Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik vind het wel echt een top programma als het gaat om een stap verder gaan voor de klant. Ik sliep laatst in een DT en zoals gewoonlijk houd ik mn kamer netjes tot in de avond. Liep naar beneden om toch nog even te vragen of er betere kamers waren en jahoor beste kamer van de tent. Vond ik zeer netjes:D
     
  2. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Zeker netjes, maar persoonlijk geef ik meer credits als ze het vooraf pro-actief aanbieden zonder erom te hoeven vragen. Iets met een gemiste kans en waarom dan wel. Neemt niet weg dat het mooi is hoor :D
     
  3. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Klopt dat zou wel service zijn maar dat kan je bijna niet meer verwachten. Hilton doet het weinig maar ik heb ook geen goede ervaringen met Marriott, SPG, NH en zelfs IHG. Dat is denk ik verleden tijd, er zijn simpelweg teveel members.
     
  4. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Bij Hilton heb ik vrijwel altijd goede ervaringen, maar ze hebben inderdaad teveel members!
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb ondertussen m'n Diamond challenge volbracht. Diamond member tot maart 2018. De plannen voor de rest van het jaar in teken van Hilton aan het zetten, de benefits als Diamond member zijn beter dan als IHG Platinum Ambassador.
     
    vlieggraagverweg, Carel1, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Een aantal mensen hebben status t/m maart 2019 (ipv 2018) gekregen door een mail te sturen aangezien ze nu matchen met status t/m 2019. Zie http://loyaltylobby.com/2017/01/27/...tch-2017-status-now-valid-through-march-2019/
     
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.308
    Trofeepunten:
    558
    Ik wil graag mijn ervaring delen met Hilton Tallinn Park.

    Voor mijn aankomst kreeg ik al een uitgebreide mail dat ik was geupgrade naar de executive floor en alle extraatjes. Dit is een pand wat nog geen jaar oud is en dat is te zien. Ik werd afgezet door een vriend voor de ingang en meteen kwam een concierge mij begroeten en mij begeleiden naar de check-in desk. Toen ik mijn Gold card uit mijn portemonnee haalde, vertelde hij mij dat ik in Executive Lounge kon inchecken. Zo gezegd, zo gedaan. Hij vroeg of ik zin had in een glaasje bubbels. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Ik zit net 10 seconden in de stoel bij de receptie desk en een jongedame komt aangerend met excuses voor het wachten. Ik werd bedankt voor de loyalty en ze maakte een informeel praatje. Over het pand, dat het nu happy hour is en daarom zo druk, wat ik kwam doen in Tallinn, etc. Ik kreeg mijn pas en kon de kamer. Daar stond een typisch Estlands drankje klaar, wat kleine broodjes en een handgeschreven brief met nogmaals dank.

    De kamer en lounge was op de 11e verdieping en daar was op beide plekken een prachtig uitzicht over de stad! Ook het ontbijt (niet in de lounge, daar was niet zoveel keuze, zei de check-in mevrouw) was super en uitgebreid, ik werd netjes begeleid naar een gedeelte wat een stuk mooier uitzag dan de rest. Misschien speciaal voor elite leden?

    Enfin, ik kan met harte deze Hilton aanbevelen! Tallinn is ook een prachtige stad. Combineer met die leuke tier points route van @Lionell op de front page!
     
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.308
    Trofeepunten:
    558
    Een vraagje aan de Diamond leden: wat is voor jullie het belangrijkste verschil tussen Gold en Diamond voor jullie? Er is namelijk een fasttrack naar Gold en Diamond en ik ben benieuwd of het de moeite waard is om die 4 extra nachten te doen om Diamond te halen. Alvast bedankt!
     
    vlieggraagverweg en Lionell vinden dit leuk.
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Gegarandeerde loungetoegang vind ik een grote plus.
     
    Lionell, Fripsmaster en jongesander vinden dit leuk.
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja daar sluit ik me ook bij aan. Loungetoegang is een groot pluspunt. Indien er geen lounge is, dan krijg je 1 of 2 drankvouchers.
     
  11. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Denk dat je als Gold ook wel regelmatig lounge toegang zult krijgen, maar de garantie is inderdaad prettig.

    Het ontbijt in het restaurant is ook een plus, met name voor "vrije tijd" overnachtingen.

    Suite upgrades zijn daarnaast relaxed, als Diamond krijg je deze eerder dan als Gold.

    Verder stond er een fles wijn met vers fruit op mijn kamer in Berlijn (bij IHG betaal je daar 200 dollar per jaar voor ;-) ), gratis gebruik van wellness. In Rotterdam een groot dienblad met fruit, sap en water omdat ik ziek was. Weet niet zeker of dit soort dingen je als Gold niet zullen overkomen, maar toch.

    Zeker voor de challenge is het verschil niet zo groot, maar Gold is natuurlijk ook een mooie status. Succes met de keuze!
     
    Fripsmaster en Lionell vinden dit leuk.
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Heeft er nog iemand gebruik gemaakt van de promo om punten te kopen met 100% bonus? Ik heb 20.000 punten gekocht voor $ 100.
     
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.308
    Trofeepunten:
    558
    Momenteel ben ik nog 3 dagen Gold en ik ben erg te spreken over Hilton. Ik voel me eer gewaardeerd als elite member dan LCAH Platinum. Vb. ik had in Den Haag gevraagd voor een kamer op de executive floor en die ook gekregen. Na mijn ervaringen in Tallinn (zie hier) en andere steden heb ik besloten om te blijven bij Hilton. Of het Gold of Diamond wordt, blijkt nog even. Als het me lukt, heb ik status tot 03/2019! Ik heb in ieder geval de handleiding van @Lionell als inspiratie.:)
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2017
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  14. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.308
    Trofeepunten:
    558
    Ik zit het te overwegen. Heb je een doel voor ogen met je punten?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Points & cash boeking voor eventueel 2e Hilton stay in Tokyo, of het in kleinere schijven gebruiken voor herkwalificatie als Diamond dit jaar.
     
  16. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Iemand een idee hoe of wat een hotel omgaat met statusverandering na boeking? Ik ben nu tot 1 april nog Diamond en daarna ga ik helaas terug naar Silver. In de reservering staat nu alles op basis van de voordelen van Diamond. Aangezien we begin april nog naar Talinn gaan zou ik graag weten of ik nu mijn ontbijt nou wel of niet moet bijboeken? Ik denk het wel, maar mijn reservering zegt dat het niet zo is op basis van dan natuurlijk oude gegevens. Iemand hier ervaring mee?
     
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    De status op moment van je verblijf is leidend.
     
    kevinvdwal vindt dit leuk.
  18. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Daar ging ik al vanuit, bedankt. Ik ga het hotel wel even mailen.
     
  19. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.308
    Trofeepunten:
    558
    @kevinvdwal, anders zou het heel makkelijk zijn. Dan zou ik als HH Diamond boekingen maken voor december 2017.:D

    Het hotel is top en Tallinn is gaaf, veel plezier!!
     
    kevinvdwal vindt dit leuk.
  20. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Haha dat snap ik inderdaad, alleen is dit echt binnen een week na verandering van mijn status. Misschien zijn de systemen wat traag in verwerking of zo. :p
    Komt vast goed, ik had goede dingen over het hotel gelezen. :)
     

Deel Deze Pagina