InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Grr in Frankrijk morgen weer de nationale hobby: Staking van de luchtverkeersleiders. En natuurlijk moet ik morgen van CDG naar AMS :(

    Bijzondere is wel dat op site van CDG staat dat ze ook daar staken en dat men moet rekenen op vertragingen en annuleringen, maar heb de plat lijn gebeld en die zeggen dat het alleen ORLY is.... Dus ze wilden me niet omboeken.
    Iemand die meer weet?

    Vandaag ziet het er naar uit dat alle grote vliegvelden vertragingen en annuleringen hebben, maar niet CDG! Das weer mazzel. Eerst maar eens afwachten of dat zo blijft. :D
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2019
  2. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Hoe is het afgelopen @VinceG?

    Ik ben nu aan het kijken van een ticket met Lufthansa van AMS via Frankfurt naar Nur-Sultan /TSE). Ik zag dat voor de heenreis er een basic fare optie is en voor de terugreis is deze al uitverkocht (alleen basis plus of duurder mogelijk). Als ik de voorwaarden lees is het verschil de boekingsklasse en de refund als je annuleert. Bij beiden staat dat je koffer mee mag (23 kilo). Of zie ik hier nog iets over het hoofd. Ik dacht dat Lufthansa ook met verschillende tarieven werkten voor wel of geen ruimbagage?
     
  3. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    De light fare (zonder bagage) is tussen Europe-US/Canada en binnen Europe. TSE zal dan buiten Europe vallen.

    https://www.lufthansa.com/de/en/free-baggage-rules
     
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ehm vrijwel geen vertragingen of annuleringen op CDG. Maar uiteindelijk mijn vliegtuig wel 1,5 uur te laat omdat het te laat vertrok uit AMS. Toen het te laat aankwam had personeel in Parijs blijkbaar niet gezorgd voor een team om een pax in rolstoel van het vliegtuig te halen. Dus op een gegeven moment kwam de FO zelf maar ergens een rolstoel vandaan plukken en een half uur later was echt iedereen van boord. En toen zaten we eindelijk en toen hadden we nog geen slot op Schiphol. Dit duurde ook nog 20 minuten voor we eindelijk de motoren konden starten. En dan kom je uiteraard ook nog aan op de polderbaan.... Dus dan loop je vlot toch nog wat vertraging op. So be it :D
     
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik zie in de KLM app dat er mogelijk vertragingen zijn ivm verminderde baancapaciteit. Alles is toch weer open? Of heb ik wat gemist?
     
  6. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad. Nu snap ik ook waarom ik in de war was. Laatste tijd voor Canada en Europa georiënteerd en geboekt. Dus dat een koffer erbij in zit, ben ik niet meer gewend

    @VinceG ik heb altijd een abonnement op de polderbaan... Altijd lekker als je al vertraagd bent.
     
  7. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    M’n eerste ervaring met previum in non-Schengen.
    10 rijen vol met 200 wachten en jij loopt er in een zucht van 15 seconden aan voorbij.
    I’m in love :rolleyes:
     
    beuse242, Daeni, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Als je het eenmaal bent gewend, wil je niet meer zonder.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  9. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Yes, dit is een dikke plus! Ik wil niet meer anders.
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Weet er iemand iets meer over de werkzaamheden aan de start en landingsbanen op Schiphol? Alle werkzaamheden waren toch al afgelopen? Toch staat er op de site van KLM:
    Amsterdam Airport Schiphol - Delays due to restricted runway capacity
    Gisteren ruim een uur vertraging doordat inkomend vliegtuig vanuit AMS te laat was :(
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.918
    Trofeepunten:
    648
    Komt door performance issues bij de Luchtverkeersleiding. Ze zijn overgestapt op een nieuw systeem.
     
    SanHor, lloydje33, westi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Ik ben voor de verandering vandaag eens op Rotterdam Airport. Het is zeker meer dan tien jaar geleden dat ik hier ben geweest.

    Wel een verschilletje met Schiphol. Lekker compact. Dat is denk meteen ook het enige voordeel. Geen FF voordelen te genieten bij Transavia. Bij security had de mevrouw voor mij net drie literpakken vla in d'r handbagage. :p
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2019
    Erwin, LeidenHub, VinceG en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Leuk om te horen! Zo ben ik vorige week EIN-NCE gevlogen met Transavia. Prijsverschil met KLM was te groot en heb een koffer bijgeboekt. Die bleek 20kg te mogen wegen en die van mij woog op de band 20.2kg en daarvoor moest ik 15 euro bijbetalen. Dus m’n jas eruit gehaald, naar handbagage verhuisd en koffer opnieuw aangeboden. Toen was het oké. Zijn toch dingen die je niet meer gewend bent bij KLM :)
     
    westi vindt dit leuk.
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Wat was jouw ervaring op EIN? Is de bagage controle een beetje snel? Ik vlieg volgende maand WAW-EIN-WAW en de retourvlucht is 09.45. Ik vraag me af hoe lang van tevoren ik dan op het vliegveld moet zijn. Huurauto retourneren, WizzAir, dus geen status oid.
     
  15. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Uhh, de A350 komt dus definitief niet naar KLM heb ik gehoord. Al 2 maanden oud nieuws, maar heb het van het hoofd vliegdienst bij KLM.

    Jammer, ik had dit toestel graag in KLM kleuren gezien. Prefereer het boven de 787 Screamliner van Boeing.
     
    VinceG, lloydje33 en SanHor vinden dit leuk.
  16. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Klopt idd, vanaf 30 april is de implementatie begonnen. Het zou op z’n langst 6 weken moeten duren.

    Wat je veelal merkt is dat de outbound vluchten s’ochtends zonder problemen vertrekken maar dan worden er al gelijk slots toegewezen voor de retourvluchten richting Amsterdam.
     
  17. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Iemand ervaring met AF bc cdg - nrt? Zie in de app een 2-3-2 configuratie en er is helaas niets meer aan het raam beschikbaar. Nu zit ik in het midden, staan die stoelen wel los van elkaar? Of kruipt er iemand over me heen als ie even van zn plek wel.:confused:
     
  18. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Ik ben alleen met ze naar HND gevlogen. Dat was een 1-2-1 opstelling.
     
    Raymond01 vindt dit leuk.
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Als je in de midden-sectie aan het gangpad zit, heb je kans dat er iemand over je heen klimt idd, het is deze config:
    https://www.airfrance.nl/NL/nl/comm...tconfort/plan-cabine-LC-plan-B777-200-309.htm

    [​IMG]
     
  20. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    MVA20, VinceG, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina