Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Pim

    Pim Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    18

    Je kan niet boos worden op een clown omdat die zich gedraagt als een clown. Gewoon niet meer naar het circus gaan/kijken,

    Die mensen zijn niet relevant
     
    bernard vindt dit leuk.
  2. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    Kreeg zojuist reactie van KL op whatsapp:
    "De XP's die vóór of op de evaluatiedatum worden bijgeschreven, tellen mee voor de evaluatie. XP's die na de evaluatiedatum worden toegevoegd, gelden voor de volgende periode."

    Niet helemaal in lijn met bovenstaande.. Fingers crossed dan maar.
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    2.102
    Trofeepunten:
    358
    Lijkt me wel bijzonder, immers ben je afhankelijk of het systeem het wel tijdig doet, en als dat mis gaat mag je een claim pas na 1 week indienen.
    Al kan je in de app ook zelf het al proberen natuurlijk, echter als het niet kl of af is duurt ook dat in de regel langer voordat deze gezien wordt.

    Ben benieuwd hoe een klantenservice daarmee om gaat, want bij correcties heb ik de indruk dat ze wel weer in het verleden dingen kunnen doen.
     
  4. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    Geen zorgen, ik had precies hetzelfde een maand geleden. Ik had 3 dagen voor het einde van mijn herkwalificatie de vlucht met benodigde XP's gemaakt, maar niet op tijd bijgeschreven. Van te voren contact opgenomen met platinum lijn en ze er een notitie van laten maken in het systeem, zodat er achteraf geen gedoe kon ontstaan.

    In eerste instantie kreeg ik de 1e van de nieuwe maand een mailtje dat ik een level was gezakt, wederom gebeld, en de medewerker legde uit dat zodra de XP's van de afgelopen vlucht bijgeschreven waren de status automatisch weer hersteld werd, en zo geschiedde. Moest enkel nog eens bellen om het extra jaar op de PFL teller toe te laten voegen.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2024 om 09:11
    Ruut vindt dit leuk.
  5. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Heeft iemand ervaring met het boeken van een business class retourtje Amsterdam - Sydney met FB miles? Via de klm site lukt het helaas niet.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2024 om 16:34
  6. TGV2

    TGV2 Newbie

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Valt gewoon te boeken.

    2024-12-17.png
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2024 om 11:03
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    631
    Leuk Bevonden:
    343
    Trofeepunten:
    63
    En nu terug een leuke route voor weinig in J ;-)
     
  8. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Je hebt mij geholpen, ik zocht in business, dan blijkt er geen beschikbaarheid te zijn, maar als ik economy instel en daarna beetje door de dagen heen ga dan lukt het wel een business vlucht te boeken lijkt het. Het is wel een omweg.
     
  9. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    123
    Wat soms helpt is om te zoeken op enkele reis en dat ook voor de terugvlucht doen. En de AirFrance website geeft ook vaak ander vluchten.
     
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    749
    Leuk Bevonden:
    523
    Trofeepunten:
    123

    Jammer wat het waterkanon niet is ingezet :D
     
  11. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    749
    Leuk Bevonden:
    523
    Trofeepunten:
    123
    Ruut vindt dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    Piloten zijn een regelrecht probleem bij KLM. Bezetten ongeveer 10% van de gemiddelde business class intercontinentaal vanwege hun secundaire arbeidsvoorwaarden, waardoor feitelijk één stewardess extra nodig is per vlucht. Kun je nagaan wat dat weer kost.

    Salaris is hoger dan management van het bedrijf en piloten genieten van privileges tot hun dood.

    Zijn nooit tevreden. Zitten ze als first officer op de 737, willen ze captain worden, waardoor ze eerst liever naar captain op de Embraer promoveren om maar captain te worden, dan lekker uren te maken op de 737 of Airbus. Anders komen de grote privileges van het intercontinentaal vliegen niet in beeld.

    En soms, heel soms, kan het ervan af om een rondje te maken in de cabine (pas op hoor, gevaarlijk) om een aanwezige ulti te groeten, maar liever socializen we met de achterbuurman of het neefje aan boord.

    Gelukkig hebben we minder en minder piloten nodig met de technische ontwikkelingen.
     
  13. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    631
    Leuk Bevonden:
    343
    Trofeepunten:
    63
    Nog mooie deal gevonden? Zoek ook vergelijkbare route in business, maar kom vaak abnormaal hoge Miles aantallen tegen..
     
  14. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Beste arjen05 ik geloof dat we in het verleden eerder een discussie hebben gehad over jouw zienswijze richting vliegend personeel.
    Ik vind je bewoording wat scherp en wil graag wat nuance aanbrengen.

    Nagenoeg elke airline met fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden biedt zijn personeel de mogelijkheid om tegen gereduceerd tarief te reizen.
    Airlines die Business Class aanbieden hebben vaak ook agreements met andere airlines om daar BC te mogen reizen op een standby ticket.
    Dat dit een KLM probleem is, is dus incorrect. Dat het zichtbaarder is, dat zou zeker kunnen.
    Helaas is de IT van KLM (en mijn groene werkgever) nog niet zover zoals je bij vele andere airlines ziet. Als je standby bij LH, LX of een willekeurige USA airline reist, krijg je een boardingpass in de APP en gaan zaken ietwat discreter. Neemt niet weg, dat het alsnog plaatsvindt op grote schaal.

    Een stewardess extra per vlucht is helaas incorrect. Per 50 passagiers is wettelijk een stewardess nodig, ongeacht of een stoel bezet is of niet. Dit nog even buiten alle aanvullende CAO regels die cabine collega's hebben.

    Zoals bij meer bedrijfstakken is:
    -Chirurgen
    -Voetballers
    -IT specialisten

    Daar lijkt me niks raars aan toch?

    Genieten van privileges tot hun dood, dit is correct. Echter als je gepensioneerd bent kom je wel op lagere prioriteit te staan dan als dat je in dienst bent. En gaat elke actieve medewerker: cockpit, grond of ondersteunend personeel, voor. Wat mij betreft terecht.

    Overigens wil ik wel graag toevoegen dat IPB/standby reizen niet gratis is, zoals soms de perceptie is. Een kleine fare moet je betalen + alle reguliere taxen.

    Als je de kans hebt om op professioneel gebied door te groeien, zal ieder weldenkend mens die kans toch grijpen? Het vliegen is gewoon een vak (wat velen uit passie doen) maar daar hoort gezonde ambitie bij.
    "Lekker uren" maken kan je in het weekend doen bij de vliegclub.

    Dit vind ik altijd zo moeilijk bij jouw berichten. Enerzijds verafschuw je piloten, anderzijds heb je behoefte aan aandacht/erkenning. En meestal moet ik glimlachen en scroll ik door als ik jouw berichten lees, maar ik vond dit bericht dusdanig scherp geschreven dat ik toch graag wat nuance wilde inbrengen.

    Arjen05, weet je waarom luchtverkeersleiders het mooiste beroep van de wereld hebben?
     
    FrBo, arjen05, Menno en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    152
    Trofeepunten:
    43
    Ik kom nog best wat UXP te kort voor Ultimate, maar ik krijg net deze e-mail. Dat moet een foutje zijn.... :p

    IMG_4720.jpg
     
    Ambtenaruh, Ruut en FlyingBlob vinden dit leuk.
  16. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    690
    Trofeepunten:
    123
    Gefeliciteerd! Late Black Friday actie? Ik heb toen ik van Flying Blue Silver naar Gold ging in twee weken tijd acht keer dezelfde felicitatie e-mail ontvangen. KLM en IT…:)
     
  17. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    152
    Trofeepunten:
    43
    Ja, vandaar.... zal wel een foutje zijn! Wel een fout die welkom is als het echt veranderd naar Ultimate haha
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.244
    Leuk Bevonden:
    1.077
    Trofeepunten:
    223
    Heb je op de KLM-site al je profiel gecheckt?
    #spannond
     
  19. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    880
    Leuk Bevonden:
    1.770
    Trofeepunten:
    253
    Ik kreeg ook dezelfde mail. Helaas pindakaas... zal wel weer een it glitch zijn.
     
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    Ik weet hoe piloten over zichzelf denken. Alleen wordt mijn mening ook door velen gedeeld, zoals jullie eigen grondpersoneel eerder al aangaf:

    upload_2024-12-18_21-37-29.png

    Nou vooruit, dat was een beetje flauw, dus laat ik in ieder geval nog even toevoegen dat ik de vergelijkingen allemaal begrijp en ook volledig open sta voor het perspectief van KLM-personeel. De vergelijking met andere beroepsgroepen gaat wat mank; ik zou het ook raar vinden als ik in een ziekenhuis kom en het neefje van de chirurg hoeft niet te wachten en een gratis behandeling krijgt.
    Vliegen is een hele bijzondere beroepsgroep, maar er is een duidelijke reden waarom KLM-personeel bij KLM werkt en niet bij Ryanair. Ik vind soms dat daar enige arrogantie bij komt kijken, zeker als er meer aandacht is voor eigen belangen dan die van passagiers. Maar dat is mijn mening..

    Het gaat gewoon niet zo heel lekker met KLM, dat gaat niet alleen personeel, maar ook passagiers aan het hart. En daarbij past in mijn bescheiden mening best een kleine pas op de plaats van duurbetaald personeel.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2024 om 20:45
    Ruut en SanHor vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina