IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

1. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik vermoed dat het gewoon het originele aantal punten zal bedragen, want het is gewoon een verrichting op jouw account die ze terugdraaien.

2. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    IHG gaat tegen 2017 hun reservering systeem herbouwen... véél slechter dan dat het nu is kan niet :D

"
    IHG and Amadeus to Revolutionise the Technological Foundations of the Global Hospitality Industry

Pioneering partnership with world’s leading technology provider

Leadership position for IHG, as it focuses on innovation and development of bespoke technology

Wednesday 29th April 2015, London: InterContinental Hotels Group (“IHG”) today announces that it is to continue its strategic relationship with Amadeus, the world’s leading provider of advanced technology solutions for the global travel industry. Together, IHG and Amadeus will develop a next-generation Guest Reservation System (GRS) that will revolutionise the technological foundations of the global hospitality industry. Amadeus will use a new cloud-based community model, a first in the hotel sector, and similar to the model it developed for the global airline industry.

As launch partner, IHG will work with Amadeus on the design, functionality and evolution of the system, which will ultimately replace HOLIDEX, IHG's proprietary reservation system. This follows the completion of a successful engineering study by IHG and Amadeus to scope out potential technologies and solutions to drive innovation in the industry for the long-term benefit of owners and guests. GRS can be operated alongside HOLIDEX and the transition to GRS, which is due to be rolled out globally in 2017, will be undertaken in phases to minimise risks. "

3. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik zat net te kijken naar opties om m'n Ambassador certificaat te redeemen voor het eind van het jaar en zag dat de prijzen in het IC Berlijn "redelijk" meevallen voor het Kerst weekend, 215 euro voor een weekend (25 t/m 27 dec) in een club room met lounge access. Ik moet alleen even uitzoeken of ik een deal kan maken als we een dag eerder op 24/12 al incheck... En dan duimen dat zowel m'n vriendin als ik niet van wacht zijn op de 24ste. Voordeel is wel dat boeken van de AMB rate refundable is.

4. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Goede keus Lionell. Ik was vorige week in het IC Berlijn. Als platinum member kreeg ik een upgrade naar een King de luxe room. Prachtige kamer van 42 m2 in de gerenoveerde westvleugel. Bovendien twee drankjes uit de minibar gratis en als gift chocolaatjes. In augustus ga ik weer voor 3 nachten en de reservering is al weer aangepast naar King de Luxe. Ik denk er over om ook maar eens Ambassador te worden.

5. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Hi @Carel1 , het IC Berlijn was voor mij en m'n vriendin de eerste kennismaking met de luxe van een 5 sterren hotel, liefde op het eerste gezicht. Zoals @flyerbe laatst in z'n tweets aangaf, "I can get used to this" is een absolute waarheid! De vriendelijkheid van het personeel, de kamers... Wij hebben tot nu toe een 2 room senior suite gehad in het linkergedeelte op de 11e verdieping en een business club room met lounge access op de 8e verdieping in het rechtergedeelte. Allebei de keren tip tot in orde, wat de kost van lidmaatschap van het Ambassador programma verantwoordt! Zeker als je van plan bent om er meerdere keren te verblijven, dan heb je door de upgrades de kost er zo weer uit.

6. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Het Wyndham Grand Berlin Potsdamer Platz hotel wordt een Crowne Plaza hotel. Dit werd vandaag bekend gemaakt via een press release van IHG. Er stond geen datum in het persbericht, dus het is nog ongeweten wanneer het hotel officieel onder het logo van Crowne Plaza geopend wordt. Er zitten nog meer Crowne Plaza hotels aan te komen, maar ook hierover is nog niks bekend.

7. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Wil ambassador status aanschaffen. Nu las ik ergens dat het vaak lucratief is omdat bij het inchecken te doen bij een intercontinental omdat je dan vaak gelijk een leuke upgrade krijgt! Iemand ervaring? Wil graag met punten betalen omdat ik die goedkoper heb via dailygetaways als contant te betalen kan dit ook bij het inchecken. Laatste twee BRG s afgekeurd terwijl ze beide toch echt goedkoper waren! balen.

8. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb er zelf geen ervaring mee om tijdens check in aan te schaffen. Ik heb de eerste keer wel m'n Ambassador lidmaatschap gekocht via punten. Ik zou als ik jou was gewoon de IHG Ambassador service contacteren en het voorleggen of eventueel het hotel emailen?

