Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    530
    Trofeepunten:
    123
    Maar het is nog steeds enorm gebruikersonvriendelijk (vind ik). En ook zeer storingsgevoelig. Na een paar keer klikken of zoeken klapt het er sms uit. Of krijg je foutmeldingen dat je reis niet meer beschikbaar is of kun je de terugreis niet meer selecteren.

2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.666
    Trofeepunten:
    428
    Ja daar ben ik het helemaal mee eens hoor. Is al jaren drama.

Wat je ook kan doen is via bijv. pointsyeah.com of een gelijksoortige website zoeken naar award tickets.

Dan1 vindt dit leuk.
  3. Fly_Girl

Fly_Girl Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Nou idd! Dat is de gouden tip! Dank je wel, dit is echt zoveel overzichtelijker!

Wat betreft retourvluchten: zou het dan lonender zijn om 2 keer een enkel reis te boeken als je met een retourtje eigenlijk "genaaid" wordt

4. Fly_Girl

Fly_Girl Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Wat ik overigens ook vaak heb is dat je dan bijv op 5 juli ziet dat je voor 25.000 miles naar Bangkok kunt vliegen, maar als je dan op die datum klikt staat die hele vluchtoptie er niet en begint het pas bij 60.000 miles ofzo. Het lijkt idd bijna wel ontmoedigingsbeleid

5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    530
    Trofeepunten:
    123
    Bij een enkele reis, betaal je een verschillende prijs (dat rijmt). Twee enkele reizen zijn duurder dan één retour. Zo slim zijn ze wel bij het revenue management van KLM.

6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    530
    Trofeepunten:
    123
    Goede tip, dank!

7. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Geldt dat ook voor de app of alleen de website? In de app kan ik zoeken niet activeren zonder datum.

8. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    428
    Dan heb je je antwoord zelf dus al gegeven. ;)

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  9. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    tsja…. Kom er net achter inderdaad…….

10. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Gisteren terug gekomen met KLM uit Bonaire in de A330-300.
    Weet iemand toevallig of de economy class nu nog wordt vervangen of niet?
    Op internet lees ik dat deze begin 2025 vervangen worden voor nieuwe stoelen maar tegelijkertijd sprak ik laatst een steward en die gaf aan dat de economy class niet meer vervangen zou worden.

Ik hoop overigens dat de vervanging wel door zal gaan.
    Stoelen en IFE is echt heel verouderd en werkt soms gewoon niet meer.
    Onderstaand nog een foto van mijn stoel op 10D plastic komt er gewoon uit.

Overigens service was gewoon weer goed! ben zelf FB gold en heb dus sky priority.

Mijn mede reisgenoten zijn dat helaas niet maar hadden wel dezelfde zone met instappen dat is dan wel weer fijn.

11. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.371
    Trofeepunten:
    203
    Ik begreep dat ze de eco stoelen die na de ombouw van de 777's over zijn gebleven gaan installeren in de A330. Er komen geen premium comfort of nieuwe WBC stoelen.

12. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.666
    Trofeepunten:
    428
    De IT gaat weer lekker bij KLM :p
    Screenshot_20250103_212421_X.jpg

Ruut en TheFlyingMarco vinden dit leuk.
  13. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Dat account is schijnbaar niet meer onder controle van KLM. KLM is sinds mei 2023 niet meer actief op Twitter en het is met de nieuwe policies van Twitter tegenwoordig heel eenvoudig om een account te verliezen. Na 30 dagen inactiviteit kan een account al verwijderd/overgenomen worden. Dat was voor mei 2023 nog niet het geval.

14. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.666
    Trofeepunten:
    428
    Gisteren was deze sws niet meer onder controle van KLM ;)
    Maar ze alleen alleen gestopt met klantenservice op X, ze posten nog wel andere dingen.

Zr40 vindt dit leuk.
  15. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Okee dat zou wel beter zijn... maar wel jammer dat ze de WBC niet aanpakken.
    Ik snap dat het allemaal duur is maar afgelopen juni nog met de A330 WBC gevlogen maar de stoelen zijn ook al behoorlijk oud en erg smal! eigenlijk is een 2-2-2 opstelling te veel voor de breedte voor dit toestel.

16. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.371
    Trofeepunten:
    203
    Klopt helemaal! Ik vind ook het volledige gebrek aan privacy niet kunnen, als je zit te werken kan de buurman/buurvrouw letterlijk alles zien op je laptopscherm.

Het lijkt daarbij zelfs of routes met de a330 de laatste alleen maar duurder worden, alsof klm wil uittesten hoe ver ze met een inferieur product kunnen gaan. Tickets naar Bonaire zijn in elk geval nog nooit zo belachelijk duur geweest.

17. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.475
    Trofeepunten:
    303
    Nou ik vloog afgelopen zomer met de nieuwe Air France business cabine met de suite deurtjes en daar zaten ook al op 2 verschillende plekken met tape onderdelen aan elkaar geplakt en kon de divider tussen de 2 middenstoelen niet omhoog omdat het stuk was. Dus dat zegt niks over de leeftijd helaas.

Wat doen ze eigenlijk met de rijen van 3 uit de 777 naar de A330, je kan toch niet zo maar een stoel losschroeven van een rijtje?

18. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Helemaal mee eens! de privacy is zeer matig.
    Tickets naar Bonaire zijn inderdaad belachelijk duur geworden, ik zit toevallig te kijken voor juni om WBC naar Bonaire te gaan maar dit is aanzienlijk duurder dan afgelopen jaar en dat voor dit (slechte/verouderde) product.
    Alternatieve routes zijn ook duur.

Ook nog gekeken of via Curaçao een optie is maar gek genoeg vliegt in de maand juni daar ook de A330 op en niet de 777

Nee het zegt soms niks de leeftijd, maar je merkt het vaak wel aan de zitting, stoelen raken op een gegeven moment ''doorgezeten'' andere onderdelen zijn vaak nog wel te vervangen.

A330 heeft nu middenstoelen van een rij van 4. bij de 777 zijn ook de middenstoelen in een rij van 4. dus ze zullen dan denk ik alleen de midden rij gebruiken?

19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.086
    Trofeepunten:
    223
    Vlieg zelf veel naar AUA en wat je stelt ervaar ik ook zo.
    En mensen betalen ook nog gewoon de hoofdprijs voor dat inferieure product.

20. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.371
    Trofeepunten:
    203
    Vandaag in BC AMS-JFK-ATL gevlogen. Netjes in een KL 777 met nieuwe WBC en een normale crew ipv die ipb bedienden naar de Antillen. Straks even goede nachtrust pakken in airporthotel op ATL en morgenochtend weer fris en fruitig het laatste stukje naar BON. € 2400 ipv € 6500 met de a330 rechtstreeks naar AUA/BON. Dat geld is makkelijk bespaard.

Vorig jaar ook al een keer via ATL naar AUA gevlogen voor de helft van wat KL vroeg voor de rechtstreekse route. Nadeel is dat je geen UXP krijgt omdat deze tickets alleen op Delta code te boeken zijn.

lloydje33, FlyingBlob en bernard vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina