Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik wist wel wat me te verwachten was, jammer dat je het zo heb ervaren. Ik heb me goed ingelezen en contact gehad met KL met vragen over mijn reis. Ik heb nu tweemaal met KM gevolgen (codeshare KL/AF) en ik ga dat dit jaar weer doen.

    Ik vloog ook met KM maar dan MLA naar AMS (ook een keer naar CDG gevlogen). Vorig jaar januari kreeg ik nog wel een broodje en wat te drinken maar dit jaar niet meer (zie dit artikel).
     
  2. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Blijkbaar zit er een storing in de app. Via de website en dan "mijn reis" kan ik wel via miles betalen zie ik. Later maar eens regelen. Ik heb ook deze transactie voor eerst met FB Amex betaald en wat heerlijk dat er geen extra toeslag voor was.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Even een check voor de zekerheid. Het halen van gold is vanaf 0 xp toch 100+180 xp dus totaal 280 het eerste jaar. Het is niet zo dat de teller gewoon doorloopt
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Ja, maar na het behalen van 100 wordt de teller 100 in mindering gebracht en vanaf dat moment heb je een jaar om 180XP te halen voor goud of 100 om zilver te blijven.
     
    Ambtenaruh en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Duidelijk!
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  6. FabianMR

    FabianMR Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Hallo Flyers,

    Ik heb een vraagje mbt Economy Comfort. Ik ben zelf sinds kort Explorer en vlieg zaterdag met KLM naar Curaçao. Nu vroeg ik me af of je bij de OLCI gratis Economy Comfort stoelen kan kiezen, of dat je hier alsnog een bedrag voor moet betalen?
     
  7. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    @FabianMR


    Flying Blue-voordelen
    Als Flying Blue Platinum-deelnemer betaalt u niets extra voor een Economy Comfort-stoel. Flying Blue Gold-deelnemers en SkyTeam Elite Plus-passagiers krijgen 50% korting. Flying Blue Silver-deelnemers betalen 25% minder en Flying Blue Explorer-deelnemers krijgen 10% korting.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. FabianMR

    FabianMR Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Maar dit blijft dus ook gehandhaafd bij het online inchecken? Of worden deze stoelen dan vrijgegeven?
     
  9. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Mijn ervaring is dat je dan de optie krijgt de stoel te kopen, tegen het bovenstaande kortingspercentage.

    Tegenwoordig worden zelfs in de kist zelf nog upgrades verkocht...de tijd van gratis weggeven is wel een beetje voorbij heb ik het gevoel...

    Bij mijn (groene) werkgever worden de stoelen met extra beenruimte ook nog voor 15€ verkocht aan boord, door de purser.
     
  10. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Klopt, bij online check-in, de lounge en zelfs aan de gate kun je upgraden tot BC of EC+ (mits plaats beschikbaar) tegen het dan geldende tarief. Zoals hierboven ook gesteld: zelfs in het vliegtuig krijg je nog de kans om tegen een bepaald bedrag te upgraden. Enkel als de hele Y vol zit en overboekt is, heb je de kans dat je geupgrade wordt, maar die is heel klein.
     
  11. FabianMR

    FabianMR Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Ah oke, bedankt voor jullie snelle reactie!
     
  12. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    E+ wordt alleen weggegeven als er een operationele noodzaak voor is. Dus als het vliegtuig volgeboekt is moeten ze, als niemand die stoelen koopt, mensen daar gewoon neerzetten. Maar dat zal na de elites ( gold, silver en STE+ volledig random zijn.) dus het antwoord is nee, die stoelen krijg je niet. Overigens mis je er weinig aan. paar cm extra ruimte. gangpad stoel elders in het vliegtuig net zo prima. zeker niet die 100 euro of meer waard die ze soms vragen.
     
  13. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Niet mee eens... zonder E+ vlieg ik niet eens meer.... ben 2.00 en heb die paar centimeter hard nodig om normaal te kunnen zitten. Betaal die 100+ met liefde
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2019
    Arjan69 vindt dit leuk.
  14. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik hoorde laatst iemand die geen stoel had vastgelegd bij Transavia omdat hij niet voor een stoel reservering vooraf wilde betalen, bij de online check in alleen nog maar de mogelijkheid had om op de betaalde stoelen plaats te nemen want de rest was al vol. Hij checkte in vlak nadat de online check in open was. Door de klantenservice werd hem verteld dat hij dat bedrag moest betalen ook al was het niet zijn eigen keuze om zo'n stoel uit te kiezen.

    Volgens mij is het bij KLM gelukkig nog niet zo.
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Hoop niet dat hij heeft betaalt. Wil de maatschappij geen stoel toewijzen zonder extra kosten? Prima, kom maar met die denied boarding compensatie. o_O
     
    FlyingFonz en Roberto vinden dit leuk.
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Precies, ik geloof er echt helemaal niets van dat iemand moet bijbetalen voor een onvrijwillige stoelselectie (toewijzing)
     
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dus overboekt en de passagier daarom extra laten betalen? Haha, zou hetzelfde zijn dat KLM geen eco stoelen meer heeft en aangeeft dat je alleen nog mee mag als je voor J bijbetaalt. Onwaarschijnlijk verhaal of hele dikke klacht waard.
     
  18. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Nee niet overboekt.
    Er was in het vliegtuig genoeg plek alleen waren bij online check in alleen de voorkeursstoelen beschikbaar. Ofwel voorin of bij nooduitgang. Klagen werkte niet. Transavia bleef volhouden dat het nu eenmaal voorkeursstoelen waren dus daarvoor moest je betalen. Ook al had je geen andere keuze dan de voorkeursstoelen. Andere optie die werd geboden was op vliegveld kijken wat er mogelijk was.

    Kan ook foutje in systeem zijn geweest.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2019
  19. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Hi allemaal.
    Ik vroeg me af of iemand recente ervaring heeft met het gebruik van de crownlounge (52) bij aankomst.
    Ik heb hier meerdere keren gelezen dat dit mogelijk moet zijn:
    https://insideflyer.nl/arrival-lounge-wbc/
    https://insideflyer.nl/wanneer-heb-je-toegang-tot-de-klm-crown-lounge/
    Maar heb dit nergens op een officiele bron bevestigd gezien.
    Ben wel zelf twee keer na aankomst (zonder doorverbinding dus) in de 25 geweest, daar werd ook gezegd dat dat gewoon mag. Heb vandaag echter met de personal assistance gebeld en daar werd gezegd dat het alleen bij uitzondering zou kunnen.
    Vrij verwarrend dus.
    Ik kom binnenkort 's ochtends aan uit Canada (in economy, ben zelf Platinum) en wil graag douchen zodat ik gelijk door kan naar werk.
    Is het anders wel mogelijk om zonder doorverbinding bij de 25 terecht te komen?
     
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ook lounge 52 is een arrival lounge, dus je zou toegang moeten krijgen. Ik heb het vorig jaar ook zonder problemen toegang gekregen toen ik vroeg terugkwam uit Montreal.
    Reken voor gebruik van de douches wel op lange wachttijden.
     
    sebas_ly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina