Loyaliteit wordt beloond, je bespaart nu 6000 miles!!!! Hoera en hoezee!!! (dat je al wel €200+ kwijt was aan het originele ticket laten we even achterwege )
Het is nu mogelijk om bij verschillende niet-SkyTeam maatschappijen XP te verdienen. Ook als je het niet onder een AF/KL codeshare boekt. Dit geldt onder andere bij GOL, Westjet, Malaysia Airlines en Air Mauritius. https://insideflyer.nl/verdien-flying-blue-xp-bij-meer-maatschappijen-buiten-skyteam/
Voor de geïnteresseerden, klein artikel over Ben Smith en z'n invloed op voornamelijk Air France (in het Engels). https://skift.com/2019/07/02/new-ai...ith-begins-putting-his-imprint-on-air-france/
Goed nieuws dit, overigens zijn er na de verandering bij BlueBiz ook op meer maatschappijen onder non-AF/KL nummers Blue Credits te sparen sinds 4 juni. @TheFlyingDutchboy : in je frontpage artikel ben je het woordje niet vergeten > "Het is nu mogelijk om bij verschillende niet-SkyTeam maatschappijen XP te verdienen, ook als die vlucht niet onder een AF of KL codeshare is geboekt."
Vraagje. Mijn gold status is geldig tot 03 2020. Kan ik in maart dan nog van de voordelen gebruik maken?
Hi, Ik heb een vraag over flying blue miles. Uw Miles worden na uw vlucht automatisch op uw Miles-teller bijgeschreven. Als u met KLM of Air France heeft gevlogen, dan kan dit tot 2 weken duren. Als u Miles heeft gespaard bij een van onze partners (inclusief hotels, autoverhuurbedrijven, etc.), dan kan het tot 8 weken duren. Stel als je nu tickets koopt met status silver maar op het moment van vliegen gold bent. Krijg je dan miles uitbetaald als silver of dan op dat moment als gold?
Hi, je krijgt de miles van de status die je hebt op het moment dat je vliegt. En ook de voordelen. Je kunt het beste op het moment dat je Gold wordt, even in de app kijken of dat verwerkt is in je toekomstige boekingen - het gemakkelijkst te zien aan of stoelen in eco comfort / met extra beenruimte 50% korting geven. Als dat zo is, niks aan de hand. Als daar nog Silver voordelen staan, dan kun je het beste even je FB nummer uit je boeking verwijderen en opnieuw toevoegen.
Goedenmorgen. Ik heb KLM al een berichtje gestuurd via Messenger, maar is er onlangs weer iets veranderd waardoor ik als Flying Blue Platinum geen koffer meer mag meenemen op mijn vlucht naar Singapore en Melbourne??? Alle vluchten met KLM vluchtnummer, echter tot Singapore uitgevoerd door KLM en naar Melbourne met Qantas.
Gebeld. Ik zal moeten betalen, omdat qantas geen Skyteam partner is. Zelfs indien uitgevoerd onder KL vluchtnummer. Bizar..... Tot zover boeken als platinum met KLM.
Nu zie ik overigens dat bij Qantas koffers gratis zijn, maar het gaat om het (onduidelijke) principe. De zaak had het toch betaald, maar ergens klopt er iets niet.
Ach ja.. de KLM app.. die lijkt ook wel door een paar stagiairs ontwikkeld en niet echt geupdated te worden op basis van feedback. Zie screenshot hieronder van paar maanden terug. 074 ticket KL-marketed KL-operated FB platinum Regulier ticket (gewoon betaald dus) De combi van KL-ticketed / marketed / operated + FB platinum zou natuurlijk in geen enkel denkbaar geval 0 stuks ruimbagage moeten kunnen tonen. Heb er niet eens voor gebeld, ik neem bij voorbaat aan dat informatie in de app eventueel onjuist kan zijn is. Denk aan voor alle toekomstige + 5XP vanwege het Accor-KLM partnership, die natuurlijk maar 1x weergegeven zou moeten worden, paar keer besproken op het forum hier. Denk aan de kwalificatiedatum voor Ultimate, die staat al maanden foutief in de app, ook al op diverse plekken gemeld. Denk aan informatie van reisgenoten, die in de app verouderde data kunnen bevatten of niet overeenkomen met je online FB-account. Denk aan voor saved fares / niet bevestigde vluchten. Die staan nog eindeloos in je app terwijl ze al niet meer boekbaar zijn, terwijl ze op klm.com al lang uit je account zijn.
De App op de iphone werkt zeker niet optimaal. Ik heb relatief veel 'vluchten' die beginnen in Antwerpen, de bagage informatie staat daar nooit goed vermeld. Daarnaast, als je een doorvlucht hebt in Amsterdam of Parijs, je kan voor vertrek van de eerste vlucht in de Iphone app prima zitplaatsen wijzigen, echter zodra de eerste vlucht begonnen is kan dat niet in de Iphone app, maar wel prima in de Android App en ook wanneer je inlogt op de KLM site. Met de feedback wordt inderdaad bijzonder weinig (lees niets) gedaan want deze issues spelen al jaren. De glitch waar je als het boarding proces al begonnen was de zitplaatsen nog kon wijzigen hebben ze wel opgelost, dat was vooral fijn omdat je dan alle plekken (behalve C) gratis kon selecteren, en ik heb meerdere keren succesvol dat gedaan als het boarding proces al begonnen was. Dat was nou net iets wat ik niet gemeld had.
Binnenkort vlieg ik met mij gezin naar BKK met KLM. Ik heb een pakketjes geboekt bij corendon, spaar ik dan ook Miles en XP? En hoeveel? Wij zijn dit eind vorig jaar (tot begin dit jaar) ook naar Malta geweest (KL ticket, AirMalta vlucht) zag net dat ik hiervoor geen Miles/XP heb gehad. Kan ik de XP nog retroclaimen? Of zijn deze vervallen aangezien ik zojuist weer opnieuw ben begonnen met XP sparen?