Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.816
    Leuk Bevonden:
    2.641
    Trofeepunten:
    428
    Duidelijk.
    Gelukkig zat ik voorin bij PE dus kon de eerste bus meteen pakken, maar kan me voorstellen als je achterin zit en een krappe overstap hebt je deze wel eens kan gaan missen.

    Wat ik me ook afvroeg, als je bij deur A9 naar binnen gaat, kom je meteen bij de grenscontrole uit, stel ik wou nog naar de Privium lounge, had ik dan i.p.v. rechtdoor bij de klapdeurtjes, naar rechts moeten gaan naar het overstap security filter?
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.912
    Leuk Bevonden:
    2.087
    Trofeepunten:
    358
    Dat had dan inderdaad gemoeten, op de non schengen vluchten waar ik vandaan kom moet dat bij een overstap altijd, al zijn er vluchten uit de VS of UK waar je wel gelijk in de ‘steriele’ komt als je nu zo’n vlucht had is dat wel zuur, zeker omdat de spafles tegenwoordig weer ingeleverd moet worden.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.816
    Leuk Bevonden:
    2.641
    Trofeepunten:
    428
    Mailtje gestuurd naar KLM en ze schuiven de volledige verantwoordelijkheid naar Aerolineas:
    "Graag informeer ik u dat de verantwoordelijkheid voor het doorgeven van wijzigingen of verstoringen bij de opererende luchtvaartmaatschappij ligt.
    In dit geval is dat Aerolineas Argentinas, en wij raden u vriendelijk aan uw klacht rechtstreeks bij hen in te dienen.
    Hoewel de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is voor het informeren van passagiers, kan het in onvoorziene omstandigheden voorkomen dat niet alle wijzigingen tijdig worden doorgegeven.
    Wij begrijpen dat dit voor u erg vervelend kan zijn en bieden hiervoor onze oprechte excuses aan.
    Zelfs als u uw tickets via ons hebt geboekt, blijft de opererende luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk voor het doorgeven van eventuele wijzigingen of verstoringen."


    Blijf dit erg raar vinden en twijfel of ik mijn klacht moet doorzetten bij KLM of het maar moet laten zitten.. :p
     
  4. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    552
    Leuk Bevonden:
    629
    Trofeepunten:
    348
    Lijkt mij een duidelijk antwoord. Had ook niet wat anders verwacht bij een last-minute wijziging/annulering. De uitvoerende airline moet het oplossen.
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.816
    Leuk Bevonden:
    2.641
    Trofeepunten:
    428
    Het was 6 dagen vtv bekend (althans, toen kwam ik er achter dat mijn vlucht niet zou gaan). Ticket is uitgegeven door KLM op 057 stock., ik blijf het dan heel raar vinden dat KLM niks met mij communiceert en alles naar AA schuift. Nog mooier, ik moet nu nog moeite doen ook om mijn miles en tax terug te krijgen.
     
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    496
    Trofeepunten:
    63
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.912
    Leuk Bevonden:
    2.087
    Trofeepunten:
    358
    Maar als KLM daar wat aan wil doen gaan de vakbonden daar als een blok voor liggen.
    Dus iets doen met het huidige personeel is al uitgesloten en nieuwe aanwas zal de vakbond ook willen beschermen.

    En dat laatste is niet vreemd, KLM maakt (nog) geen verlies.
    Maar de marges omhoog, klinkt leuk, maar als je al aan het inzetten bent op geen catering meer op Europese vluchten dan kan je jezelf door de vele low cost opties niet te ver uit de markt prijzen omdat je nu nog het beeld hebt van premium airline, ook al is de werkelijkheid misschien al minder premium.
     
  8. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    496
    Trofeepunten:
    63
    De hoge personeelskosten zijn inderdaad het probleem. En daarnaast het gegijzeld worden door die vakbonden die er geen probleem mee hebben een bedrijf naar de knoppen te helpen. Als het personeel (lees: 'de achterban') maar een hoog salaris heeft.

    De ingezette 'kostenbesparingsoperatie' gaan simpelweg niet ver genoeg. Arbeidsproductiviteit verhogen gaat niet genoeg zijn, 'automatisering inzetten' kost geld (lees: investeren in betere IT capabailities en de kennis en vaardigheden die daarbij horen).

    KLM koerst af op een keiharde herstructureringsoperatie met dit zwabberbeleid. Althans: als ik aandeelhouder was dan zou ik daar op aandringen. En het terugdringen van de inefficiëntie, kijken naar wat core en non core activiteiten en het daarin maken van stevige keuzes.
     
    cvr vindt dit leuk.
  9. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    496
    Trofeepunten:
    63
    Ik lees net in de Flying Dutchman dat je op HV vluchten nu standaard Miles en XP verdiend. XP is bij alle statussen hetzelfde, Miles bij hogere statussen meer. De optie om Miles te kopen voor €5 is verwijderd. Je kunt nu ook Miles besteden op alle HV en TO vluchten.

    Zie dat dit nog niet is opgepakt hier als artikel/gepost in het forum?

    Niet dat ik nu ineens met Transavia ga vliegen hierdoor :D
     
    Menno vindt dit leuk.
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    496
    Trofeepunten:
    63
    Ik kreeg net in Warschau ID/paspoortcontrole bij aankomst aan de gate. Het was een routinecontrole, tweede keer dat dit ik deze controle heb tot nu toe.
     
  11. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    381
    Leuk Bevonden:
    645
    Trofeepunten:
    123
    KLM biedt dubbele miles aan voor alle Flying Blue deelnemers + niveaus als je met hen naar Edmonton vliegt.

    • Deze aanbieding is geldig voor alle cabines.
      • Explorer-deelnemer = 8 Miles per elke uitgegeven euro
      • Silver-deelnemer = 12 Miles per elke uitgegeven euro
      • Gold-deelnemer = 14 Miles per elke uitgegeven euro
      • Platinum-deelnemer = 16 Miles per elke uitgegeven euro
      • Ultimate-deelnemer = 18 Miles per elke uitgegeven euro
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    407
    Trofeepunten:
    308
    Het sparen van Flying Blue miles en XP bij alle tarieven kan al sinds juli 2024 ;). Het sparen van blue credits is alleen mogelijk bij Transavia France.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.912
    Leuk Bevonden:
    2.087
    Trofeepunten:
    358
    Als men een controle aan de gate uitvoert heeft men meestal redelijk specifieke informatie over een passagier aan boord die men graag even wil spreken.
    Ik heb deze in Warsaw ook wel eens gehad, maar hoewel ik de ID moest laten zien keken ze zo snel dat ik het idee had dat men naast de naam ook gewoon een foto had gezien van de persoon die ze zochten want iedereen kon snel doorlopen todat nu net bij één persoon naast de medewerker die hem controleerde uit het niets uit een andere hoek ook een extra medewerker kwam die direct zijn mogelijkheid om een andere kant op te gaan blokkeerde.

    Of het kan echt routine matig zijn voor bijvoorbeeld illegale migratie, op Schiphol zie je dat nog wel eens bij Athene of Boekarest vluchten binnen de Schengen zone, of heel vaak bij aankomst uit Istanbul als je het vliegtuig verlaat, ook daar is de ervaring, men kijkt wel naar het ID, maar ik ben zeker niet de doelgroep die men wil controleren en krijg deze direct terug.
     
  14. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    496
    Trofeepunten:
    63
    Zou kunnen. Zo werkt het iig ook met de controles van vluchten uit het Nederlands Caribisch gebied.

    De vorige keer dat ik in Warschau gecontroleerd werd was Polen in het nieuws voor het actief zoeken, controleren en terugsturen van Oekraïense dienstweigeraars. Ik weet het niet zeker natuurlijk, maar dat was wel erg toevallig. Er staan i.i.g. altijd dikke Oekraïnse bakken (Audi's, Maserati's) bij het IC in Warschau geparkeerd...
     
  15. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    496
    Trofeepunten:
    63
    Kijk eens aan! Wat raar dat KLM het nu pas in haar magazine zet :D
     
  16. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    723
    Trofeepunten:
    348
    Mijn FB periode loopt af 31-01-2025. Heb dit jaar tot nu toe nu >900XP op de teller. En hiermee ben ik op 31-01-2025 9 jaar Platinum. Ik heb nog een stuk of 8 tot 10 vluchten op de planning tot aan 31-01-2025. Deze vluchten zullen een mix zijn van Eco en Business class. Maar ik weet wel nu al dat ik de resterende 300XP met al deze vluchten niet ga halen (1200XP).

    Vanwege de eenmalige "doorschuifregeling" gaan er bij mij dus in ieder geval een paar honderd XP vervallen op 31-01-2025. Dus denk ik nu waarom zou ik met AF/KL boeken omdat ik de XP's toch kwijt raak.

    Ik heb inmiddels de 1e vluchten bij Emirates al geboekt (was ook nog goedkoper dan AF/KL). Is toch eigenlijk gek dat AF/KL de resterende XP's in dit overgangsjaar laat vervallen? Er is dan voor Platinum klanten toch geen enkele incentive om de rest van de tijd tot aan het nieuwe kwalificatiejaar van FB nog met AF/KL te vliegen? Of ben ik de enige die er zo over denkt?
     
    Ruut en FrBo vinden dit leuk.
  17. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Die incentive moet juist alle voordelen van Platinum zijn. Die voordelen krijg je niet als je elders economy vliegt. Het is een keus om voor een beetje minder geld zelf eten te scoren op de luchthaven en achteraan alle rijen aan te schuiven.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  18. FrBo

    FrBo Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Klopt als je economy vliegt. Maar als je business vliegt - waar AF/KL wel geld mee verdient - maakt dat niet uit omdat je die voordelen ook bij de concurrent krijgt.

    In dat geval heb je vanaf nu na 3 a 4 IC tripjes per jaar geen reden meer AF/KL te vliegen als er goedkopere/snellere alternatieven zijn.

    Ulti worden is wel erg veel moeite voor heel weinig extra's.
     
  19. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Dus er zijn mensen die speciaal een duurder KLM/AF kopen voor de XP, maar niet gebruikmaken van de Platinum voordelen omdat ze toch al business vliegen?

    Het feit dat mensen hier zo'n punt van maken onderstreept eigenlijk hoeveel mensen waarde hechten aan het behouden van Platinum of het halen van Platinum for Life. Door deze maatregel zorgt KLM/AF ervoor dat klanten elk jaar met hun blijven vliegen, i.p.v. elk jaar de goedkoopste airline zoeken.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2024 om 09:52
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    3.407
    Trofeepunten:
    508
    Stoelkeuze en loungetoegang zijn zowel bij KLM als bij Emirates niet inbegrepen bij business tickets, tenzij je meer betaalt voor een duurder ticket. Dus dat je dat gratis krijgt op basis van je status is een eventueel voordeel.
     
    rickbeerendonk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina