Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Voor de wijziging bij award tickets kan ik nog wel begrip opbrengen. Ik vond het niet logisch dat bij een award ticket wel carried-over status was, maar bij een betaald ticket niet. Het blijft jammer natuurlijk.
     
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Ja, had het liever bij betaalde tickets gezien, zoals bij Delta bijvoorbeeld dat 8 man op dezelfde PNR gratis een koffer krijgen...
     
  3. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Uhm, met dan 24 uur overstap of overnight toch night? kan je gewoon zeggen bij inchecken, want die bagage heb je toch nodig die 3 dagen?
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.972
    Trofeepunten:
    298
    Met een stop korter dan 24 uur, maar wel met een nachtelijk verblijf op Schiphol is er inderdaad (bij KLM, daar weet ik het zeker van) de mogelijkheid om de bagage niet door te labelen naar de eindbestemming maar op Amsterdam te krijgen omdat je de bagage natuurlijk nodig kan hebben tijdens je overnachting.

    Dus als je pas over 3 dagen verder vliegt naar Helsinki zal KLM echt niet kunnen eisen dat je je bagage pas bij de eindbestemming krijgt, daarnaast is het logistieke proces van KLM ook niet echt ingericht om koffers 'gepland' zolang te laten wachten. Ongepland kan men koffers overigens heel de wereld laten over zwerven...
     
    r0gerthis, Sandor en BartF vinden dit leuk.
  5. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Wat heb je voor die 60.000 gekregen?
     
  6. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Promo reward van begin dit jaar, WBC met 50% korting op de miles.
     
    Ambtenaruh en Arjan69 vinden dit leuk.
  7. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Je mag altijd een wbc ticket naar UIO boeken in mijn naam hoor, als je er echt vanaf moet.
     
  8. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Is een goede deal inderdaad. Wat er er te beleven in UIO? Ik weet niet of je uit kunt stappen in CUR :p.
     
  9. Treb

    Treb Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Zie dat KLM tegenwoordig in de app en op de website een specifieke vermelding bij je boeking maakt dat het om een zakenreis gaat.

    Alleen ter informatie van de klant of zou er nog iets extra's aan worden gekoppeld vanuit de maatschappij zelf?
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat is als je bij de boeking aangeeft dat je Bluebiz hebt. Je hebt dan een aantal voordelen van het BB programma. Ik weet alleen nog dat je de naam van de reiziger kan veranderen, rest weet ik niet meer.
     
  11. Treb

    Treb Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Ah ok... Vreemd bij mij doen ze het niet bij alle boekingen. Zal wel eens bij het reisbureau vragen.
     
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Bij mij ook niet. Alleen als ik via klm.pl boek (waar mijn bedrijf zit) dan gaat het goed.
    Gisteren geboekt via airfrance.com en daar kreeg ik een foutmelding dat de bluebiz code voor een ander land geldt. Dus later via de KLM website toegevoegd, maar dan staat de vlucht niet als business flight gemerkt.
     
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Overigens alleen als de vlucht in Y, B of M geboekt wordt.
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
  16. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand wat het aantal flyingblue miles is voor koffer binnen Europa als "first additional bag" met deze tarief wijziging? Ik boek altijd light en koffer los zodat ik miles kan inwisselen die ander verpieteren of bij betaal omdat het met de korting goedkoper is dan een standaard ticket.

    https://insideflyer.nl/bagage-kost-per-direct-e5-meer-bij-klm-air-france/

    En is de 5 euro toeslag maar tot 31 augustus?
     
  17. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb van de week premium hier gekocht en begin eind augustus aan de gold challenge.
    Aankomende jaren zal ik veel transatlantisch moeten vliegen en dan is de 50% korting op dd upgrade naar economy comfort erg fijn, helemaal aangezien ik aan de lange kant ben.

    Ook is mijn lokale vliegveld(Curaçao) nog niet zo heel modern, en als er een 747 gevuld met toeristen in wil checken met allerhande bagage is het erg fijn om door te kunnen lopen naar de sky prio balie ipv anderhalf uur te wachten.

    Heb tot oktober nog twee retourvluchten naar Nederland in economy comfort(40xp per retourtje) en straks in Europa ook nog een retourtje Ierland.

    In principe ben ik er dan toch, of zie ik wat over het hoofd?
     
  18. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik denk het niet, want KLM Economy Comfort is Economy en dus 20 XP per retour op Long 2 (CUR-AMS).
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  19. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Hi, leuk dat je de gold challenge gaat doen!
    Echter zijn er wel een paar dingen die goed zijn om te weten:
    1- Voor de vlucht van Ams naar Cur krijg je in totaal voor een retour 20xp als je economy comfort vliegt, geen 40xp zoals jij zegt, dit komt omdat economy comfort geen aparte reisklasse is. Helaas zien ze dit bij KLM gewoon als economy dacht ik.
    2 - Voor het retourtje naar Ierland krijg je als je economy/economy comfort vliegt 10xp, ik weet natuurlijk niet in welke klasse jij hebt geboekt.

    Als je dit bij elkaar gaat optellen kom je op de volgende berekening uit: 2x 20xp
    (2x retour naar Cur) = 40xp + 1x retour Ierland voor 10xp. 40xp + 10xp = 50xp. Dan kom je dus nog wel wat tekort ben ik bang..
     
  20. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Oh dat is wel een bummer, ging er eigenlijk van uit dat economy comfort in premium economy viel. Maar inderdaad mijn ticket is U klasse.

    Ierland heb ik economie gedaan, op die korte vluchten is een upgrade amper de moeite waard, helemaal als je vanaf Schiphol vliegt.

    Maar er is nog niks verloren, 40xp is wel te doen. Ik ga eens kijken of ik een run kan bouwen vanaf Curaçao.

    Edit: Ik zal vanavond als ik thuis ben eens doorrekenen of het zin heeft om de Ierland trip te upgraden.
     

Deel Deze Pagina