Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Is Amex zuiniger geworden?? Krijg alleen nog maar referral promoties binnen met 10k punten..geen 20k meer:(
     
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    De bonus is aan fluctuatie onderhevig (altijd al) dus zuiniger zou ik het niet noemen.
     
  3. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    I know, maar het is al vrij lang geleden dat je 20k miles kreeg... Hou het nl. goed in de gaten aangezien mijn vrouw hoognodig een nieuwe Gold Card nodig heeft;)
     
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Hoe verkrijg je die UXP dan? Dan zijn toch dezelfde XP's die de bij AF/KL haalt? Bij mij staat nl overal 0.
     
  5. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Dat is naar ik meen alleen AF/KL stock (om Ultimate status te halen).
     
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat dacht ik ook, maar toch staat overal 0, ook bij de AF/KL stock.
     
  7. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Waarschijnlijk moeten ze het nog verder implementeren. Als ik Sandor zo lees, zul je idd net zoveel uxp als xp verdienen op AF/KL vluchten en 0uxp op alle andere skyteam vluchten.
     
    westi vindt dit leuk.
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Hebben zeker last van pax die op andere vluchtnummers boeken sinds de wijziging naar revenue verdienen van miles ;)
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  9. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ze zouden binnen 5 werkdagen bellen. Omdat ik op donderdag einde middag heb gebeld, zal ik ze die dag kado geven. Dan zou ik vandaag wat moeten horen. Op mijn account zijn sinds 8 maart geen miles meer bijgeschreven. Los van de miles via Amex, had ik ook nog wat earnonline. Die zullen nog wel langer onderweg zijn maar nu de reguliere Amex al problemen geeft, vertrouw ik niets meer haha.
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Miles via Earnonline zijn inderdaad langer onderweg. Ik denk dat er iets is misgegaan specifiek met jouw account. Als je niets hoort, nog een keer bellen. De ledenservice vind ik altijd erg behulpzaam.
     
  11. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Het blijkt dat ik in de min stond omdat toen de rekening werd gemaakt, ik op dezelfde dag ook een bedrag terugkreeg van een eerdere betaling via Amex ivm een retourzending. Het heeft elkaar net gekruist en daardoor konden mijn miles over maart niet worden uitbetaald en krijg ik de resterende miles bij april erbij.
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    @Nasil Het is gelukkig opgelost.
     
  13. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad. Een logische verklaring ook gelukkig :)
     
  14. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik gok dat als je 1800 XP in 2 jaar vliegt je uberhaupt niet zoveel voor je plezier vliegt.
     
    Fripsmaster, Daan3 en lloydje33 vinden dit leuk.
  15. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ik kijk zojuist in de KLM app en zie XP en UXP staan naast de reguliere miles.

    Heb ik iets gemist?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ja, scroll even naar een aantal eerdere posts in dit draadje :).
     
    FlyingFonz en Urbanjazz vinden dit leuk.
  17. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Dank u :oops:
    Ik had eerst gezocht op UXP in de zoekbalk maar kreeg geen resultaat :confused:
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  18. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Deze maand 56 miles per £10 bij Hotels.com via de UK link van Earnonline. Je komt dan niet in aanmerking voor gratis hacht na 10 overnachtingen.
     
    FlyingFonz en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  19. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Onlangs ook KM naar Malta gevlogen met KL als marketing carrier. Ik had me van te voren niet direct gerealiseerd wat de consequenties hiervan waren.
    • Niet online kunnen inchecken/stoelen selecteren.
    • Glazige ogen als je in hal 1A vraagt waar je kunt inchecken bij een grondstewardess van KLM, die je vervolgens weer naar 1 stuurt. In 1 nog maar eens gevraagd en weer naar 1A gestuurd. Bij dezelfde grondstewardess kenbaar gemaakt dat we daar toch echt moeten zijn om in te checken, waarna ze (weliswaar met excuses) 50 meter verder wijst naar de Air Malta balie.
    • Op de heenreis in eerste instantie moeten betalen voor onze koffers, maar na wat gepraat slechts voor een. Weer naar 1 om deze af te rekenen en vervolgens weer terug naar 1A om het bewijsje te laten zien en m'n ticket te krijgen. Op de terugvlucht hoefde ik echter voor geen enkele koffer te betalen toen ik m'n FB kaart liet zien. Weinig consequent in ieder geval.
    • Geen priority security. Maar, ach, het was toch niet druk.
    • Een soort van raar aangekeken worden en kaart laten zien bij de lounge met m'n KM ticket.
    • Krappe stoelen (hoewel we op de heenweg bij de gate stoelen kregen voor de nooduitgang).
    • Zelfs geen watertje o.i.d. zonder te betalen, terwijl dit hier toch echt anders staat.
    Al met al een beetje vermoeiend, maar niet iets waar je je reis door laat verpesten. Zou ik de volgende keer weer via KL boeken? Wellicht niet. Ik had mijn ervaringen overigens nog wel gemeld bij de FB lijn en kreeg nog een gebaar aangeboden, wat dan wel weer gewaardeerd werd door mij.

    Overigens is die hal 1A echt een lelijk ding.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2019
    lloydje33 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  20. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Hmm, zojuist retour AMS-WAW geboekt. Light fare. Ruimbagage doe ik los want dat is goedkoper. Nu wilde ik via de app dat regelen, maar nu is de optie met miles betalen er niet? Kan je geen ruimbagage meer bijboeken en met miles betalen?
     

Deel Deze Pagina