Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Heeft er iemand ervaring met direct turnarounds op VNO en OSL arriverend op AF/KL?

Daan3 vindt dit leuk.
  2. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Zaterdag retour met KLM naar WAW. 1e bag als nr 32 op de band, 2e bag als nr 56. Geen van de andere bags had priority tag.
    Klacht ingediend via de website. Gisteren belde er al iemand van FB met excuses en vandaag 5000 miles als soort van compensatie.
    Netjes gedaan van KLM.

Thijsk, Roberto en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Misschien als iedereen klachten gaat indienen, dat er eens iets aan gedaan wordt. Ik heb tegenwoordig naar AMS liever geen prio label.

Thijsk, Daeni en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  4. Didymis

Didymis Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Bagage-afhandeling op AMS is sowieso een drama. Mijn ervaring is dat het bij aankomst van ICA-vluchten ruim 45-60 min duurt voordat de eerste bagage op de band ligt. En dan inderdaad allemaal zonder priority label. Wellicht dat vaker klachten indienen zal helpen - ik ga het zeker doen.

AMS mag trouwens een voorbeeld kan nemen aan JFK: laatste twee keer binnen 15-20 minuten door immigration en de bagage lag al op de band (eerste bags allen met priority label).

5. Ludwig

Ludwig Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    33
    In Berlijn is het ook niets soeps. Een paar maanden geleden kwam mijn koffer letterlijk als laatste van de band.

Op Schiphol raakte ik in april, wachtend bij de band, in gesprek met een KLM-medewerkster in burger die de aflevering van priority koffers timede en turfde. Men is er dus wel mee ‘bezig’.

6. sebas_ly

sebas_ly Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Vanochtend zonder problemen in de 52 gekomen na aankomst. De wachtrij voor het douchen was zoals voorspeld erg lang, 18 wachtenden voor u. De lounge zat dan ook propvol, ben benieuwd of deze groot genoeg is als ze straks ook de bar in sky betaald maken.

Helaas was de wachtrij voor de douches nogal chaotisch, namen worden omgeroepen maar veel mensen komen niet opdagen (waarschijnlijk al vertrokken), die moeten vervolgens handmatig worden verwijderd uit de rij. Uiteindelijk heeft de vriendelijke dame bij de servicedesk me gewoon een voucher voor de douche gegeven omdat ik de enige was die daadwerkelijk bij haar langs kwam. Alsnog wel 1,5 uur gewacht, hopelijk wordt het proces ook verbeterd als de eigen faciliteiten open gaan.

7. tamibcn

tamibcn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Kleine update: ik was nog in dubio om te bellen, ook omdat tegen die tijd onze plannen wellicht helemaal gewijzigd zouden worden. Vandaag opeens de tickets gekregen, ik vreesde voor de vlucht via CGD met lange overstap, die ze voorgesteld hadden - het werd toch de rechtstreekse vlucht. Mis nu wel de extra XP - maar scheelt weer heel veel overstap tijd

8. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Even bellen om een aantekening in je FB account/boeking te zetten dat je ORC (original routing credit) wilt hebben en zou je je originele hoeveel XP's wel moeten krijgen :)

Johan10, FlyingFonz, Ambtenaruh en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. IJsklont

IJsklont Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Wellicht een domme vraag maar toch wil ik dit even dubbel checken of ik iets verkeerd heb begrepen.

In maart heb ik een retourvlucht AMS-SFO gehad op basis van Economy Comfort. Ik heb hier volgens de FB site 24 XP totaal voor gekregen.

Als ik echter op de FB website de uitleg over XP lees, dan zou ik voor deze vlucht echter totaal 48 XP (2x24) moeten hebben gekregen.

Dus mijn vraag hier is.... Heeft FB/KLM een fout hier gemaakt of begrijp ik hun uitleg op de FB website gewoon verkeerd?

10. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    PE long 3 is 24 XP, dus als je met ze heen en weer vloog ontvang je 48 XP.

11. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    KLM heeft geen Premium Economy, Economy Comfort is gewoon Economy dus KLM heeft je het correcte aantal XP’s gegeven.

lloydje33, Daeni, Ambtenaruh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    24 XP is inderdaad correct

13. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Hier even de spaartabel als referentie.
    Flying Blue Spaarschema.jpg

Warren vindt dit leuk.
  14. vkpeter

vkpeter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Deze week ook contact gehad met KLM op facebook en Economy Comfort is niet hetzelfde als Premium Economy. Bij Economy Comfort zou je gewoon dezelfde xp earnings krijgen als bij Economy en niet die van Economy Premium.
    Economy Premiuim zou een aparte boekingsklasse zijn (zoals Business of First class), die enkel zou voorkomen bij bepaalde Air France vluchten

FlyingFonz vindt dit leuk.
  15. Michel1

Michel1 Newbie

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18

DA heeft ook een aparte EP boekingsklasse (Delta Premium Select).

16. Unusualtravelblog

Unusualtravelblog Blue Tier

Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Ik weet niet of iedereen fan gaat zijn, maar ik vind persoonlijk een Facebook groep voor Flying Blue gerelateerde zaken iets interessant om te hebben. Daarom heb ik er ook eentje gemaakt. Feel free to join, het is wel in het Engels te doen :).

https://www.facebook.com/groups/2320367481511007/

Roberto, lloydje33, MRB en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb mij aangemeld

MRB en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  18. PierreV

PierreV Newbie

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Heb me aangemeld.

19. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Why? Daar hebben we toch dit forum voor?
    Enne, wie heeft er tegenwoordig nog Facebook ;-)

Johan10, lloydje33, DirkOnTour en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Aah de logica van Flying Blue. Kosten om een bestaand Eco ticket te upgraden naar WBC: 49000 miles. Direct Reward ticket: 55000 miles. :rolleyes:

Johan10, lloydje33, vkpeter en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina