Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    Wel een goede vraag, de partij waar je de boeking hebt gemaakt behoord je te informeren over wijzigingen of annuleringen van je vlucht.

Echter bij award boekingen buiten KLM en Air France om moeten deze wel door desbetreffende airlines geïnformeerd worden.
    En daar schort het nog wel eens aan schat ik zo in, dat is natuurlijk in eerste plaats een probleem voor de aanbieder, maar de mogelijkheden voor herboeken voor awardtickets zijn niet altijd aanwezig, je kan je miles en betaalde belastingen uiteraard terugkrijgen maar niet altijd een nieuw ticket.

2. flyTOMe

flyTOMe Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik stond onlangs op het punt de PSL te bellen met een soortgelijke vraag... maar ik was al van mijn biertje aan het genieten.. :) dus is het zo dat als ik bijv via KLM een award booking maak met SAS naar Stockholm en deze vlucht wordt gecancelled dat KLM mij niet hoeft om te boeken naar een andere vlucht op dezelfde dag als er geen award tickets beschikbaar zijn?

3. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ja ik heb zelf toen ik er achter kwam meteen een nieuwe award boeking gemaakt omdat ik haast had en niet op klm ging wachten. Maar het verbaasd me vooral dat er nul communicatie vanuit klm is geweest hierover. Als ik terug ben van vakantie ga ik er wel even een mailtje aan wijden richting klm.

4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    491
    Trofeepunten:
    63
    Als ik voor iedere keer dat ik bij een KLM-boeking opnieuw mijn 'gegevens' moet invullen, 'zodat er contact met mij kan worden opgenomen' een XP zou krijgen....

Zo frustrerend dat die data niet op blijven geslagen. Vandaag ook weer twee keer moeten doen :confused:

Ook vreemd: vanaf de website kan ik mijn FB-reisgenoten (vrouw en kids) niet invoeren, vanaf de app wel...

FlyingBlob vindt dit leuk.
  5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    491
    Trofeepunten:
    63
    Oke, nog één klaagbericht over KLM: AMS - LIS is een promo award deze maand. 5625 Miles voor een enkele reis. Catch 22 is dat het goedkoopste tarief alleen geboekt kan worden voor een connecting flight via CDG met een overstap van 8:35 uur! :eek:

6. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Genoeg tijd in lounge 2F voor taartjes en een bezoekje aan Clarins dus ;).

Ambtenaruh en flyTOMe vinden dit leuk.
  7. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    491
    Trofeepunten:
    63
    Haha, met twee jonge kiddo's? Slecht idee :D

8. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    Neem wel een blikje uit de lounge mee want Parijs - Lisboa is een van de testroutes met betaalde catering.

9. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    491
    Trofeepunten:
    63
    Haha, denk niet dat ik dit Award ticket ga boeken :D

Sowieso blijft het matig dat er bij Award tickets zoveel belasting bij komt dat het verschil vaak maak een paar honderd euro is. Sowieso zijn die belastingen in Nederland exorbitant hoog. Maar da’s een persoonlijke frustratie van me ;)

10. DanilKarma

DanilKarma Newbie

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    13
    Even een vraagje. Ik heb nu twee boekingen staan met KLM en bij beide boekingen staat dat ik 5XP extra verdien bovenop de gevlogen vluchten. Eerste boeking is AMS-MAN-AMS, dit zou 10XP opleveren, maar er staat 15XP. Tweede boeking is ANR-AMS-BEG-AMS-ANR, dit zou dan 20XP opleveren, maar er staat 25XP.

Iemand een idee of dit gewoon een foutje is? Staat beide in de app als in op website. Eerste idee was om even KLM te bellen, maar als het nou een foutje is zullen ze het waarschijnlijk weghalen.

11. Jeroen23

Jeroen23 Newbie

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    18
    Vermoedelijk een bug, op Flyertalk waren meerdere mensen die hetzelfde hadden. Bij sommigen is het ook alweer aangepast naar het normale aantal XP.

12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    Award tickets zijn voor mij uitkomst voor noodzakelijke enkele reizen naar Amsterdam terug als er wat dingen vertraging hebben.
    Dan vallen de belastingen meestal ook weer relatief mee.

Dan1 vindt dit leuk.
  13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    491
    Trofeepunten:
    63
    Voor een gezin van vier is het een aardige bom buiten :D

14. FlyerR93

FlyerR93 Newbie

Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Heb ik het topic gemist dat voor intercontinentale vluchten de wijzigingskosten zijn verhoogd en dat bij een "Standard" ticket, de wijzigingskosten nu EUR 300 bedragen? EUR 450 voor een light ticket...?

15. DanilKarma

DanilKarma Newbie

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    13
    Ja daar ga ik wel vanuit dan. Voor nu staan de 5 extra XP’s er nog

16. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.220
    Trofeepunten:
    428
    Viel me ook pas op. Een paar dagen later was het weer weg.

17. DanilKarma

DanilKarma Newbie

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb kort geleden mijn Flying Blue en ALL accounts gekoppeld. Lees net in de mail dat er voor de eerste vlucht een geschenk van 1 status nacht en 5XP wordt gegeven. Geen idee waarom dit op beide boekingen wordt weergegeven maar blijkbaar worden deze XP’s wel gewoon overgemaakt na de vlucht.

EDIT: Tweede boeking heeft ook 5XP omdat je dezelfde bovenstaande geschenken krijgt bij je eerste overnachting :)

lloydje33, Menno en FlyingBlob vinden dit leuk.
  18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    491
    Trofeepunten:
    63
    Gin_klm en Ruut vinden dit leuk.
  19. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    Het probleem voor KLM zit ook door de al relatief hoge belastingen voor vertrek vanaf Schiphol, en de nog extra aangekondigde verhoging daar bovenop dat vooral voor de vluchten binnen Europa de prijs die een passagier moet betalen al hoog is, voordat KLM er ook maar iets zelf voor terug krijgt.

KLM zal dus inderdaad willen kijken om kostenposten om te kunnen zetten naar een verdienstmodel, dus dan is de catering in dat opzicht wel een logische stap, alleen wordt de vraag hoe KLM dan toch nog in de ogen van de consument een premium product aanbiedt.

20. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    491
    Trofeepunten:
    63
    Het antwoord op je vraag is nee (KLM heeft allang geen premium product meer).

Ben het met je eens dat de belastingen en havengelden in Nederland het niveau van woekerprijzen hebben bereikt. Laat onverlet het feit dat KLM verschrikkelijk inefficiënt werkt en qua cultuur niet onderdoet voor de gemiddelde overheidsorganisatie. Dan heb je algauw een kostenprobleem te pakken.

bernard en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina