Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Neem aan dat je wel contact hebt gehad voor wat anders, of laat je het gebeuren? Ook interessant...
     
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Twijfelde tussen meteen bellen of even afwachten of aan de systeemkant gecorrigeerd zou worden. Toch maar even gebeld, gezien mailtje over de wijziging van de platinum servicelijn kwam. Daar hebben ze m'n wensen genoteerd en er is een andere afdeling die beoordeelt of de vluchten kostenloos gewijzigd kunnen worden. Ik neem aan van wel, maar hoor het binnen drie dagen.
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    3 dagen? Laatst ook zoiets, werd gelijk geregeld door de plat lijn. Zelf aangegeven wat ik wilde, geen probleem.
     
  4. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Bellen, kun je evt. zelf alternatieven voorstellen. Tijdje geleden een automatische omboeking waar de binnenlandse vlucht van Hyderabad naar Mumbai een half uur later (!!) aankwam dan de volgende vlucht naar Europa. Veel begrip voor dat het wel heel hard lopen zou worden :eek:
    Wilde me in eerste instantie omboeken via New Delhi, maar dat was AF angled flat, dus zelf voorgesteld om via Mumbai te gaan, ook al was het een uurtje of wat langere transfer, maar dan wel met full flat. Geen probleem natuurlijk.
     
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Precies dit, even zelf bellen en jouw gewenste alternatief geven lukt eigenlijk altijd wel als er plaats is.
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Dit is wel herkenbaar, Air France lukte het zelfs om mijn terugreis van zondag opeens op zaterdag te laten beginnen nog voor ik goed en wel op zaterdag op die bestemming zou zijn....
    Als je de Platinum service lijn belt is het wel handig om zelf het e.e.a. onderzocht hebt zodat je kunt aangeven welke vluchten je wel wilt. Als het schema vanuit AF-KLM gewijzigd is heb ik nog nooit ondervonden dat dit, zeker bij de Platinum lijn, niet direct geregeld kan worden. En voorbereid zijn is voor mij wel belangrijk, ik moet ook rekening houden dat wat AF-KLM wil ook voor mij een mogelijkheid is, want ik boek langere connectie tijden (+3 uur) niet voor niets, die hebben een doel om e.e.a. te kunnen uitvoeren.
     
    arjen05 en ErwinLansing vinden dit leuk.
  7. FlyingBlueGold89

    FlyingBlueGold89 Blue Tier

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Excuus als ik dit bericht in het verkeerde topic plaats misschien. Maar ik heb een vraag over het volgende stukje op de site van KLM:

    "Neem 1 extra bagagestuk met u mee op alle Skyteam-vluchten".

    Nu ben ik dus FB Gold maar kan ik dan dus 1 stuk ruimbagage meenemen op Europese vluchten waar handbagage alleen gratis is normaal? Of moet ik die tekst anders interpreteren?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Dat klopt, je krijgt 1 gratis stuk ruimbagage.
     
    Ambtenaruh en FlyingBlueGold89 vinden dit leuk.
  9. FlyingBlueGold89

    FlyingBlueGold89 Blue Tier

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Ah chill! Komt me goed uit als ik volgend jaar jan/feb een business class trip tegen redelijk tarief wil doen. Moet hiervoor eerst in Oslo geraken namelijk dus dan is gratis ruimbagage mooi.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  10. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Zo heb ik het dit jaar ook gedaan, met het gratis stuk ruimbagage naar Stockholm om vanaf daar een BC trip te doen, en op de terugweg een extra stuk ruimbagage bijgeboekt om de extra spullen (en koffer) uiteindelijk weer thuis te krijgen op de positioneringsvlucht :cool:
     
    FlyingBlueGold89 vindt dit leuk.
  11. Flying_Roxy

    Flying_Roxy Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3
    Hoi,

    Weet iemand hoe het nu zit met toegang tot lounge 52? Ik vlieg binnenkort met Tarom economy en ben FB silver. Is die verbouwing nu afgerond en mag ik tegen betaling met miles/geld weer naar binnen of gelden er nog restricties? Ik had deze vraag uitgezet bij KLM facebook en ze kwamen niet verder dan een link met dat algemene toegangsverhaal op klm.nl en de opmerking dat ze mijn vraag niet snappen..
    samengevat is mijn vraag:
    1) Wanneer is die verbouwing nu klaar (en dus einde toegangsrestricties)
    2) FB silver , mogen die alsnog ook tijdens spitsuren tegen betaling naar binnen?
     
