Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    dat hoopte ik al. maar ik zie klm er wel voor aan om dan te claimen dat je niks krijgt omdat je niet alles hebt gevlogen.

    thanx!
     
  2. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Is er enige mogelijkheid om te switchen van DL naar KL? Ik was Flying Blue Platinum maar bij de ingang van XP ben ik naar DL over gegaan alleen zie ik nu aan het eind van het jaar dat ik nooit bonus MQMs gekregen heb waardoor ik 49,302 punten heb. Mag helaas echt geen gold en vind het onzin om dan nog langer bij DL te blijven omdat ik eigenlijk niet op hun metal vlieg. Iemand tips?
     
  3. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Denk eraan. Niet te vaak zomaar afstappen. Is KLM tot nu toe niet blij mee.
    Er lopen over dit onderwerp wat rechtzaken, volgens mij nog niet in NL.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  4. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Niet te vaak doen (kan je zelfs status kosten, etc), maar een enkel keer moet geen probleem zijn.
    Let er wel op dat je enkel carry-on meeneemt, want checked baggage gaat natuurlijk wel door naar OSL.
     
  5. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Vraagje: ik heb voor de zomervakantie een ticket geboekt via KLM met KL vluchtnummer maar uitgevoerd door Air Malta. Ik kan als KLM Gold geen stoel reserveren via de klm site en de air malta site herkent de boeking niet. Weet iemand of je van tevoren stoelen kunt reserveren? Bij Delta kan het bijvoorbeeld wel en bij Air Baltic niet.
     
  6. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Gewoon bellen met KLM :)
     
  7. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Die zeggen we kunnen niks doen via onze systemen. Heb nu Air Malta een bericht gestuurd via de site. Antwoord gekregen: je moet bellen naar de klantenservice....
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2019
  8. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Hopelijk gaat het je lukken :)
     
  9. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Helaas niet gelukt na zowel contact met Air Baltic als KLM. Persoonlijk vind ik dit wel slecht van KLM dat je besteld via KLM met KL ticketcode geen voordelen krijgt zoals gratis een stoel selecteren. Antwoord van KLM is dan een technisch verhaal dat Air Malta/Air Baltic etc geen skyteamleden zijn. Of ben ik nu heel kritisch?
     
  10. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Vorig jaar stond ik bij de douane op Schiphol. Ik kwam net uit vliegtuig van Belavia. Een man had via klm kunnen boeken en beweerde zelfs miles te sparen en van de voordelen te hebben genoten van zijn status. Nu moesten we op de heenweg ook inchecken via klm website ipv Belavia omdat dat zo geregeld was. Heb er wel spijt van dat ik niet door heb gevraagd hoe het zat. Ik kon met mijn vluchtnummer van Belavia nl geen klm miles sparen...en ook niet via klm boeken. Of ik was te vroeg met boeken... Ik boekte in 2017 en hij had in 2018 geboekt.

    Ik vind het wel irritant dat je dit steeds meer krijgt als je via KLM boekt. Ik vind het sowieso minder overzichtelijk. Ook qua ruimbagage en kosten voor Flying blue leden bijvoorbeeld.
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    https://www.klm.com/travel/aw_nl/plan_and_book/ticket_information/flying_with_klm_partners/index.htm hier kan je checken wat er mogelijk is als je met een partner vliegt. Ik ben met je eens dat het verwarrend is.
     
    Nasil vindt dit leuk.
  12. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Eind vorig jaar ook met KL ticket met Air Malta gevlogen. Ik vind het onbegrijpelijk dat KLM deze tickets aanbied.
    - Als je met een baby reist is het niet mogelijk om online in te checken :-( (gevolg is dat je midden in de nacht met een baby op pad moet om in te checken aan de balie).
    - De (hand)bagage vrijstelling komt niet overeen met die van KLM. Maar KLM weigert te helpen met aangeven wat de regels dan wel zijn. (AirMalta overigens ook, die wijst naar KLM.

    Daarnaast is AirMalta gewoon een lowcost airline.
    - weinig been ruimte
    - geen gratis drankje/broodje op de vlucht
    - chaotische incheck procedure

    Tot op heden nog geen Miles en XP ontvangen, dus daar moet je ook zelf achteraan.

    Volgende keer Malta boek ik gewoon direct bij AirMalta. Nog steeds een lowcost product, maar weet ik in ieder geval waar ik aan toe bent en betaal ik geen KLM prijzen voor een ticket.
     
    lloydje33 en Daan3 vinden dit leuk.
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Het lijkt dat de vooraankondiging van de promo awards niet klopte. Op diverse kanalen, ook hier op IF, werd een overzicht geplaatst met een promo naar Calgary en Edmonton. Die zijn niet meer te vinden, Montréal staat er nu in de plaats.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  14. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Vraag: ik vlieg binnenkort van Amsterdam naar Bahrain. Deze vlucht heeft een tussenstop in Kuwait (een echte tussenstop, zelfde vliegtuig). Betekent dit twee keer XP (Amsterdam-Kuwait en Kuwait-Bahrain) of slechts 1 keer (Amsterdam-Bahrain)?

    Thanks!
     
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Nee, heeft hetzelfde vluchtnummer, dus geen dubbele XP’s
     
    MartinR en FlyingFonz vinden dit leuk.
  16. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    OK thanks!
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Het lijkt erop dat het earn-online portal het weer eens niet doet... Wilde even mijn transacties bekijken maar de captcha autorisatie faalt. Gelijk even een berichtje uitgedaan naar KLM.
     
    Ambtenaruh en Carel1 vinden dit leuk.
  18. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Waar staan die op de website :oops:? Heb nu voor het eerst een transactie..... Als de website het weer doet zou ik dat wel graag willen bekijken...
     
  19. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Gevonden :D. Portal doet het iig mij mij nu weer. Nog in behandeling.....
     
  20. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Stomme vraag wellicht, maar heeft iemand de link naar de earn-online portal?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina