Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    690
    Trofeepunten:
    123
    Goed nieuws voor mensen (zoals ik :D) die binnenkort in Zuid Afrika zijn: AF-KL zet interline overeenkomst met Airlink (4Z) om naar een codeshare. Ik kan geen persbericht vinden op de site van AFKL maar ik zie wel op andere nieuwssites staan dat je nu ook Flying Blue miles (en ik neem aan dus ook XP) kunt verdienen als je met Airlink vliegt. Ik heb een dummy boeking gemaakt op hun site maar kan geen FB-nummer invoeren. Hopelijk komt dat nog, en anders achteraf maar claimen.:)

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/...d-in-afrika-uit-door-samenwerking-met-airlink

2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.484
    Trofeepunten:
    583
    Helaas kun je sinds 1 april geen XP meer sparen bij airlines welke niet in Skyteam zitten.

3. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    583
    Trofeepunten:
    123
    @lloydje33 de magie zit hem in de codeshare, zodra je een vlucht hebt met een AF of KL vluchtnummer spaar je wel XPs. (Zo heb ik eerder deze maand met KM Malta gevlogen geen lid van SkyTeam, maar geboekt via KLM en derhalve netjes de XP en miles ontvangen.)

FlyingBlob en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. PJOTR

PJOTR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    In oktober een aantal overnachtingen gemaakt die geboekt waren bij Hotels.com via EarnOnLine. Extra miles deze week bijgeschreven.

5. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    690
    Trofeepunten:
    123
    Alleen dus met een KL-vluchtnummer op een niet-skyteam vlucht. Ze hebben het lekker onduidelijk gemaakt bij KLM, want Transavia is officieel ook geen lid van Skyteam en je krijgt er alsnog xp voor terwijl er geen KL vluchtnummer op vele vluchten zit.

6. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    In dit artikel staat:

"U blijft ook XP- en Elite-bonussen ontvangen op codesharevluchten die door KLM of Air France worden aangeboden (vluchten die beginnen met een KL- of AF-vluchtnummer), zelfs als deze vluchten worden uitgevoerd door airline partners die geen deel uitmaken van de SkyTeam-alliantie."

7. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    545
    Trofeepunten:
    123
    Ja, Hotels.com is ook niet de snelste hoor, maar die komen wel gewoon binnen. En dan spaar je tenminste nog 10% van je uitgave. Eigenlijk altijd de veel betere keuze ivm tot Booking (tot ze in EU ook het nieuwe spaarprogramm gaan gebruiken).

8. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    690
    Trofeepunten:
    123
    Tip voor mensen die vaak vanaf DUS vliegen. Je kunt t/m 18 december via de Duitse KLM website nu met 60 euro korting een langeafstandsvlucht boeken. Gebruik daarvoor kortingscode KLXMAS2024.

Voorwaarden: Geldig op alle vluchten in alle klassen vanaf een Duitse luchthaven naar bestemmingen buiten Europa (China en Mauritius uitgesloten). Minimum ticketprijs is 170 euro en de heenvluchten moeten gemaakt worden tussen vandaag en 30 juni 2025 met een uiterste retour datum van 30 juli 2025.

FlyingFonz, Menno, michiel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. theflyingrobman

Leuk Bevonden:
    583
    Trofeepunten:
    123
    Voor diegene die nog verlegen zitten voor wat extra XPs, Air France heeft een tijdelijke actie t/m 20 december van +10XP extra bij het aanvragen (of verlengen) van een Discount Pass: https://wwws.airfrance.fr/en/information/offres/cartes-abonnement-air-france [update: Air France heeft de aanbieding stilzwijgend van haar website verwijderd]

Als je gaat voor de Overseas France Pass á €269,- (of €219,- als je een Blubiz account hebt) heb je dus 30XP te pakken zonder te hoeven vliegen.

Laatst bewerkt: 13 dec 2024
    lloydje33, Zr40, Sandor en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    123
    30xp voor 219 euro is mooi.

11. ehlaban

ehlaban Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Die 10 extra XP zie ik niet terug op de site. Is er een promo code die je moet invullen?

Zr40 vindt dit leuk.
  12. theflyingrobman

Leuk Bevonden:
    583
    Trofeepunten:
    123
    @ehlaban schiet mij maar lek, de gehele promotionele tekst is verdwenen van de gelinkte pagina.

Gisteren toen deze tekst nog op de website stond (met nota bene een geldigheid van 11 tm 20 december) heb ik de discount pass aangevraagd voor mijn vader, juist omdat hij die 30XP wel goed kon gebruiken :eek:

Zodra de XPs zijn bijgeschreven koppel ik terug of ze hun eigen actie honoreren.
    (Maak normaliter altijd wel print screens, uitgerekend dit keer dit)

Zr40 en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    343
    Trofeepunten:
    63
    Iemand toevallig in de (nieuwe) Air France A350 BC gevlogen?
    Ben vlucht naar Kaapstad aan het plannen voor in de meivakantie met vrouw en kind, maar vraag me af of je elkaar nog beetje (goed) kan zien? Dochter is 9 dus die vind het niet leuk om "alleen" te zitten.... Midden seats lijken dan optie te zijn en 1 van de ouders bij het raam..
    Maar Premium Economy wellicht beter optie...gezelliger..
    Prijs nu met zijn 3:
    110.000 miles PE
    195.000 miles BC

14. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    690
    Trofeepunten:
    123
    Air France vliegt alleen in het winterseizoen naar Kaapstad, dus tot eind maart, en altijd met een 787 Dreamliner. In Mei zou je dus via JNB moeten als je per se Air France wilt vliegen, maar zover ik weet zetten ze daar (vanwege La Première) in ieder geval op vlucht AF990 altijd een 77W in.

15. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    343
    Trofeepunten:
    63
    Vliegen toch echt op 20 april naar Kaapstad vanaf Parijs, anders zou ik deze vraag ook niet hier stellen...

ACE48 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  16. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    690
    Trofeepunten:
    123
    Jij hebt gelijk. Ik had gelijk, maar sinds drie dagen niet meer. Sorry.

17. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    523
    Trofeepunten:
    123
    Offtopic, maar 110k Miles voor 3 retour??

18. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    Iemand ervaring met het volgende? Mijn kwalificatiedatum is 31 december. Op 30 december heb ik een AZ vlucht waarbij ik de 300XP zou moeten passeren voor Platinum herkwalificatie. Uit ervaring weet ik dat die XPs echter niet zo snel zijn bijgeschreven. Hanteert men bij FB de bijschrijfdatum of vluchtdatum van XPs voor kwalificatie? Ik kan er in de algemene voorwaarden niets over terugvinden.

19. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.102
    Trofeepunten:
    358
    FB hanteert de daadwerkelijke vliegdatum.

Ook wel logisch natuurlijk, want soms zijn xp bijna direct bijgeschreven, soms duurt het inderdaad even en zou je omdat FB traag is met bijschrijven een kwalificatie missen.
    Dat is ook juridisch niet houdbaar.

dutchskies en FlyingBlob vinden dit leuk.
  20. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie dat de XP Circusartiesten/Beroepsprovocateurs/Wereldvreemden weer aktief zijn op Schiphol, Airside nog wel. We zijn het haasje ze richten zich direkt tegen ons de Verschrikkelijke Veelvliegers!!
    Het is met niet geheel duidelijk wat het doel van de aktie is/was. Gezien de naam zijn ze op zoek naar XP punten?

Dan1 en Ambtenaruh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina