Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Thanks! Dat klinkt goed, dan ga ik wel ontbijten en alvast aan het werk tijdens het wachten.
    Ik zal het laten weten hoe het is gegaan.
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Zijn de douches al klaar en open in 52?
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Tijdens de verbouwing zijn er geen douches in de lounge zelf. KLM maakt gebruikt van enkele douches bij het Mercure hotel. Dit zijn er maar een paar dus er zijn vaak lange wachttijden. Houd hier wel rekening mee.
     
    sebas_ly vindt dit leuk.
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Vorige week kwam ik terug uit BON. Dochter vloog door naar WAW, ikzelf bleef nog dag in NL. Ik ben met haar meegelopen naar 25, geen probleem. Ze hoefde maar 10 minuten te wachten op een vrije douche (rond 11.00)
     
    sebas_ly vindt dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Je zou ook kunnen douchen in het Sheraton. Deze is alleen niet gratis.
     
    sebas_ly vindt dit leuk.
  6. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik ben momenteel FB Plat en lift daarvoor mee op iemands FB Amex Plat card (plat for 2).
    Ik ben benieuwd of ik nu ook iemand met mijn FB Amex Plat card Plat for 2 zou kunnen geven. Ik ben benieuwd of het systeem het verschil ziet?
     
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ga er maar vanuit van wel. Ben nu bezig om Plat for 2 om te zetten (duurt nu al 1,5 maand) en uit de gesprekken maak ik op dat ze weten welke FB status bij een Amex kaart hoort.
     
  8. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    OK, thnx. Ben benieuwd naar je verdere vorderingen.
     
  9. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Na 1,5e week wachten maar eens met de Flying Blue klantenservice gebeld in verband met het niet bijschrijven van XP's en miles n.a.v. BRU-FCO-VLC BC run. Boekingsklasse (I), uitgevoerd/geboekt door/bij AZ. Boekingscode was onbekend bij FB, en na handmatig alles te hebben ingeklopt zijn maar 2 van de 4 legs toegekend (tot op heden).... alleen de BRU - FCO en terug

    Onderbouwing waarom was verbazingwekkend: "ja meneer, die andere 2 vluchten zijn waarschijnlijk te kort....."

    Het is nu doorgezet naar een speciale afdeling (Elite Plus Team - kende ik nog niet), en ik heb daarnaast toch maar de moeite genomen om de 4 ontbrekende vluchten afzonderlijk met bewijsstukken in te dienen... daarvoor belde ik nou juist :) zodat ik niet 8 vluchten (die van mij en mn vriendin) afzonderlijk moest indienen....

    To be continued
     
    sebas_ly vindt dit leuk.
  10. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Claim indienen via de website van FB werkt toch verbazingwekkend snel... binnen 10 min zijn de juiste XP's en miles reeds bijgeschreven, werkt sneller dan bellen :D
     
    Thijsk, lloydje33 en sebas_ly vinden dit leuk.
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    AZ lijkt je FB nummer te negeren. Stond bij mij ook niet meer op de BP bij inchecken. Bij de balie geregeld, dan gaat het goed met de XP’s en miles.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Leuk! Weer een straatje FB Exclusive Promo Rewards, helaas nog onbekend wat het gaat kosten want de website is weer eens niet te openen op de Macbook (story of my life bij Flying Blue), maar boeken kan de komende 3 dagen en vliegen kan t/m 12 december - best genereus.

    Aangekondigd zijn de volgende enkele reizen:
    • Geneve 3.000 miles
    • Sint Maarten 14.000 miles
    • Jakarta 20.000 miles
    Het staat niet in de mail, maar we nemen maar even aan dat het gaat om economy tarieven :D

    https://specialoffers.flyingblue.com/
     
  13. Michel1

    Michel1 Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Ik zie net dat alle tarieven ondertussen zichtbaar zijn (heb ook een macbook). Voornamelijk economy tarieven, enkele economy premium, en 1 business naar Panama stad enkele reis 40k miles/retour 80k.
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Kun je scrollen op die website in Chrome for Mac? Bij mij kom ik niet verder dan de eerste twee deals..
     
  15. Michel1

    Michel1 Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Weet ik niet. ik gebruik Safari en scrollen lukt prima.
     
  16. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik kreeg vandaag melding dat mijn vlucht van eind december is omgeboekt. Vlucht is geannuleerd en omgeboekt naar een eerdere vlucht. Ipv 2.45 uur layover is dit nu ruim 4 uur geworden, ook de 2de vlucht is omgeboekt. Tot wanneer kan ik eventueel mijn vlucht annuleren, of vragen om een directe vlucht of zelfs de heenweg cancellen omdat mijn eigen plannen zijn gewijzigd?
     
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.225
    Trofeepunten:
    508
    Je hebt nu in ieder geval geen recht op EU261 compensatie want ze zijn ruim op tijd, je hebt nu de kans om om te boeken naar een reisschema wat voor jou werkt (zou ze nu meteen bellen) of te kiezen voor een refund en zelf een nieuw schema te boeken.

    Heb je status? Dat helpt in dit soort gevallen nog weleens en vergroot je kans om op een directe vlucht geplaatst te worden.

    Alles valt of staat met hoeveel eerder je nu moet vertrekken/later je aankomt.

    We zouden je echter beter kunnen helpen als je de route en data deelt.
     
  18. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor je reactie. Ik ben nu nog gold - in december wellicht weer silver.

    Vertrek is nu 10.20 met aankomst 17.20 (incl overstap in CDG) En dit was 13.55 met aankomst 19.35 (19/12 Ams-cdg-Bio)

    Speelt nu ook mee dat ik wellicht ga verhuizen naar het land zelf en dan alleen de terug vlucht zou nodig hebben en dat wat nu de heen vlucht is, straks de terugvlucht gaat worden
     
  19. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Airfrance.co.uk geeft £50 korting op boeking naar Afrika en Azië met code AFRICAASIA. Vertrek vanuit London Heathrow, Birmingham, Manchester, Aberdeen, Edinburgh, Glasgow and Newcastle in economy. Minimale besteding van £150 op basistarief. Reizen tot 24 november 2019.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2019
    Roberto en ppt vinden dit leuk.
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.225
    Trofeepunten:
    508
    Dan zou ik zsm AF/KLM bellen en zelf al een alternatief voorstellen, de directe vlucht dus :)
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2019
    Warren, Ambtenaruh en ppt vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina