Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Zou het ooit zijn voorgekomen dat een KLM vlucht vanaf Schiphol op tijd begon met boarden en op tijd vertrok? Vandaag volgens mij niet. Eigenlijk kan ik met niet herinneren wanneer ik ooit een dergelijke vlucht heb gehad. Zou dat de reden zijn voor de slechte financiële resultaten wellicht?

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    496
    Trofeepunten:
    63
    Ik begrijp je vraag niet helemaal. Jetstar is een transferpartner van KLM. Maar je boekt via de KLM website neem ik aan? Indien ja, dan boek en betaal je KLM, krijg je een ticket met 1 PNR en wordt eventuele handbagage doorgelust naar HKT.

3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    496
    Trofeepunten:
    63
    Ik ken wat mensen die bij KLM in de bedrijfsvoering gewerkt hebben. De inefficiëntie en intrinsieke motivatie om daar helemaal niets aan te willen veranderen die zij beschrijven vind ik ronduit schokkend en is wat mij betreft de reden dat KLM een kostenprobleem heeft.

4. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    645
    Trofeepunten:
    123
    Wat mij altijd verbaast is dat op Schiphol nooit mijn paspoort en boarding pass worden gecontroleerd of mijn naam op het ticket matcht met de naam in mijn paspoort. Elke andere luchthaven controleert dit altijd, soms zeer grondig. Is dit een KLM/Transavia frats of gebeurt dit ook bij andere luchtvaartmaatschappijen die vanaf Schiphol vliegen? Op de scanner staat wel “F Blob” als ik m’n boarding pass scan, maar wie zegt dat ik dat ben?

5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    496
    Trofeepunten:
    63

Mijn ervaring is dat dit binnen Schengen inderdaad niet vaak gebeurd. Dus niet alleen maar op Schiphol. De laatste keer dat ik dit had was een paar jaar terug in LUX. Non-Schengen is het een ander verhaal natuurlijk.

6. Karsten1993

Karsten1993 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    240
    Trofeepunten:
    33
    Ja het is inderdaad 1 PNR geboekt via KLM maar hij geeft tijdens het boeken aan dat ik op de leg SIN-HKT geen ruimbagage heb en dat ik dit niet kan bijboeken omdat het een andere airline is. Hierdoor ontstaat verwarring

7. flyTOMe

flyTOMe Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb ooit een soortgelijke vraag gehad (ook jetstar tweede leg). Volgens mij is het antwoord dat je bij inchecken voor de baggage betaalt (uiteraard), maar dan wel het online tarief aangeboden krijgt (want online betalen vantevoren gaat idd niet). Ik zou het even double checken met of bij de PSL / KLM.

8. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.087
    Trofeepunten:
    358
    Binnen Schengen bij KLM en Transvertragia inderdaad nooit controle op naam bij boarden.
    Buiten schengen 100%. In Warsaw loop je ook zo aan boord, maar als ik er zo over nadenk op de rest van de luchthavens wordt altijd de naam gecontroleerd.
    Met easyjet vanaf Schiphol is trouwens wel controle, kan ook een afhandelaar dingetje zijn.

9. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Niet overal binnen Schengen trouwens. In Athene met KLM voor een vlucht naar Schiphol een paar weken geleden werd dit bij de gate weldegelijk gecontroleerd door een medewerker in KLM kleding. En die begon spontaan Frans te spreken zodra die mijn Nederlandse paspoort zag :D

10. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.087
    Trofeepunten:
    358
    Ik bedoelde binnen schengen met vertrek Amsterdam heb ik nooit controle op naam.
    Naar Schiphol zoals gezegd Warsaw en volgens mij ook Dusseldorf is er ook geen controle.

11. Hildo

Hildo Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Formeel gesproken heb je recht op extra Flying blue extra koffer alleen recht bij de AFKLM vluchten. Maar in de praktijk wordt gekeken naar de bagage limieten van de airline met de langste vlucht. Als je dan je KLM de langste is met een extra korte vlucht zal het over het algemeen geen issue zijn. In Amsterdam bij inchecken nog nooit problemen gehad. En terug ook nooit. Al keken soms ff vreemd in het begin. Maar ff uitleggen of als ze verder kijken dan was het altijd akkoord.

Karsten1993 vindt dit leuk.
  12. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    In WAW is het net met wie je vliegt. KL interesseert het niets wie er vliegt, SAS en BA ook niet. Terwijl LO bij elke vlucht een ID wil zien, ongeacht de bestemming.

13. flyTOMe

flyTOMe Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb die vlucht toen overigens niet geboekt, wat ik beschrijf is de feedback die ik (naar mijn herinnering) van de PSL kreeg toen ik er naar informeerde. Ik kan me voorstellen dat het in praktijk werkt zoals @Hildo beschrijft (waarbij het humeur van de medewerker aan de check in desk misschien ook nog een factor is :) )

14. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    645
    Trofeepunten:
    123
    vandaag op Schiphol niet en op CDG wel. Zal komend weekend eens opletten wat er in Athene gebeurt.
    Bij non-Schengen worden de passagiers die vanaf Schiphol vertrekken natuurlijk al gecontroleerd of hun paspoort overeenkomt komt met de boarding pass maar voor overstappers is dat ook weer anders.

15. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.407
    Trofeepunten:
    508
    Voor degenen die nog wel eens via ZWE (Antwerpen) boeken om goedkoper uit te zijn: mijn komende boeking vereist ophalen boarding pass op het treinstation, online check-in is niet beschikbaar gemaakt. Nu ga ik die trein ook nemen, dus dat maakt voor mij niet uit, maar ik lees dat die nogal eens geskipt wordt.

16. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Die melding had ik 2 weken terug ook, maar kon toch digitaal inchecken en kreeg beide boarding passen in de app. Ik weet niet wanneer je vlucht is, maar ben benieuwd hoe het bij jou gaat.

17. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.641
    Trofeepunten:
    428
    Is het normaal om met een widebody een busgate te krijgen op Schiphol?

Kwam vanmorgen na 13 uur vliegen aan en mochten met z'n allen een bus in, dan wordt je bij deur A9 afgezet en vervolgens paar keer een trap op en af, wat niet ten harte ging bij wat oudere mensen want roltrappen werkte uiteraard niet. Ook hebben we bijna een half uur op bussen moeten wachten en had het idee dat de FA's ook niet helemaal op de hoogte waren.

18. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.087
    Trofeepunten:
    358
    Momenteel in de app krijg ik dat bij elke vlucht te zien dat online inchecken niet mogelijk is.
    De laatste keer 2 weken terug kreeg ik gewoon de boarding pass voor de trein, maar goed ook want de NNBS balie doet nu niets meer op ZWE en ik schat in dat het dan een hoop gehannes wordt.

19. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.315
    Trofeepunten:
    203
    Niet normaal, maar het komt wel eens voor. Wel meegemaakt dat de geplande gate van aankomst te lang bezet bleef en er blijkbaar niks anders meer beschikbaar was. Na een half uur wachten op de tarmac heeft de piloot em toen helemaal achteraan op het platform bij de easyjet toestellen neergezet. Toen ook lang op de bus moeten wachten.

Ook een keer vertrokken naar Bonaire vanaf een busgate, E21 dacht ik. Ook niet ideaal.

20. Mark_

Mark_ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb deze vlucht ook gemaakt, twee jaar geleden. Geen enkel probleem met de koffers. Ik kreeg ook XP voor de vlucht met Jetstar en zelfs eten en drinken. We vlogen BC, misschien is dat anders? Jetstar uiteraard niet BC, die vlucht zat vol met Russen die naar Phuket gingen.

Karsten1993 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina