Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Loyaliteit wordt beloond, je bespaart nu 6000 miles!!!! Hoera en hoezee!!!


    (dat je al wel €200+ kwijt was aan het originele ticket laten we even achterwege :p)
     
    Johan10, Arjan69 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Jurian, lloydje33 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  3. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    FlyingFonz, lloydje33 en Sandor vinden dit leuk.
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Goed nieuws dit, overigens zijn er na de verandering bij BlueBiz ook op meer maatschappijen onder non-AF/KL nummers Blue Credits te sparen sinds 4 juni.

    @TheFlyingDutchboy : in je frontpage artikel ben je het woordje niet vergeten > "Het is nu mogelijk om bij verschillende niet-SkyTeam maatschappijen XP te verdienen, ook als die vlucht niet onder een AF of KL codeshare is geboekt."
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Inderdaad, is nu aangepast.
     
  6. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Vraagje. Mijn gold status is geldig tot 03 2020. Kan ik in maart dan nog van de voordelen gebruik maken?
     
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ja.
     
    Roderik vindt dit leuk.
  8. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Hi, Ik heb een vraag over flying blue miles.

    Uw Miles worden na uw vlucht automatisch op uw Miles-teller bijgeschreven. Als u met KLM of Air France heeft gevlogen, dan kan dit tot 2 weken duren. Als u Miles heeft gespaard bij een van onze partners (inclusief hotels, autoverhuurbedrijven, etc.), dan kan het tot 8 weken duren.

    Stel als je nu tickets koopt met status silver maar op het moment van vliegen gold bent. Krijg je dan miles uitbetaald als silver of dan op dat moment als gold?
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Hi, je krijgt de miles van de status die je hebt op het moment dat je vliegt. En ook de voordelen.

    Je kunt het beste op het moment dat je Gold wordt, even in de app kijken of dat verwerkt is in je toekomstige boekingen - het gemakkelijkst te zien aan of stoelen in eco comfort / met extra beenruimte 50% korting geven. Als dat zo is, niks aan de hand. Als daar nog Silver voordelen staan, dan kun je het beste even je FB nummer uit je boeking verwijderen en opnieuw toevoegen.
     
    Frankb vindt dit leuk.
  10. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Wie nog miles te kort komt, je kan nu weer miles kopen met een bonus tot 75%.
     
  11. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Goedenmorgen. Ik heb KLM al een berichtje gestuurd via Messenger, maar is er onlangs weer iets veranderd waardoor ik als Flying Blue Platinum geen koffer meer mag meenemen op mijn vlucht naar Singapore en Melbourne???
    Alle vluchten met KLM vluchtnummer, echter tot Singapore uitgevoerd door KLM en naar Melbourne met Qantas.
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Als alles op KL nummer is mag je als platinum gewoon een koffer inchecken.
     
  13. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Vreemd..... Maar eens bellen dan.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Gebeld. Ik zal moeten betalen, omdat qantas geen Skyteam partner is. Zelfs indien uitgevoerd onder KL vluchtnummer. Bizar..... Tot zover boeken als platinum met KLM.
     
  15. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Vragen op de platinum lijn of ze de prijs van het inchecken van de koffer kunnen terugstorten.
     
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Irritant zeg, wel XP/Miles ontvangen (want KL nummer) maar niet de bijbehorende SkyP voordelen...
     
  17. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Nu zie ik overigens dat bij Qantas koffers gratis zijn, maar het gaat om het (onduidelijke) principe. De zaak had het toch betaald, maar ergens klopt er iets niet.
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ach ja.. de KLM app.. die lijkt ook wel door een paar stagiairs ontwikkeld en niet echt geupdated te worden op basis van feedback. Zie screenshot hieronder van paar maanden terug.

    074 ticket
    KL-marketed
    KL-operated
    FB platinum
    Regulier ticket (gewoon betaald dus)


    upload_2019-7-22_19-4-18.png

    De combi van KL-ticketed / marketed / operated + FB platinum zou natuurlijk in geen enkel denkbaar geval 0 stuks ruimbagage moeten kunnen tonen.

    Heb er niet eens voor gebeld, ik neem bij voorbaat aan dat informatie in de app eventueel onjuist kan zijn is.

    Denk aan voor alle toekomstige + 5XP vanwege het Accor-KLM partnership, die natuurlijk maar 1x weergegeven zou moeten worden, paar keer besproken op het forum hier.

    Denk aan de kwalificatiedatum voor Ultimate, die staat al maanden foutief in de app, ook al op diverse plekken gemeld.

    Denk aan informatie van reisgenoten, die in de app verouderde data kunnen bevatten of niet overeenkomen met je online FB-account.

    Denk aan voor saved fares / niet bevestigde vluchten. Die staan nog eindeloos in je app terwijl ze al niet meer boekbaar zijn, terwijl ze op klm.com al lang uit je account zijn.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    De App op de iphone werkt zeker niet optimaal. Ik heb relatief veel 'vluchten' die beginnen in Antwerpen, de bagage informatie staat daar nooit goed vermeld.

    Daarnaast, als je een doorvlucht hebt in Amsterdam of Parijs, je kan voor vertrek van de eerste vlucht in de Iphone app prima zitplaatsen wijzigen, echter zodra de eerste vlucht begonnen is kan dat niet in de Iphone app, maar wel prima in de Android App en ook wanneer je inlogt op de KLM site.

    Met de feedback wordt inderdaad bijzonder weinig (lees niets) gedaan want deze issues spelen al jaren.
    De glitch waar je als het boarding proces al begonnen was de zitplaatsen nog kon wijzigen hebben ze wel opgelost, dat was vooral fijn omdat je dan alle plekken (behalve C) gratis kon selecteren, en ik heb meerdere keren succesvol dat gedaan als het boarding proces al begonnen was. Dat was nou net iets wat ik niet gemeld had.
     
    Ludwig en Thijsk vinden dit leuk.
  20. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Binnenkort vlieg ik met mij gezin naar BKK met KLM. Ik heb een pakketjes geboekt bij corendon, spaar ik dan ook Miles en XP?
    En hoeveel?

    Wij zijn dit eind vorig jaar (tot begin dit jaar) ook naar Malta geweest (KL ticket, AirMalta vlucht) zag net dat ik hiervoor geen Miles/XP heb gehad. Kan ik de XP nog retroclaimen? Of zijn deze vervallen aangezien ik zojuist weer opnieuw ben begonnen met XP sparen?
     

Deel Deze Pagina