InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Haha, herkenbaar. Volgens mij nu wel E 600 compensatie per persoon (schema aankomsttijd oude vlucht 15.35, ETA nieuwe vlucht 21.55.

    Niet gek voor het missen van een 1 avond in NY (tenzij je dure theaterkaarten hebt)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Gratis vlucht en helft van het verblijf :cool:
    Alleen een SSSS op mn boardingkaart :(
     
    MVA20, VinceG en Urbanjazz vinden dit leuk.
  3. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Heb je in ieder geval genoeg tijd voor vandaag ;)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Sterkte:confused:
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  5. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ach, je vliegt tegen de klok in, dus vandaag ben je nog in NYC ;)

    Sterkte kerel! Maar die 600€ maakt best veel goed.
     
    lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Het nadeel is dat omboeken waarschijnlijk betekent dat je minimaal 24 uur later aankomt. Ik ben fit genoeg, daar ligt het niet aan gelukkig. Ik ga er nog even over nadenken. Anders boek ik een met een wat ruimere overstap op Frankfurt.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Biedt KLM ook niet aan om te kiezen voor €800 EMD vouchers ipv de €600 cash? Opzich ook niet slecht :)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    True, maar dan moeten ze wel je hotel en maaltijden verzorgen en afhankelijk van de reden dat je de connectie mist heb je wellicht recht op compensatie :)
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Ja meestal wel.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  10. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Iemand een tip voor een goed hotel in Istanbul? Ik ga er over paar weken voor het eerst heen, voor 4 nachten. Ik hou van een stille kamer op een goede centrale ligging, het liefste vlakbij de metro. Iemand toevallig in het Crowne plaza Istanbul Harbiye geweest?
     
  11. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Het is alweer tijd om terug te vliegen naar Amsterdam :D Delta Lounge terminal 4 laat de alcohol rijkelijk vloeien :cool: hasta la viesta:rolleyes:
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  12. Ik sliep in Four Season,
    Tip: steek de brug over de bosphorus over, dan ben je in Azië.
    Je kan ook een bootje pakken naar t vuurtoren eilandje op de Bosphorus en daar zit een leuk restaurant.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Waarschijnlijk zaten je voorhoofdholtes flink vol. Dit kun je wel leeg krijgen, maar dan moet je wel tijdig beginnen. Stomen is vaak het beste om de sinussen "vrij te krijgen". Maar vaak is het gewoon uitzitten.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  14. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Dat SSSS van de Verenigde Staten is echt ronduit onbeschoft. Wat ging je doen in New York? Mileage run? :eek:

    Ik heb ook vaker een geannuleerde KLM-vlucht op de route AMS-NYC gehad. Lijkt wel alsof ze die route bewust uitkiezen als er een kist met technische problemen aan de grond staat? KLM vliegt in ieder geval 3x per dag naar NYC dus waarschijnlijk is het makkelijker om pax om te boeken op deze route. Afijn, die EMD van 800 euro tijdens een werktrip naar de USA vorig jaar had ik linea recta besteed aan een business class ticket naar Zuid-Amerika :D. Kassa.
     
    Ambtenaruh, lloydje33, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Advies/vraag:
    Ik ben nieuw in het miles sparen. Het is voor mij sport om tegen een zo laag mogelijk tarief zo luxe mogelijk te vliegen en niet zo zeer om de meeste miles te sparen. Toch is het natuurlijk zonde om niks met de gespaarde miles te doen.

    Vorig jaar heb ik bij QR Privilege Club 18 k miles gespaard waar ik volgens mij nog weinig mee kan. Nu heb ik voor juli weer een trip gepland en ik vraag me af of ik deze miles moet laten boeken op mijn QRPC account of dat het beter is een nieuw account ergens anders te openen.

    Bij where to credit komt dit er uit:
    RTM-LCY-BA-I/LCY-JFK-BA-I/JFK-SFO-AA-I/DEN-LHR-BA-I/LHR-AMS-BA-I

    LATAM Airlines (LA, 4C, 4M, LP, XL) 22374 miles
    Finnair (AY) 22374 miles
    Alaska Airlines (AS) 22305 miles
    British Airways (BA)16908 miles
    Qatar Airways (QR)13257 miles

    Is er iemand die hierover iets kan adviseren?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Ik denk dat Alaska Airlines het handigste is, zolang je je account daar actief houdt verlopen je miles ook niet (1x in de 24 maanden iets crediteren) en Alaska Miles zijn door de partnerships erg waardevol, @jongesander kan je daar meer over vertellen :)
     
    lloydje33, beuse242, Sandor en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Op basis van je route krijg je bij Alaska alleen miles over het stuk RTM-LCY-JFK;DEN-LHR-AMS. Dat zijn 22.855 miles.

    JFK-SFO kun je dan overigens gewoon bij een andere partij laten crediteren, bijvoorbeeld BAEC. 3215 Avios en 140 Tier Points. Pak je toch maar mooi mee en kan later van pas komen.

    Je moet natuurlijk wel iets kunnen met de Alaska miles. Momenteel maak ik voor mijn blog een stukje over het inwisselen van Alaska miles, maar door tijdgebrek duurt dat allemaal wat langer. In ieder geval kun je intra-Azië hele mooie trips bouwen (22,5/K Cathay Pacific Business Class van Tokyo naar Jakarta met stopover in Hong Kong bijvoorbeeld of 25/K JAL van Azië naar India met stopover in Tokyo).

    Veruit het meeste voordeel kun je halen als je start vanuit de Verenigde Staten. Voor slechts 70/K vlieg je bijvoorbeeld 16 uurtjes First van New York naar Hong Kong, waar je na een stopover doorvliegt in business class naar Tel Aviv.

    Dus ja, het kan zeker een handig programma zijn.
     
    FlyingFonz, Fripsmaster, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor de tips. Ik ga een Alaska Miles account aanmaken en zal je blog gaan volgen.

    Dit klinkt heel goed!
     
    lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  19. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Schiet toch eens op, man. Boek gewoon nog een keer zo'n trip van New York naar Tel Aviv en je hebt tijd zat in de lucht om 'm af te maken. :p
     
    jeroen100, FlyingFonz, Fripsmaster en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Vorige week een compliment gedeeld met KLM over de mooie vliegkunsten van de m/v in de cockpit tijdens afschuwelijke weercondities.
    Krijg ik als dankjewel een flesje rood. Zelfs bij een oprechte dankjewel krijg je nog een bedankje terug van onze blauwe vrienden. :oops:
     
    r0gerthis, Thijsk, Carel1 en 7 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina