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina