Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Hier ook het geval. Als ik het me goed herinner werden de platinum for life jaren in het verleden aangepast op de datum van het voor de 1e keer behalen van de platinum status.
    Met de huidige regels begrijp ik dat platinum for life nu per kalenderjaar loopt dus verwacht ik dat het extra jaar ergens in januari bijgeschreven gaat worden.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Vraagje: vorig jaar was ik FB platinum (gekwalificeerd in 2017). In 2018 niet genoeg gevlogen dus nu teruggevallen naar gold.
    Echter: in 2018 had ik ook een FB platinum AMEX kaart dus mijn vrouw had ook platinum status ("platinum for two"). Zie ik nu correct dat ook zij terugvalt naar gold, ondanks dat ze vrijwel niet heeft gevlogen? Dat zou een positief verrassende, maar toch enigszins onlogische stap zijn???
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb dat ooit nagevraagd, als antwoord kreeg ik dat je geen soft landing hebt met Pf2. En dat zou ook logisch zijn. Foutjes kunnen altijd, geniet ervan zou ik zeggen.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ben erg benieuwd! Hou ons op de hoogte zou ik zeggen. Staat er nu nog platinum in haar app? (Ivm overloop tot 31-3?)
     
  5. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Yes, nu nog platinum uiteraard.
     
  6. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb enkele specifieke vragen :)

    Stel ik krijg platinum for 2 van iemand, en ik behaal 300 xp op een paar maand tijd, ben ik al gerekwalificeerd voor volgend jaar. Echter, zal het jaar dat ik status heb ontvangen meetellen voor platinum for life? Dus: het behalen van explorer naar platinum "kost" 580 xp voor de eerste keer. De platinum for 2 krijgen geeft je dus een shortcut hiervoor, tenzij je een jaar langer moet herkwalificeren. Is het dan niet veel voordeliger om het behalen van platinum for life met een platinum for 2 te starten?
    Zoja, iemand die platinum for 2 in aanbieding heeft? (PM met prijs graag :) )
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Plat for 2 geeft geen opbouw van jaren voor plat for life, helaas.
     
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Maar het is wel een interessante vraag of je zo sneller plat status kan halen.
     
  9. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Lijkt mij wel. Als ik status zie bij mn Plat for 2 partner.
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Nu wel, zolang jij maar plat bent.
    Stel je partner is nu silver en jij plat. Door plat for 2 krijgt hij/zij dan ook plat status.
    Jij haalt dit jaar niet genoeg XP voor herkwalificatie en je medekaarthouder haalt wel 300 XP. Blijft hij/zij dan plat en val jij terug naar gold?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Ja dit klopt want de partner heeft 300xp gehaald wat de herkwalificatie limiet is voor Platinum.
     
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dus idd een shortcut naar Plat.
    Je kan dan nu Ivory zijn, Plat status krijgen door Platfor2 en dan slechts met 300 XP je status voor het jaar daarna zeker stellen.
     
  13. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Iemand ervaring met Transavia HV vluchten en miles claimen?

    Ik wilde laatst mijn miles claimen op mijn HV vlucht. Had ze gemailed met de claims, maar werd afgewezen omdat hij zei dat ik op basic vlieg en hierdoor geen miles kan verzilveren.

    Volgens mij op de website van Flying blue staat echter dat ik het wel krijg?

    Earn Miles on flights marketed as Transavia (HV or TO) and operated by Transavia, as per the earning scheme below.

    Earning Miles isn’t possible for:

    • Reward tickets (tickets booked using Miles)
    TRANSAVIA EARNING SCHEME

    • Basic Fare for all booking classes––250 Miles (costs €5 extra per one-way (1))
    • Plus Fare for all booking classes––250 Miles
    • Max Fare for all booking classes––500 Miles
    See how to earn Miles on flights with airline partners
     
  14. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Je moet bij boeken in basic fare die 5 euro hebben betaald. Dat kan niet achteraf.
     
    Snoepjes85 vindt dit leuk.
  15. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ah, dus vandaar. Nu is alles duidelijk. Ze zeiden alleen, je hebt basic, en dus je kan niet. Toendertijd had ik nog een KLM kaart, dus was ook niet zo interessant.

    Vind tevens jammer dat die flying blue miles integratie met booking ook niet zo denderend is. Je moet speciaal via de booking website gaan (geen integratie met de app en/of instellingen bij je account bij booking).
     
  16. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Daardoor ben ik heel wat miles mis gelopen bij Booking. Ik kom meestal binnen via een kortingscode of een persoonlijke aanbieding.

    Wel jammer dat men bij Transavia niet goed op de hoogte is van de eigen regels.
     
    Snoepjes85 vindt dit leuk.
  17. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Hoe moet dat bij booking?

    Zover ik het begrijp, gebruik ik nu de speciale booking.com website met KLM banner. Dan krijg je per bestede euro 1 mile. Maar als ik direct afhandel/afreken en ik log in via earnonline.flyingblue dan krijg ik nogmaals die extra miles? (per 10 euro besteed = 16 miles).

    Dus stel ik zou voor 1000 euro boeken via booking.com.Dan krijg ik:
    • 1000 miles vanwege 1000 euro besteed
    • 1000/10=100, 100*16 = 1600 miles vanwege earnonline
    • 1000 miles vanwege AMEX gold kaart
    Dus met netto 1000 euro heb je zo juist 3600 miles verdiend?
     
  18. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Dat weet ik niet want ik heb dit nog nooit gedaan omdat ik meestal de korting pak via refferal links voor Booking en dus andere link heb waarmee ik op de pagina kom.
     
    lloydje33, Ambtenaruh en Snoepjes85 vinden dit leuk.
  19. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    volgens mij gaat het gewoon, maar ik wil het toch even zeker weten.

    als ik vanaf oslo vertrek (scheelt toch weer 1000 op mn business ticket),
    dan laat ik het laatste stukje op de terugweg natuurlijk zitten. maar vang ik dan wel de xp's en miles van het stuk op de terugweg dat ik wel vloog?
     
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Alleen van het stuk wat je hebt gevlogen krijg je miles en xp's
     

Deel Deze Pagina