Nieuwe promo is live. 1500 punten per stay (reward nights ook). Matig, zeker na de recente devaluatie, maar beter iets dan niets.
Net op het moment dat ik eigenlijk besloten heb zo'n beetje afscheid te gaan nemen van Hilton, geen moeite te doen om van Silver naar Gold te gaan, komt er via het Hilton Business programma een promo waarmee je diamond wordt als je voor half december 10 nachten in een Hilton verblijft, geboekt op een business rate. Laat ik nou precies 2 x 5 nachten in het Midden Oosten hebben staan de komende twee maand, echt ook al maanden geleden geboekt. Daar wordt het als 'vaarwel Hilton punten' bedoelde nachtje weg naar Breidenbacher Hof net voor de kerst toch weer nét iets leuker van.
Dat klopt, het moeten Hilton for Business nachten zijn. This offer is only valid for registered Hilton for Business members that currently have Member, Silver, or Gold Hilton Honors tier status. Members will have a 90-day period complete 10 Hilton for Business rate nights to earn Diamond status. Those that achieve the 10 qualifying nights will maintain Hilton Honors Diamond tier status until March 31, 2027. Offer valid for Hilton for Business rate nights completed between September 15, 2025, through December 15, 2025. Any Hilton for Business rate nights that do not take place during the Promotion Period will not count toward the Diamond status fast track offer. Op zich hoeft dat niet uit te maken, de HfB rate is meestal maar iets hoger. Dus als je de stays toch al gepland hebt staan en deze niet bij high end hotels zijn dan kost het je weinig extra. Zelf laat ik Diamond status na een jaar of tien los. Het verschil met Gold is te beperkt geworden, met name door de standaard upgrades naar Executive Kamers en heel heel soms wat mooiers. Ik verbleef maximaal een keer of tien per jaar in een hotel met een Executive Lounge, wat per saldo het enige gegarandeerde voordeel is. Van die tien keer kon ik er vier keer geen cq amper gebruik van maken wegens late aankomst. De andere zes keer waren het vier keer uitstekende lounges en twee keer stelde het echt helemaal niets voor. De fraaie lounges weet ik inmiddels wel te vinden, dus die boek ik wel gewoon direct. En het is heerlijk om geen enkele elite status na te streven moet ik zeggen.
Wat een verrassing! Ik ben nu al gekwalificeerd voor Diamond tot maart 2027. Ik had me aangemeld voor H4B en een fast-track en ik heb blijkbaar 10 nachten gehaald om Diamond te halen. Mijn account komt ook nog in aanmerking voor een eenmalige verlenging, dus ik ga in 2026 niet hard proberen Diamond halen. Dan heb ik 10 jaar Diamond en dat rest mij alleen nog punten te halen om D4L te halen.
Ter info: ik zit nu in de Doubletree in Sittard en zie tot mijn verbazing dat check-out om 11:00 uur is. Dat ben ik niet gewend bij Hilton. Verder is voor Diamond members een late check-out mogelijk tot 12:00 uur, daarna moet je betalen...
Ik lees op diverse blogs (LL, OMAAT) dat er een extra tier komt: Diamond Reserve. 40 verblijven OF 80 nachten EN $18K spend. Ook kwalificeren voor Diamond zal makkelijker worden maar dan is de vraag wat er overblijft van de benefits. Het zou jammer zijn voor Gold als het ontbijt geen benefit meer zal zijn.
Ontbijt blijft gelukkig een benefit voor gold members, Hilton heeft gister alles officieel bekend gemaakt.