Ik vertoef nu in de iberia lounge op Madrid airport. Zonnetje schijnt heerlijk, dus geniet van je verblijf in Madrid.
Tot nu toe nada . Geen welkomstdrankje wel mijn amenity kit gekregen. Hopelijk wordt de service zo wel een stukje beter
Het komt misschien een beetje langzaam op gang bij Iberia, maar als "de bar" eenmaal open is dan is het feest
Duurde inderdaad even. Zeker een half uur al aan boord en toen snel een rondje cava want we gingen al naar de startbaan. Heb goed gegeten en volop wijn, dus zeker een mini fiesta (was een grande fiesta geworden als de stewardessen wat vrolijker waren)
Ik ben mij aan het oriënteren voor een vlucht van Amsterdam naar Astana (Tegenwoordig Nur-Sultan geheten). De opties die ik voorheen nam (rechtstreeks of via Wenen) kwamen niet naar voren. Wel Lufthansa met overstap in Frankfurt van één uur. Dat lijkt me wat weinig voor luchthaven als Frankfurt?
Als een airline de connectie zelf aanbiedt, dan valt hij binnen de MCT en kun je hem dus boeken en er redelijkerwijs vanuit gaan dat het haalbaar is, heb je extra assistentie nodig of ben je minder mobiel is dit niet aan te raden. Je bent in dit geval "beschermd" en zult als je door vertraging van de eerste vlucht je aansluiting mist, door de airline omgeboekt worden.
In de trein naar Schiphol. Ik zou net na de middag met KLM naar JFK vliegen maar kreeg vanacht om 3 uur bericht: vlucht geannuleerd vanwege operationele redenen (2e keer in een maand, vorige was vanwege de harde wind). Vlieg nu om 6 uur. Aangezien we meer dan 4 uur vertraging oplopen betaald KLM het grootste gedeelte van ons weekendje weg (bedankt Europese verordening ). Kreeg ook meteen in de app recht op compensatie (nog niet gezien eerder) van 10 euro pp te besteden bij een eetgelegenheid op Schiphol. Denk dat ik toch voor de lounge ga.
Vorig jaar kon ik ervoor kiezen die voucher in te wisselen voor 2000 FB miles, weet niet of dit nu nog kan... Vond ik een betere optie dan een broodje op Schiphol halen
Zal misschien nog wel wat later worden want volgens de schiphol App is het de PH-BFS. Deze is onderweg uit Hongkong en heeft een ETA van 18.44 uur. Lijkt me sterk dat ze een turnaround van een dik uur op een 747 kunnen realiseren.