Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.220
    Trofeepunten:
    428
    De partij die voor mijn opdrachtgever de zakelijke reizen regelt heeft heeft het gepresteerd omvoor mij een heenreis naar Singapore te boeken met een overstap op CDG van ~7 uur. Heeft het zin om de Platinum lijn te bellen om te vragen of het mogelijk is om een van de vluchten later richting Parijs te nemen denken jullie? Proberen kan natuurlijk altijd, maar als het weinig zin heeft dan waag ik de poging niet eens en schik mij in m'n lot.

2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    Proberen kan altijd, maar wat langer voor vertrek en men niet echt de exacte loadfactoren weet zal dat niet kosteloos zijn.
    Waar je nog op kan hopen is op een schemawijziging, want op dat moment is het wel mogelijk om kosteloos tickets te wijzigen.

Wat ik vermoed is dat degene die de reis heeft geboekt heeft gekeken naar het goedkoopste tarief en dan zal de 12.35 vlucht in het middan van de dag goedkoper zijn dan bijvoorbeeld de 17.55 vlucht aan het eind van de dag, want die tijd is een stuk populairder voor zakenreizigers.

3. flyTOMe

flyTOMe Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Is het een flexibel ticket en is er een fare difference? Indien 'ja'+'nee', dan zeker even bellen..:) indien het ticket door KLM is uitgegeven binnen de laatste 24 uur, dan zou je het sowieso kosteloos moeten kunnen annuleren (ik weet eigenlijk niet of Air France dezelfde policy heeft, hangt wellicht ook van Franse wetgeving af)... Indien het ticket niet flexibel is en al langer geleden uitgegeven, dan slinken je kansen, maar niet geschoten is altijd mis... :) ik heb dit zelf nooit geprobeerd, voor een light ticket kan ik me voorstellen dat ze hier niet aan gaan beginnen.

Sandor vindt dit leuk.
  4. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Houd er nog rekening mee dat het veel uitmaakt hoe er geboekt is. Je hebt meer kans als die partij het ticket direct bij KLM geboekt heeft. De platinum servicelijn raakt in principe geen tickets aan die niet direct bij AF/KL geboekt zijn, tenzij de heenreis al geweest is. Voor tickets die via een reisorganisatie geboekt zijn, verwijzen ze je in principe naar die reisorganisatie voor wijzigingen, zelfs als het de schuld is van KLM.

michiel1 en Sandor vinden dit leuk.
  5. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.220
    Trofeepunten:
    428
    Dank voor de suggesties. Ik heb het ticket wat beter bestudeerd. Het is een J/Z light ticket. In de ticket voorwaarden staat 300 euro plus fare difference voor wijzigingen. Dus laat het maar voor wat het is.

6. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.306
    Trofeepunten:
    203
    Toch wel flink balen. Als zelfstandige doe ik het mezelf soms aan om een minder praktische route te kiezen, krijg een fixed fee van de klant waardoor een goedkoper ticket mijn winst is.

Als een partij uit opdracht van jouw werkgever dit soort lange overstappen regelt om wat euro’s te besparen, dan hoop ik dat je wel goede compensatie voor de extra reistijd krijgt.

Sandor vindt dit leuk.
  7. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.220
    Trofeepunten:
    428
    Denk dat het niet eens bewust is gedaan om euro's te besparen. Wanneer ik contact heb met ze concludeer ik eigenlijk altijd dat ik meer weet van het boeken van vluchten. Soms fluister ik ze ook wel eens wat in o.b.v. mijn eigen research. Qua compensatie is het verder eigenlijk prima. Deze keer alleen vroeg op (niet mijn sterkste eigenschap) en lang dralen pp een vliegveld/in een lounge (niet mijn hobby). First world problems overigens. :)

Laatst bewerkt: 23 okt 2024
    FrBo, Eagle en flyTOMe vinden dit leuk.
  8. FrBo

FrBo Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Ha, herkenbaar, ik kauw de vluchtschema's altijd van minuut tot minuut voor. Met bijkomend voordeel dat ik wat bij kan sturen naar gewenste airlines/alliantie.

9. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik vlieg binnenkort voor het eerst met China Airlines (Taiwan) richting het oosten. Normaal check ik altijd in bij de KLM-balie. Weet je of ik voor China Airlines ook bij de KLM incheckbalie terechtkan en gebruik kan maken van de priority lane, of moet ik specifiek naar de incheckbalie van China Airlines (de vlucht is geboekt via China Airlines)?

10. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    CI heeft een eigen balie. Mits je J vliegt of status hebt, kun je gebruik maken van priority security en SkyPriority, zit je aan de verkeerde kant van het gordijntje, zonder status, dan kun je alleen gebruik van priority security als je een privium abo hebt.

Voor anderen die zich iets soortgelijks afvragen: je kunt in de schiphol app of op schiphol.nl gewoon kijken waar die vlucht vandaag/morgen/overmorgen incheckt, dan weet je meteen of het de KL desks zijn of niet...

11. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Wat is de reden dat KLM bij reward tickets allemaal mooie tarieven toont voor de heenreis, maar altijd een miljoen miljard voor de terugtocht. Het is zo irritant zoeken.

Heb weer 2 voorbeelden:

AMS-BKK in Business, heen 100k, terug 700k
    AMS-LAS in Business heen 60k, terug 910k

Je ziet het eigenlijk voor de hele linie dat de vluchten naar AMS 3-8x zo hoog zijn.

12. flyTOMe

flyTOMe Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Dat is mij inderdaad ook wel vaker opgevallen..! maar de aanhouder wint, dus misschien nog even doorzoeken ;)

13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    ITA heeft weer een kortingsactie...

25% korting naar Italië en Europa.

Boek van 30 oktober tot 02 november 2024 in alle reisklassen (Light-tarief niet inbegrepen), om van Amsterdam naar Italië en Europa te vliegen van 10 januari tot 31 maart 2025.

Code HALLOWEEN.

14. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Flying Blue is begonnen met een abonnement om maandelijks Miles te kopen. https://www.flyingblue.com/nl/mileshub/subscription

upload_2024-10-30_16-30-15.png

Heb ooit wel eens zo'n klantonderzoek van Flying Blue gekregen en daarin werd specifiek gevraagd naar abonnementsvoorkeuren en gewenste voordelen. Blijkbaar hebben ze alle input op een stapel gegooid en is dit er uit gekomen.

Met het duurste pakket betaal je €2244 voor 204.000 Miles. Dat zou voor sommigen interessant kunnen zijn.

michiel1 vindt dit leuk.
  15. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Selecteer je een retour of een los ticket?
    Het valt mij op dat bij retouren de terugvlucht altijd zeer duur is in miles, maar dat het boeken van 2 enkeltjes vaak voordeliger is. Je kunt dan hele andere miles prijzen hebben voor de terugvlucht

flyTOMe vindt dit leuk.
  16. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223

Ligt dat aan mij of is dit best wel duur?

17. flyTOMe

flyTOMe Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik denk dat het niet aan jou ligt.. ;)

Ruut vindt dit leuk.
  18. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Helemaal met de huidige Amex referrals zijn dit soort bedragen inderdaad niet interessant. Vergeleken met de normale 'punten kopen' optie is het een goeie deal, en reward tickets hebben toch wat voordelen voor platinum/ultimate zoals gratis annuleren. Maar zeker niet voor iedereen interessant. Ik ga het in elk geval niet gebruiken.

19. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    491
    Trofeepunten:
    63

Zeer prijzig! Voor FB natuurlijk een mooie revenue stream. Wel typisch dat dit gebeurt nadat FB verkocht is. Ze moeten natuurlijk groeien en dan is het slim om te diversificeren :)

20. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ik had een award boeking gedaan via flying blue bij Aerolineas Argentinas. Nu was er op de dag dat ik vloog een staking bij Aerolineas. Mijn boeking stond in de KLM app en die hadden de vlucht tot 'vertrek' gewoon nog op scheduled staan en ik heb van KLM niks te horen gekregen dat mijn vlucht was geannuleerd.
    Nu had ik zelf mijn vlucht gelukkig in de Aerolineas app gezet waardoor ik van hen een mail kreeg dat mijn vlucht geannuleerd was.

Maar wie is hier nou verantwoordelijk? Ik vind het nogal wat dat KLM me tot op de dag van vandaag niks heeft laten weten. Ik kan me ook voorstellen dat er ook mensen zijn die hun vlucht niet in de Aerolineas app hebben gezet en wellicht van niks wisten.

Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina