IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

1. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ben benieuwd wat ze er van gaan maken, gaat mee op de verlanglijst samen met het IC Marseille!

Wij zijn net ingecheckt in de HIX Dublin Airport, kamer net gerenoveerd, standaard HIX kamer maar met frisse look. Enige minpuntje is dat de airco niet werkt en we zitten te wachten omdat ze de airco aansturing komen vervangen...

Pluspunt is dat we morgenochtend vroeg een breakfast to go meekrijgen omdat we voor het ontbijt al uitchecken.

Laatst bewerkt: 15 jun 2015
  2. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Goede reis en fijne vakantie! Niet alleen de FT tips and tricks lezen.

Lionell vindt dit leuk.
  3. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Dit zou het IC Lyon moeten worden in 2018!
    IC Lyon.jpg

TheoS en Ready2Board vinden dit leuk.
  4. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    100% bonus bij aankoop punten IHG
    Ambassador kopen nu voor 200 dollar op deze manier.

Tot 30 juni krijg je 100% bonus punten aan volgende tarieven:

1,000 – 10,000 points for $13.50 per 1,000 points (= 0.675 cents/point)
    11,000 – 25,000 points for $12.50 per 1,000 points (= 0.625 cents/point)
    26,000 – 60,000 points for $11.50 per 1,000 points (= 0.575 cents/point)

Goedkoper dan de Points&Cash trick (=0.7 cents/point)

5. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik kreeg hier in het Holiday Inn hotel in Buena Park een "aanbieding" als Plat member dat als ik meer dan $ 30 uitgeef in de bar, ik 1000 punten krijg :D
    Dacht het niet, ga hier naar de liquor store en daar betaal je voor een 3 liter fles Smirnoff of Barcardi 17 $
    Hotel is ok... maar geen ontbijt (over het hoofd gezien door mezelf aangezien IHG reward nights nooit inclusief ontbijt zijn) en geen lounge access. Met lounge bedoelen ze gewoon de lobby bar beneden, ook over het hoofd gezien. Minpunten voor mezelf als "travel hacker"! Review volgt.

SVDH en Flying doc vinden dit leuk.
  6. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    CP LAX valt flink tegen... $ 270 voor club room met lounge access, lounge is maar geopend tot 21u en kwamen net voor 20u aan (openingsuren stonden niet op de site). Zat stampvol, alcohol en snacks maar tot 19u30... Alles is hier te betalen, boarding passes printen $ 3, gebruik internet computer in de lobby minimum $ 3 aangerekend. Ik had ook als plat member een upgrade verwacht, niet gekregen. Wifi pokketraag. Op het bed lagen oordoppen, na 5 minuten had ik door waarom, lawaai... Ik had net zo goed een standaard kamer kunnen boeken en dan een upgrade gekregen, of misschien niet, maar dan had ik geld uitgespaard. <end rant mode>

In al de andere IHG hotels waar ik ben verbleven de afgelopen 2 jaar, kon je kosteloos gebruik maken van internet computers, iets printen in de lounge ook geen probleem. Lounges zijn meestal tot 22u30 of 23u geopend, met open bar en snacks, zijn die er niet dan kan je er altijd om vragen en wordt je op je wenken bediend.

Enigste pluspunt is dat de welcome bonus points meteen gepost werden, terwijl ik op de welcome points van onze andere 2 verblijven nog steeds aan het wachten ben.

7. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Ik was ook niet te spreken over het CP LAX maar het was toen maar voor een kort nachtje. Toendertijd wel een upgrade naar Club kamer gekregen.
    $270 is dat hotel zeker niet waard!

8. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Idem dito hier, we staan morgen rond half 5 op voor onze vlucht. Ging net naar beneden om koffie en thee te halen... "Sorry we just closed and cleaned all the machines" :eek:
    1 keer maar nooit weer! Ontbijt start pas om 6u dus dat missen we ook, in de HI in Dublin kregen we nog een "breakfast to go" aangeboden en stond perfect klaar aan de receptie. Hier werd ik door verwezen naar de vending machines of ontbijt op het vliegveld...

9. TheoS

TheoS Silver Member Captains Premium Member

Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ojee Lionell, het klinkt alsof het bij IHG in USA allemaal wat minder is. Hopelijk heb je bij de volgende hotels meer geluk. Wat dat betreft is het in Azië over het algemeen beter voor elkaar...

10. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja inderdaad, better luck next time :)
    Mijn travel hacking skill weer aanscherpen, dat heb je als je dit jaar maar 8 verblijven doet, en vorig jaar bijna 40 lol

11. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    723
    Trofeepunten:
    348
    Snel Hyatt diamond challenge doen :)

Lionell vindt dit leuk.
  12. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Mja, alleen jammer dat de Hyatts zo dun bezaaid zijn in de Benelux...

13. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik wat problemen met het bekomen van m'n welcome bonus points van het hotel in Buena Park... Ik heb er verschillende keren achteraan moeten zitten via twitter en email met IHG Care. Ik kreeg uiteindelijk vandaag een email van de front desk supervisor:

"
    My apologies Mr. Jansen,

I have just put in the amenity points into your account and have also put in the thousand for the restaurant promotion. I am so sorry it took so long it appears there was a miscommunication between the front desk agent who checked you in and myself (the one who puts points in). I have also taken the liberty to award you an additional five thousand IHG rewards points for the concern. We have recently changed the procedure with IHG reward points distribution and now all front desk agents will be giving the points on arrival so you will see an email shortly with that information from IHG Rewards club. As for the bar and restaurant promotion I always tell our guests to bring their receipts up to the front desk so we can verify and give the points. I apologize if that information was not shared in the IHG Rewards Note but will make sure the front desk agents are clearer in communicating that.

Have a wonderful day and we hope to see you again soon."

In totaal volgende punten gekregen voor de reward stay:

613 punten (waarvan 409 elite qualifying) voor uitgaven in het hotel
    500 welcome bonus points
    1000 punten voor de minimum $ 30 uitgave in bar/restaurant
    5000 punten als goedmaker
    Totaal van 7113 punten voor een reward stay en ik krijg via m'n Ambassador rebate ook nog eens 10% van m'n geredeemde punten terug, dus nog eens 12000 die ik binnen 4 à 6 weken terug krijg. Niet slecht :)

TheoS en WorldTraveller vinden dit leuk.
  14. WorldTraveller

WorldTraveller Silver Member

Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Hold on...
    "the one who puts points in" Sorry, maar ik kom gewoon even niet meer bij van het lachen.

Flying doc vindt dit leuk.
  15. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja inderdaad, das een hele soap geweest... Tijdens check in vragen ze me of ik voucher voor drankjes wil of de punten, ik kies voor de punten. Die zou de front desk agent nog diezelfde dag posten. Niet dus... paar dagen later via IHG Care opgenomen en die hebben naar het hotel gebeld en ik moest contact opnemen met de front desk manager. Maar die was er elke keer niet! Tijdens de check out wijs ik ze er nog eens op en vertellen ze me ijskoud dat de welcome bonus points pas na de check out worden gepost, ja maak dat een ander wijs! De agent zou het doorgeven aan de supervisor/manager en de punten zouden gepost worden.

Niet dus, uiteindelijk weer via IHG Care gespeeld en toen kreeg ik bovenstaande email :D

16. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik krijg nu net nog weer een mail van de front desk manager van het hotel met een driedubbele verontschuldiging en dat deze issues aub geen aanleiding mogen vormen om het hotel niet nog eens te bezoeken :D

TheoS vindt dit leuk.
  17. Ready2Board

Leuk Bevonden:
    723
    Trofeepunten:
    348
    ik krijg via m'n Ambassador rebate ook nog eens 10% van m'n geredeemde punten terug

@Lionell : Krijg je dat standaard als Ambassador, of moet je daar nog wat voor doen? Ik heb net 45.000 punten ingezet voor een award stay.

18. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Tijdens de renewal van mijn Ambassador vorig jaar kreeg ik de optie om voor iets meer geld te renewen en op die manier maakte ik aanspraak op 10% rebate op reward night punten en 15k bonus punten.

Ready2Board vindt dit leuk.
  19. Ready2Board

Leuk Bevonden:
    723
    Trofeepunten:
    348
    Ok, I remember. Heb ik niet gedaan toen. Ga lidmaatschap ook niet vernieuwen in oktober. Geeft weinig toegevoegde waarde voor mij.

20. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik verblijf grotendeels (eigenlijk alleen) in IHG hotels en het lidmaatschap brengt voor mij genoeg op per jaar voor de paar IC verblijven die ik heb dat ik hem waarschijnlijk toch weer ga verlengen eind dit jaar. Morgen zouden de details bekend moeten worden van de nieuwe elite status, voorlopig nog een grote stilte hieromtrent. Ik kreeg van changedetection.com de afgelopen dagen wel flink wat mails dat de pagina's waar de member benefits en FAQ staan zijn veranderd. Maar nog steeds was er niet meer info te vinden...

Deel Deze Pagina