Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    523
    Trofeepunten:
    123
    Stoel vrijhouden voor Platinum? Je kon die stoel toch tegen betaling (met korting) kopen? Of ben ik nu abuis?

Gisteren heb ik zelf mijn stoel ‘vrijgehouden’ door een rij met lege stoel te kiezen. Die had ik daardoor al, maar dan gaat er iemand - terwijl er nog stoelen in EC vrij zijn - de stoel naast mij kiezen. Ik snap dat niet. Uiteindelijk heb ik mezelf een rij naar voren gegooid en zat er schuin achter mij een dame die anders naast mij zou kennen gezeten.

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    523
    Trofeepunten:
    123
    Er komt een boel IT kijken bij het vliegen en managen van een vliegveld. Daar moet je de juiste mensen voor hebben. En ik snap dat het belangrijk is om een aantrekkelijker werkgever te zijn. Maar aan de andere kant van het spectrum zitten een heleboel functies die niet direct bijdragen aan de operatie of simpelweg niets anders zijn dan ‘overhead’.

Tijdje terug stond er een interview met een coördinator of programmanager diversiteit en inclusie. Heel leuk allemaal, goed voor de marketing en branding. Maar niet als je je operatie niet op orde hebt, je vliegtuigen aan de grond moet houden omdat je geen technici hebt en je kosten uit de klauwen gieren.

De beste KLM-ervaring had ik tijdens COVID. Toen het erop of eronder was met wel of geen staatssteun. Het was crisis, alle hens aan dek. En dat was aan alles binnen het bedrijf te merken. Ik heb de crew nog nooit zo hard hun best zien doen als toen. Er echt iets van willen maken en knallen. Toen dat ophield, zakte het al snel weer in en was het over tot de orde van de dag. Ondertussen zijn de vakbonden zich vast alweer op acties aan het voorbereiden omdat KLM de nullijn twee jaar vasthoudt o_O

3. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    @Dan1 @Ruut het stemt me toch positief dat onze grote baggerbaas nu directeur van Schiphol is. Wachttijden security zijn bijna weg en zijn eerste investeringen gaan naar die lekkende daken. Eerst maar eens geen emmers en waterballetten meer, daarna de andere poespas.

michiel1 en Dan1 vinden dit leuk.
  4. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Wel een puntje hier Arjen. We kennen dit verschijnsel waarschijnlijk allemaal deze week weer van BCN naar schiphol met KLM. Oooh lieverd ga hier maar zitten op 1F kus kus zoen zoen en 100% aandacht van de gehele cabin crew. Leuk hoor die IPB ers maar in het huidige tijdspad met ticketprijzen die 4x voor Corona zijn en een KLM die in zwaar weer verkeert geeft dit toch te denken. Transavia idem dito en top of the bill zijn de vluchten naar de Antillen!

lloydje33, arjen05 en Dan1 vinden dit leuk.
  5. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.102
    Trofeepunten:
    358
    Volgens mij is die feature er alleen voor de Platinum Ultimate statushouders.

Deze werkt over het algemeen voor mij wel goed, al moet je soms wel zorgen dat je 3 dagen vooraf even gaat verzitten zodat er een lege stoel naast je is zodat ze deze ook daadwerkelijk kunnen blokken, want als iemand deze al gereserveerd heeft dan valt er niks te blokken.

6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    523
    Trofeepunten:
    123
    Inderdaad! Alles beter dan die kerel die deed alsof hij politicus was en allemaal rare uitspraken deed over de krimp van Schiphol.

7. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    523
    Trofeepunten:
    123
    Vliegt Transavia naar de Antillen?! :eek:

Maar je hebt natuurlijk wel gelijk. Als Rintel echt leiderschap wil tonen dan moet ze zeggen: "Luister mensen, de winstgevendheid van ons bedrijf staat onder druk en we hebben een kostenprobleem. Tot nader order geen IPB, want dat is niet te verkopen aan onze aandeelhouders en klanten. Je kunt gewoon een ticket kopen en als passagier mee, om zo een bijdrage te leveren aan onze winstgevendheid."

8. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Vorig jaar op ± 70% van mijn vluchten was de stoel naast mij vrij, zelfs bij een vrijwel volle vlucht (bij volle vluchten sowieso niet). Dit jaar is het denk ik twee keer voorgekomen en ik heb nog nooit ultimate status gehad. Misschien was het toeval maar ik meen mij te herinneren dat het een hidden perk was.

Dit gaat natuurlijk over vluchten die niet vol zitten maar misschien omdat de vluchten tegenwoordig voller zijn word er minder rekening mee gehouden.

Dan1 vindt dit leuk.
  9. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    523
    Trofeepunten:
    123
    Ben dan toch wel benieuwd 'hoe dit werkt'. Blijft de stoel naast ons dan grijs? Ik meen me nu te herinneren dat de stoel naast mij ook vaak leeg is. Maar toch kon iemand gisteren een stoel naast mij selecteren, terwijl de vlucht niet vol was. Ik ga er nu op letten, het intrigeert me :D

10. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Ja, die stoel was niet te selecteren. Hoe het IT-technisch in elkaar zit weet ik niet. Misschien dat deze 72 uur voor de vlucht wel vrij komt (zoals bij andere stoel opties voor sommige statussen) of pas bij een bepaalde bezettingsgraad.

11. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    Vermoedelijk was dat toeval. We hebben als ultis kunnen volgen hoe complex het was om een stoel geblokkeerd te krijgen. Dat werkt nu nog steeds super ingewikkeld met een eenmalige controle 55 uur voor vertrek. Dan geeft de KLM app bij de stoel naast je aan 'stoel bezet' en de Air France app voor dezelfde vlucht 'stoel niet beschikbaar'.
    Dat stoelen naast platinum vrijgehouden zijn is hoogstwaarschijnlijk toeval geweest. Het was voorgaande jaren ook minder druk aan boord, kleinere business class met meer stoelen in economy comfort vrij.

Ik zou er in ieder geval niet op rekenen dat voor platinum of platinum for life stoelen vrijgehouden worden. Dat is ijdele hoop.

12. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.347
    Trofeepunten:
    203
    Gisteren op de vlucht naar BON weer getuige geweest van dit IPB fenomeen. Service van de crew was echt om te janken, zo ongeïnteresseerd heb ik het al lang niet meer gezien. Nul aandacht als ultimate, maar de krijsende lap infant naast me werd met de alle egards behandeld. Kaas of nootjes en een drankje voor de maaltijd hadden ze geen zin in om te brengen, elk drankje moest je vragen en kwam met de grootste tegenzin en de mandjes met snacks werden pas na aandringen neergezet. Voor het feestje van de IPB’ers die bijna de hele vlucht in de cockpit zaten was echter niks te gek. Met regelmaat ging er weer een dienblad met lekkers de cockpit in. Vraag me toch af of daar geen regels voor zijn. Misschien moet ik maar niet meer op rij 1 gaan zitten, dan valt het net iets minder op.

michiel1, arjen05 en Ruut vinden dit leuk.
  13. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    123
    Schandalig. Hopelijk leest er iemand bij KLeM mee.

Ruut vindt dit leuk.
  14. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.235
    Trofeepunten:
    223
    Dan doen ze er nog niets mee, aangezien ze er allemaal van profiteren en er ook allemaal aan mee werken.

15. RuudHier

RuudHier Blue Tier

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Inmiddels heb ik sinds januari vele duizenden booking.com miles op "pending" staan bij Earn Online.

Ik ben al maanden in een mailwisseling waar men telkens een week of 2-3 doet voor elke reactie. Net als KLM-klantenservice lijkt het gericht te zijn op het mensen laten opgeven.

Inmiddels zijn we wil men "pdf facturen van booking.com" zien. Alsof de medewerker geen idee heeft dat booking die niet heeft. Het lijkt erop dat ze aanvankelijk de claim hebben afgewezen omdat de wisselkoersen fluctueren en de bedragen daardoor niet overeen komen met de eurobedragen van Earn Online.

Iemand ideeën over hoe dit op te lossen is? Alles staat nota bene wel in booking.com, gecancelde verblijven zijn gewoon gecanceld, de rest staat wel op pending. Ik hoop niet dat ik van hotels op 4 continenten facturen hoef op te vragen nu?

Wie miles wil verdienen bij booking raad ik aan om via KLM bij Booking te boeken, dat werkt wel, lijkt iets meer op te leveren, en is bovendien nog erg snel ook.

16. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    583
    Trofeepunten:
    123
    Enige aandacht hierbij is wel raadzaam, heb namelijk meermaals via de KLM booking.com pagina hogere prijzen gekregen dan rechtstreeks via Booking.

17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.077
    Trofeepunten:
    223
    Hier hetzelfde, best irritant dit.
    Kreeg deze reactie;

Onze partners hebben hun eigen termijn voor het bijschrijven van de Miles na aankoop. Na de transactie veranderd de status naar pending, in de meeste gevallen wordt binnen 45 - 120 dagen de transactie goedgekeurd en daarna de Miles bijgeschreven op het account. Het komt soms voor dat een partner langer dan 120 dagen nodig heeft om de transactie in behandeling te nemen en goed te keuren.

18. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    545
    Trofeepunten:
    123
    Ik boek er ook niet meer hierdoor
    Schermafbeelding 2024-12-09 150350.jpg

19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.077
    Trofeepunten:
    223
    Herkenbaar...

Bijgevoegde bestanden:

20. RuudHier

RuudHier Blue Tier

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Dit is ook zo als je via Earn Online boekt. Soms zijn bepaalde tarieven dan niet beschikbaar en andere (duurdere) tarieven wel. Kan meerdere tientjes uitmaken per reis. Om die reden is het ook erg kwalijk dat deze transacties nog op pending staan.

Deel Deze Pagina