Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Ik vlieg later in het jaar met een vriend van mij naar Japan. Nu wil ik graag kijken of het lukt de 2e leg (AMS-NRT) te upgraden met miles. Nu heeft die vriend van mij niet hetzelfde ticket als ik (wel voor hem geboekt maar hij gaat eerder terug)

    Is het een probleem om mijn miles te kunnen gebruiken voor zijn ticket?

    Dank!
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Nee, dat is geen probleem! Ook in dit geval kan je jouw miles gebruiken voor de aanschaf van een upgrade.
     
    StinusPax vindt dit leuk.
  3. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Nou de druk voor de run is hier al wat meer van de ketel af, ik heb net mijn platinum amex in de post mogen ontvangen dus de incheck en lounge voordelen zijn er al.
     
  4. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Wordt Curaçao gezien als onderdeel van Nederland, want voor de challenge moet je Flying Blue adres in Nederland staan? Dat is de enige reden dat ik zelf niet meedoe.
     
  5. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik zit tijdelijk in het buitenland en ga vrij vaak heen en weer, ik heb ook nog een adres in Nederland.
    Maar deze situatie is maar voor een jaar of 2 dus als ik daarna weer FB gold verlies dan is dat niet erg want in Europa zelf vlieg ik zelden.

    Heb de volgende route uitgeplozen:
    - Amex Plat voor de lounge toegang en privium plus en voor de miles. Lijkt veel maar ik verwacht ook wat lange overstappen te hebben buiten Skyteam om en dan verdient loungetoegang zich terug, zowel qua ontspanning als financieel(ik slaap bijzonder slecht in vliegtuigen, een paar biertjes of wijntjes voor vertrek helpt, en da's over het algemeen niet goedkoop op een vliegveld).
    - Met de eerder genoemde vluchten de eerste 50xp binnen harken
    - Dan in Europa een xp run doen op 1 dag, als ik eerdere runs zie moet 40xp prima te doen zijn op 1 dag.

    Iemand nog suggesties?
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  6. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Een vraagje:

    Ik woon zelf in Amsterdam en wil met kerst naar Marrakesh. De vluchten die ik overweeg zijn DUS-RAK of BRU-RAK. Zelfde vliegtijden en zelfde prijs - ongeveer.

    Heeft iemand ervaring met een treinreis die kant op en welke luchthaven zouden jullie aanbevelen op bereikbaarheid en lounges.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Meerdere keren met de trein van en naar DUS gegaan, zeker als je via nsinternational op voorhand (kan vanaf 3 maanden voordien, hoe langer je wacht hoe duurder het ticket) een ticket boekt ben je €19,99 enkele reis kwijt, of een kleine upgrade naar 1e klas (uiteindelijk koop je een ticket voor een bepaalde reis maar zeker in Duitsland snappen ze niks van het papiertje dat je krijgt van de NS, dus je kan gewoon de eerste trein nemen die komt :D). Voor mij prima te doen (redelijk snelle verbinding vanuit NL, ben er vanaf Gouda in 2,5 uur), sluit ook prima aan met de verbinding van treinstation naar Airport. In Düsseldorf nog geen lounge bezocht (of geen status, of een snelle turnaround dus binnenkort maar eens doen).

    BRU nog niet met de trein gedaan. Is een tikje duurder via de NS, met 33+ euro's enkele reis. Daar wel de lounge bezocht, is erg karig (ter vergelijking met Schiphol) en weggemoffeld in een hoekje.

    Persoonlijk vind ik DUS een fijner vliegveld dan BRU.

    # je kan natuurlijk ook het eerste vliegtuig vanaf AMS naar DUS nemen om dan je trip daar te starten. Dat doe ik soms ook wel eens, dan reis je vaak AMS-DUS-AMS/CDG-X-X-etc... Minpuntje is alleen dat als je terugkomt je nog even heen en weer kan gaan :D
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2019
    lloydje33, jasperR en vkpeter vinden dit leuk.
  8. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben van plan te no-showen op de terugweg. Ik ga niet 2x om 0500 op schiphol staan, het is ten slotte een vakantie. Een extra vlucht ad 98€ weegt niet op tegen een treinkaartje van 2-3 tientjes.

    Ik denk dat ik voor DUS ga kiezen, ondanks dat de lounge op kerstavond om 1500 al sluit.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  9. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Vanaf station flughafen bahnhof kun de skytrain nemen (met ticket gratis) en ben je in 5 minuten in terminal in Düsseldorf.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  10. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Regelmatig de trein van Amsterdaf naar Dusseldorf gepakt, ik vind het een fijnere verbinding dan vliegen en het comfort van de Duitse ICE's is erg goed. Boek inderdaad wel lang van te voren, want hoe langer je wacht hoe duurder het ticket wordt.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    De Hugo Jonkers lounge in Dusseldorf is op zich wat beter dan de Diamond Lounge in Brussel.
    Al moet weer worden gezegd dat de biertjes in Belgie mij wat beter smaken dan in Duitsland. De Hugo Jonkers lounge heeft zelfs een douche en net iets betere catering qua voedsel.

    Qua bereik via Openbaar vervoer, Brussel is vooral zo prijzig omdat je de Diabolo toeslag moet betalen, ik heb in Nederland vrij reizen met het OV en een ticket naar Dusseldorf Flughafen kost mij 15,90 euro, of ik nu via Arnhem reis of via Venlo, terwijl naar Brussel dit via de stoptrein vanaf Roosendaal naar station Zaventem stad 11,80 euro kost (en 2 km lopen). Of wel rechtstreeks naar de Airport voor 17,50 euro, via Breda komt daar in beide gevallen nog 5 euro bij, en is voor mij niet heel veel sneller.
    Met de auto kan voor mij ook en kan in mijn geval in beide gevallen gratis bij mijn werkgever op het terrein, maar als ik de tarieven zo zie dan lijkt ook daar Brussel wat duurder.
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Waarom is via Roosendaal goedkoper dan via Breda? Vroeger betaalde je je kaartje in Belgie vanaf het fictieve station 'Roosendaal Grens' ofwel 'Visé' via de andere route. Betaal je met een vrij reizen kaart in NL tegenwoordig het stuk Breda - Roosendaal Gr.?
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    De intercity Brussel rijdt tegenwoordig niet meer via Roosendaal maar via Breda. Het is uit de NS automaat of website onmogelijk om vanaf een station in Nederland de route te kiezen via Roosendaal tenzij je Roosendaal als startplaats hebt en hoe dichter bij vertrek hoe duurder de intercity Brussel is, de boemel vanaf Roosendaal naar Antwerpen heeft wel altijd dezelfde prijs.
    En de boemel is tegenwoordig zelfs 2 boemels aan elkaar geworden, want er stappen vooral in Essen een heleboel mensen op richting Antwerpen. Mooi is daarnaast dat je in Antwerpen dus gewoon in de intercity Brussel stapt, al gebied eerlijkheid te zeggen dat via de stoptrein vanaf Roosendaal mijn reis wel 30 minuten langer duurt.

    Daarnaast, uit principe betaal ik de Diabolo toeslag niet waardoor ik Zaventem Dorp kies, maar dat laatste is een persoonlijke overweging.
     
  14. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor jullie hulp! Ik heb inmiddels al via DUS geboekt, maar heb nu het gezeur dat ik bij Transavia geen stoel kan kiezen.. 3:45 is te lang om in de middenstoel te zitten.

    #maar door de assistentiekaart te spelen kom ik vast op 1C terecht. Crippleperks
     
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    In Transavia? Nou nee, wel als eerste boarden maar als laatste eruit....
     
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Oke! Wie komt me aanmoedigen? Ik ga voor de 1500 meter sprint van ergens in de C-gates naar ergens in de F-gates. Ik ontving zojuist de starttijden van KLM in m'n mailbox:

    upload_2019-8-15_21-22-45.png

    ;);)
     
    westi, Pictor, Godenzoon14 en 9 anderen vinden dit leuk.
  17. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Moet kunnen lijkt me.
     
  18. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Is deze vlucht geboekt? Sluit de gate niet 15 minuten voor vertrek? Alleen als je eerder aankomt heb je wellicht een kans - je koffer zal zeker achterblijven.
     
  19. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Wat is je omboeking geworden?
     
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Dit is de omboeking.. :) Originele ticket had 1,5u overstaptijd.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina