IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

1. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    IC Hongkong is verkocht door IHG maar blijft wel in beheer van IHG... Verkocht voor 938 miljoen dollar, koper betaalde een "cash" voorschot van 94 miljoen dollar!

"
    The Buyer has made a further commitment to invest in a significant refurbishment of the Hotel. This is expected to commence in 2017 and will take place over a period of approximately 18 months.

IHG will retain a 37-year management contract on the Hotel, with three 10-year extension rights, giving an expected contract length of 67 years. Management fees payable to IHG are initially expected to be approximately $8m per annum, increasing following the refurbishment. "

2. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Soms is het goed om nerd te zijn! De naam van het nieuwe elite status niveau is bekend! ==> Spire Elite
    upload_2015-7-10_11-18-21.png

tamibcn en Flying doc vinden dit leuk.
  3. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
  4. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Veel extra benefits zijn er trouwens niet in vergelijking met Platinum... 100% bonus punten en een exclusieve bonus van 25.000 punten als je het niveau behaalt. Deze punten kan je zelf houden of weg geven aan een ander IHG lid. Nog steeds geen gratis ontbijt...

Edit: je kan kiezen tussen punten of een kennis of familielid upgraden naar platinum

Laatst bewerkt: 10 jul 2015
  5. TheoS

TheoS Silver Member Captains Premium Member

Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Inderdaad, ik word er niet erg warm van... Een platinum geven aan iemand anders is wel leuk, maar 25.000 punten zijn met een actie als Big Win of Set Your Sights al eenvoudig te verdienen. En de kaart schijnt ook nog eens rood te zijn, dat is ook best apart voor het meest exclusieve level...

6. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Haha net zo rood als de low tier level kaart van Iberia :)
    En die promoties lijken al een eeuwigheid geleden... Ik hoop dat ze voor Europa nog een goeie promo doen in het najaar.

Ready2Board vindt dit leuk.
  7. LVH

LVH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    ik vind hem niet erg mooi uitzien :(

8. vlieggraagverweg

vlieggraagverweg Newbie

Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb dus 2 stays bij Chelsea geboekt dan na veel gerompslomp heb ik er 95.400 punten mee verdiend.

Het verhaal gaat als volgt: Ook ik had de 30.000 bonus points package geboekt ,op 1 juli en op 3 juli (lang voordat bekend werd dat het SPIRE elite zou komen). Na mijn eerste stay kreeg ik 30.000 base points echter stonden die niet bijgeschreven bij mij als elite qualifying points (2,490 elite qualifyng points gekregen voor de boeking). Na wat berichten met @Lionell die bevestigd kreeg dat de 30.000 bonus points package toch als elite qualifying gelden heb ik een mail van IHG ontvangen waarin verteld werd:

"We regret to inform you that the 30,000 points from Hotel Promotion Bonus Points and all other point earning transactions, including promotional points, points vouchers, points purchase, points transfers, and points deposits, will be considered Non-Elite Qualifying Points and will not be counted towards elite status. You may visit the link below for more information:

http://www.ihg.com/hotels/us/en/global/customer_care/member-tc#elite "

Echter staat in de bovenstaande link: "Base points earned from Qualifying Rates paid for hotel stays, points collected from partner transactions, IHG® Rewards Club Bonus Points Packages and Meeting Rewards are considered Elite Qualifying Points and counted towards membership elite status."

Omdat ik 3 juli weer bij het Chelsea moest zijn heb ik daar vervolgens gevraagd waarom ze niet als elite qualifying gelden en waarom mijn punten nog niet erbij stonden geschreven. Volgens de hotelmanager hadden ze hem onder hotel Promotion Bonus points ingediend...waardoor het dus niet telt als elite qualifying. Ook bij mijn tweede stay waren er geen punten gegeven. De manager heeft me vervolgens 30.000 toegeschreven (3x10.000 hotel promotion bonus).
    Om er zeker van te zijn dat ik geen fout had gemaakt heb ik alles dubbel gecheckt,inclusief mijn reserveringen en de link van de 30.000 bonus points package. Niets gevonden wat ik fout had gedaan.

Uiteindelijk ben ik via Lionell erachter gekomen dat ik een missing points request moest invullen.

Na een paar dagen wachten was het gelukt!
    95,400 punten (ze hebben me 30.000 goodwill points extra gegeven),PLAT Elite status met als bericht: Our record shows that your room was booked under 30,000 Bonus Points package rate. But since the hotel already issued 30,000 points last 06 July 2015, I have upgraded your account to Platinum Elite. This adjustment should be available for immediate viewing in your account, which can be accessed by visitingwww.ihgrewardsclub.com.

Total Points Earned:
    95,400
    Elite Qualifying Points Earned:
    35,400 of 40,000 points for Platinum Elite
    Reward Nights:0
    Elite Qualifying Nights:
    2 of 40 nights for Platinum Elite

Stiekem toch benieuwd of ik weer ge-upgrade wordt naar SPIRE Elite als ik een goedkope stay boek de volgende keer.

SVDH, Ready2Board en Lionell vinden dit leuk.
  9. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Zoals ik in PM schreef, de aanhouder wint! Blij dat alles in orde is gekomen :)
    Tip voor iedereen die snel elite qualifying points wil verdienen of gewoon extra IHG punten wil scoren, check het Hotel Indigo Chelsea hotel, met wat geluk is dat 30K bonus pakket te boeken voor iets meer dan 200 Dollar! Het andere Hotel Indigo in Brooklyn heeft een soortgelijk pakket van 25K maar de prijzen zijn daar soms het dubbele... Het is vooral afhankelijk van welke periode je boekt. Deze rates zijn trouwens refundable, je kan ze op voorhand boeken en eventueel annuleren indien nodig.

Bedankt voor je feedback @vlieggraagverweg !

vlieggraagverweg en Ready2Board vinden dit leuk.
  10. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    SVDH vindt dit leuk.
  11. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    De terms & conditions van het IHG member programma zijn van de week geupdate... Er is bij gezet dat Platinum members niet kunnen upgraden naar Spire elite status door lid te worden van het IHG Dining Rewards programma. Enkel Gold leden kunnen geupgrade worden naar Platinum. Voor degenen die interesse hebben, kijk er de voorwaarden van na want ik heb tot nu toe niet kunnen vinden of dit land gebonden is.

12. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    IHG opent een nieuw Hotel Indigo in York, Engeland.
    http://www.hotelindigoyork.co.uk/

"InterContinental Hotels Group (IHG), one of the world’s leading hotel companies, today brings its boutique, Hotel Indigo®, to the historic city of York. Operating under a franchise agreement with Sojourn Hotels, Hotel Indigo® York opens its doors on Walmgate, a thriving foodie destination and the birthplace of York’s chocolate making empire.

The intimate 101 room hotel is perfectly situated within prime reach of some of the city’s most outstanding restaurants and bars, boutiques, artisan shops, famous tea-rooms, museums and galleries. From the building design to the hotel’s artwork and locally-inspired menus, every Hotel Indigo property is unique and takes influences from its surrounding neighbourhood. Celebrating the true flavours and locality of Yorkshire, Hotel Indigo York has partnered with the award winning Yorkshire Meatball Co. — one of the UK’s only speciality meatball restaurants, offering guests delicious and unique dishes using the tastiest local produce. The restaurant serves meat, fish, vegetarian and sweet balls all hand-rolled in-house as well as a wide selection of Yorkshire craft beers."

13. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    @Lionell Ik ga binnenkort het Crowne Plaza LAX uitproberen, ben benieuwd. Kostte nog 25k punten, beetje aan de prijs, maar scheelt weer wat out-of-pocket kosten...

14. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    De kamer was ok, maar de service... Alles hierover binnenkort in de review van het hotel :)

15. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik kwam net dit tegen in een mailing van IHG, ik ben benieuws wat ze voor ons in petto hebben ook al moeten we nog geduld hebben tot 2016...
    image.jpg

16. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Hebben jullie ervaringen met Best Rate Guarantee van IHG?

17. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  18. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
  19. RSC09

RSC09 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Volledige Pointbreaks list staat weer online :)

20. DutchFrequentFlyer

DutchFrequentFlyer Silver Member

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63

Deel Deze Pagina