Vraagje: hoe heb je via de daily getaways de punten gekocht? Heb je een residentieel adres voor je kredietkaart in de VS? Of punten door iemand anders laten kopen?

9. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Lionell, thanks ga wel een mailtje sturen naar de service met die vraag.
    Punten gekocht met mijn ned. Mastercard maar een fake postcode en staat ingevoerd. Punten gaan gewoon naar je account. Heb ik vorig jaar en dit jaar gedaan.

Lionell vindt dit leuk.
  10. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Dat heb ik geprobeerd met m'n Amex kaart, maar daarbij deden ze een check op het invoice address en kreeg elke keer foutmeldingen dat ie niet geprocessed kon worden. Volgende keer nog eens proberen.

11. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Klopt met amex lukte mij ook niet, inderdaad foutmelding. Met mastercard wel dus. Volgens mij kan je ze nog steeds kopen bij dailygetaways succes!

12. thom bauwens

thom bauwens Blue Tier

Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb ze via een Amerikaanse vriend gekocht :)

13. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Dailygetaways niet meer mogelijk voor 2015.

14. menzo2003

menzo2003 Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik kreeg deze mail:

Share your opinions
    Earn 1,000 points and more
    Dear Menzo2003,

As an IHG® Rewards Club member, we're extending an exclusive invitation to you to join the e-Rewards® Opinion Panel and earn valuable rewards, including IHG® Rewards Club points just for participating in surveys that are selected to match your interests.

Enrol today and receive 1,000 points* when you complete two surveys within three months.

Ik heb al via flyingblue een e-rewards account. Kan ik hiermee er nog een maken en dan snel 2 surveys invullen?

15. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    723
    Trofeepunten:
    348
    Kan, heb er een voor Avios en een voor FB. Wel 2 verschillende mail adressen gebruiken..

Lionell vindt dit leuk.
  16. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Net weer een fijn staaltje van de IT afdeling van IHG meegemaakt. Ik heb een reservatie voor vanavond hier in Antwerpen, ik kijk in de app maar reservatie is nergens meer te zien. Ik log in op de site, reservatie ook weg tot ik helemaal naar beneden scrol en daar staat ie als "cancelled"!
    Meteen naar het hotel gebeld en daar moesten ze ook even zoeken, maar daar stond ie nog gewoon in het systeem... Ik heb contact opgenomen met IHG Care maar die zullen wel weer met een nutteloos antwoord terug komen.

17. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Net naar het hotel geweest om in te checken (ligt hier praktisch om de hoek) en liet meteen m'n platinum kaart zien, ondanks dat het een boeking betreft die ik via Rocketmiles gemaakt heb. Ze vroeg meteen of ik een voucher had, want die hadden ze nodig... Nooit een voucher of iets dergelijks ontvangen van Rocketmiles, maar ze hadden genoeg aan de confirmatie email van de boeking, dus gelijk gemaild zodat ze die konden printen.

Erkend als platinum lid, want kreeg de keuze uit drankjes of de punten (deze gekozen) en kreeg een late checkout aangeboden. Kamer op rustige verdieping en aan de achterkant van het gebouw weg van enig straatlawaai. Ik kreeg de keycard voor de kamer, vriendelijk bedankt en dan het hotel weer uitlopen. Blik op het gezicht van de medewerkster: priceless haha! "We komen straks wel terug om te slapen" zei ik.

Carel1, flyerbe, Ready2Board en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Heb je al antwoord van de service gekregen? Ik was ook van plan Ambassador status te kopen bij het inchecken. Op Flyertalk heb ik de vraag gesteld of je dan ook met punten kon betalen en daar antwoordde iemand dan dit bij inchecken in een hotel niet mogelijk was. Mijn eerste bezoek aan een IC (Warschau) is begin juli dus ik heb nog wel even de tijd.

19. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb de vraag gesteld aan het IC Warschau en het antwoord kwam snel. Het is dus niet mogelijk om bij het inchecken Amdassador status te kopen voor punten. Ik ga tzt dus online Ambassador status kopen.

20. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Heb de status al gekocht online met punten. Volgende week i.c. geboekt in Lissabon en Porto. Ben benieuwd wat het gaat worden.

flyerbe en Lionell vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina