Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Mayanja

Mayanja Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Soms ook door een upgrade in advance, dan is de upgrade niet goed verwerkt en denk het systeem dat er niet betaald is. Heeft verder geen invloed op de reis, maar voor dat stuk van de reis kan dan de stoel niet aangepast worden.

2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.641
    Trofeepunten:
    428
    Zou lekker zijn dat ze me 4 maanden van te voren al naar la première upgraden ;)

3. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Heb ik pas ook gehad bij 1 booking in de app. Op de website werkte het wel. In- en uitloggen op de app had geen effect.

4. Hildo

Hildo Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    AFKLM IT heeft het nu helemaal voor elkaar. :(

Gisteren een vlucht waarbij de complete maaltijd voorkeuren niet waren doorgekomen. Naast het feit dat in ieder geval voor deze vlucht de extra opties ook niet meer zichtbaar waren en ook niet meer bijgeboekt konden worden.

5. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Als je miles doneert, dan krijg je per 2000 miles 1 XP. Maar krijg je dan ook 1 UXP (zoals gebeurd bij het kopen van SAF)?

6. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Nee en dat is echt heel vervelend

7. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad. Dank je wel voor het antwoord!

8. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    645
    Trofeepunten:
    123
    Ja het is schandalig hoe KLM zich altijd maar verschuilt achter hun regeltjes terwijl ze weten dat hun site slecht is. Dit doet mij denken aan m’n premium economy ticket dat dankzij hun website plots op de heenreis gewoon economy was en alleen op de terugreis premium economy. Best knap als je bedenkt dat de website automatisch dezelfde klasse weergeeft op de terugreis als die je hebt geselecteerd op de heenreis. “Nee meneer, dat zie ik niet staan hier…” Drama. Uiteindelijk als “oplossing” een nooduitgang stoel in economy gekregen van ze, maar geen compensatie of iets dergelijks.

9. jpfr

jpfr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb zojuist via de AF app twee award tickets gekocht, een van MEX naar AGP via MAD (uitgevoerd door AEROMEXICO en AIR EUROPA) en een van AGP naar DUS via AMS (uitgevoerd door HV en KLM). Voor beide tickets kan ik op zowel de KLM en AF website voor geen enkele vlucht (behalve de KLM leg) een seat map laden en dus geen (al dan niet betaald) stoelen selecteren. Dit wil ik wel graag want ik heb geen zin om tot checkin te wachten. Iemand een oplossing?

10. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.641
    Trofeepunten:
    428
    Ja, naar de website van de desbetreffende maatschappij gaan en daar je gegevens bij my booking invullen. Dan zou je gewoon een stoel kunnen vastleggen.

11. jpfr

jpfr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    43
    Dat lukt alleen bij AM zie ik (laaiend duur, 50eu pp), niet bij AIR EUROPA en Transavia.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Of gewoon bellen? Dat heb ik gedaan voor een award ticket bij Garuda. Website herkende mijn PNR niet, maar via de telefoon was het zo gepiept

13. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    forum —> Nieuws & Hulp —> Hulp met boeken

14. flyTOMe

flyTOMe Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Iemand een ‘best guess’ wat er gaat gebeuren met bestaande SAS plus boekingen nu die klasse vervangen gaat worden door business? Free upgrade? Tijdelijk 3 klasses aan boord? Momenteel krijg je 10 xps per segment binnen europa, hoe zou dat gaan werken als die klasse niet meer bestaat maar je al wel geboekt hebt?

15. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    629
    Trofeepunten:
    348
    Mijn 'best guess' is downgrade naar economy en vergoeding hiervoor conform EU-regelgeving. Is denk ik de goedkoopste optie.

16. flyTOMe

flyTOMe Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Dat klinkt plausibel. Weet je toevallig hoe hoog die vergoeding is? Kan ik ervoor naar De Librije? :)

DirkOnTour vindt dit leuk.
  17. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    629
    Trofeepunten:
    348
    Is afhankelijk van de ticketprijs. Denk niet dat je er veel voor krijgt bij De Librije, misschien een paar wijntjes.

flyTOMe vindt dit leuk.
  18. flyTOMe

flyTOMe Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik vrees dat het zelfs mineraalwater wordt dan.. :)

19. flyTOMe

flyTOMe Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb hier nog eens over nagedacht en gelezen over de vergoedingen, maar als dit de uitkomst is dan kan ik beter mijn Plus boekingen nu cancellen en een goedkoper GO fare nemen (die duurder kunnen worden hoe langer ik wacht). De vergoeding is namelijk vrij laag (belastingen blijven hetzelfde en je krijgt dus eigenlijk een percentage van de ‘zuivere’ ticketprijs).

Je zou best helemaal gelijk kunnen hebben, maar als ze dit zo doen kan ik me voorstellen dat veel klanten die Plus geboekt hebben (waaronder waarschijnlijk ook veel veel-vliegers) erg teleurgesteld zullen zijn.

20. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.224
    Trofeepunten:
    428
    De partij die voor mijn opdrachtgever de zakelijke reizen regelt heeft heeft het gepresteerd omvoor mij een heenreis naar Singapore te boeken met een overstap op CDG van ~7 uur. Heeft het zin om de Platinum lijn te bellen om te vragen of het mogelijk is om een van de vluchten later richting Parijs te nemen denken jullie? Proberen kan natuurlijk altijd, maar als het weinig zin heeft dan waag ik de poging niet eens en schik mij in m'n lot.

Deel Deze Pagina