  12. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Hoi @Flying_Roxy, welkom op insideflyer. Stel je ook nog even voor in het Nieuw: Het grote: ''Stel jezelf voor'' topic wel zo leuk :cool:.

    Antwoord op je vragen:
    1. Joost mag het weten. Planning was dat het begin 2019 af zou zijn, daarna vertraagd naar de zomer, maar wie weet het, ik kan iig niets vinden voor je. Anders dan de tekst op de klm-site: https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/at_the_airport/lounges/lounge_access_policy.htm
    We zijn tot de zomer van 2019 (<--- tot is niet tot en met maar ala) bezig met een grote opfrisbeurt van het interieur van KLM Crown Lounge 52 (niet-Schengen). Hierdoor zijn we genoodzaakt het aantal bezoekers tijdens piekuren van 07:30 tot 11:00 uur enigszins te beperken. Zie het rooster hieronder. Bovendien kan het zijn dat er in de lounge soms geluiden van werkzaamheden te horen zijn. Onze excuses hiervoor.

    2. Tijdens spitsuren kan het zijn dat je geen toegang verkrijgt, afhankelijk van de drukte. Meer of minder kan ik er niet van maken. Je hebt geen automatische toegang vanwege je status, en ook als je Gold of Platinum bent kan het zijn dat de +1 niet mee de lounge in kan tijdens spitsuren. Zie hiervoor ook:

    KLM Crown Lounge 52 – aangepaste toegang
    Altijd toegang tijdens openingstijden

    Business Class ✔ (zie NB)
    Flying Blue Platinum ✔ (zie NB)
    Flying Blue Gold ✔ (zie NB)
    SkyTeam Elite Plus ✔ (zie NB)
    Alleen toegang buiten de piekuren van 7:30 – 11:00
    Gasten van Flying Blue Platinum-deelnemers ✔
    Gasten van Flying Blue Gold-deelnemers ✔
    Gasten van SkyTeam Elite Plus-passagiers ✔

    NB:
    • Business Class-passagiers, Flying Blue Platinum- of Gold-deelnemers, of SkyTeam Elite Plus-passagiers met een Schengen-bestemming, kunnen ook terecht bij de KLM Schengen Crown Lounge 25.
    • Deelnemers van het Flying Blue Ultimate-, Skipper-, Club2000 en Flying Blue Platinum for Life-programma, en hun gasten, zijn altijd welkom in KLM Crown Lounge 52. Ook tijdens piekuren.
     
  13. Flying_Roxy

    Flying_Roxy Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3
    Ik zie dat dit mijn eerste (nu tweede) bericht is dus heb me blijkbaar nog niet voorgesteld hoewel ik al best lang account heb hier (ben meelezer). Zal gaan doen.

    ok..duidelijk, niemand die het echt weet wanneer het klaar is. Maar ik kan wel concluderen dat aangezien Tarom partner is ik met een Taromticket crownlounge binnen kan (mits plek). Lukt dit aan de balie met FB punten of kan ik alleen online met FB en balie alleen met amex?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Flying Blue Silver en Explorer leden hebben, als zij reizen in Economy Class, geen kosteloze toegang tot de lounge maar kunnen wel tegen betaling naar binnen. Je moet nog steeds op een Skyteam vlucht reizen om in aanmerking te komen.

    Het tarief voor Silver leden is €35 of 8000 Flying Blue miles. Voor Explorer of niet-leden is dat €45 of 8000 miles. Betalen kan alleen per creditcard.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  15. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    1. Heb je een businessclass ticket bij Tarom? Dan heb je denk ik wel toegang omdat ze lid zijn van Skyteam
    2. Heb je een economyticket bij Tarom? Ik zie dat je FB Silver bent.
    '
    Loungetoegang
    U heeft loungetoegang op dezelfde dag dat u een door KLM uitgevoerde vlucht of een internationale door SkyTeam uitgevoerde vlucht heeft, of doorreist op een binnenlandse door SkyTeam uitgevoerde vlucht in aansluiting op een internationale door SkyTeam uitgevoerde vlucht.

    Dan zou je toegang moeten kunnen krijgen, echter zie ik bij de lounge 52 vervolgens geen toegang voor FB silver staan:

    Aangepast toegang tot KLM niet-Schengen Crown Lounge (Lounge 52) tijdens piekuren
    We zijn tot de zomer van 2019 bezig met een grote opfrisbeurt van het interieur van KLM Crown Lounge 52 (niet-Schengen). Hierdoor zijn we genoodzaakt het aantal bezoekers tijdens piekuren van 07:30 tot 11:00 uur enigszins te beperken. Zie het rooster hieronder.

    KLM Crown Lounge 52 – aangepaste toegang
    Altijd toegang tijdens openingstijden

    Business Class ✔ (zie NB)
    Flying Blue Platinum ✔ (zie NB)
    Flying Blue Gold ✔ (zie NB)
    SkyTeam Elite Plus ✔ (zie NB)
    Alleen toegang buiten de piekuren van 7:30 – 11:00
    Gasten van Flying Blue Platinum-deelnemers ✔
    Gasten van Flying Blue Gold-deelnemers ✔
    Gasten van SkyTeam Elite Plus-passagiers ✔

    Maar ik vermoed dat, net zoals @Carel1 hierboven zegt je wel toegang kan kopen, ook als Silver. Alleen als het kneiterdruk is heb je denk ik pech
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Uitsluitend via de KLM app:

    De toegang kan via diverse betaalmethoden worden gekocht. Voorlopig krijgen alleen gebruikers van de KLM-app een aanbod via de app. Voorwaarde is wel dat ze alleen reizen en het aanbod is op basis van beschikbaarheid. Passagiers die doorreizen naar een Schengen bestemming moeten een overstaptijd van minimaal 60 minuten hebben. Groepsreizgers kunnen nu nog geen toegang kopen, dat gaat mogelijk later dit jaar veranderen.

    Prijzen
    Tot 30 uur voor vertrek

    Flying Blue Silver leden: EUR 30 of 6000 FB Miles

    Flying Blue Ivory leden: EUR 36 of 7000 FB Miles

    Niet-Flying Blue leden: EUR 40 of 8000 FB Miles

    Vanaf 30 uur voor vertrek

    Flying Blue Silver leden: EUR 35 of 7000 FB Miles

    Flying Blue Ivory leden: EUR 45 of 9000 FB Miles

    Niet-Flying Blue leden: niet mogelijk

    Mocht het erg druk zijn dan kan de verkoop tijdelijk worden gestaakt volgens KLM.
     
    Flying_Roxy en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    @Flying_Roxy check ook even dit topic, wellicht vlieg je toevallig op een dag dat iemand je kan introduceren.
     
    Tim82, Ambtenaruh en Carel1 vinden dit leuk.
  18. Flying_Roxy

    Flying_Roxy Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3

    Inderdaad er staat niets over, vandaar ook mijn vraag hier. Er wordt tijdens verbouwing geen woord gerept over restricties wel of niet voor lounge 52 voor silver FB. Op de site staat dat deze werkzaamheden in juli afgerond zijn. Maar we horen niets. Maar heel veel FB-ers hier komen vaak in L52. Kunnen jullie misschien "zien" of het klaar is? Geen bouwvakkers/schermen enz.?

    upload_2019-8-22_16-26-8.png
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  19. Flying_Roxy

    Flying_Roxy Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3
    Meerdere personen lukt al. Mijn partner en ik staan vaak samen op 1 boeking en kunnen dan beide lounge access via de app kopen als silver zijnden.
    Die tarom vlucht waar ik het over heb staat, hoewel via tarom.ro geboekt, wonderbaarlijk genoeg ook op mijn KLM account, ik zie een optie "buy loungeaccess" maar als ik er op klikt iets van "kan niet nu"
     
  20. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Deze vind ik mooi :D
     
    lloydje33, westi, Flying_Roxy en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina