Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    716
    Trofeepunten:
    123
    De reden dat alleen de economy cabine wordt aangepakt is omdat ze die stoelen over hebben na het inbouwen van de premium economy cabine in de 777’s. De A330s zouden eigenlijk dit jaar met pensioen gaan waarna KLM een volledige Boeing luchtvaartmaatschappij zou worden (Cityhopper niet meegerekend).

Maar toen kwam de pandemie, bleek de 737 MAX nog steeds niet betrouwbaar genoeg en vervolgens stapelden de kwaliteitsproblemen bij Boeing zich op waardoor het in 2019 nog ondenkbare gebeurde: KLM vervangt bij zichzelf en bij dochter Transavia de totale 737 narrowbody vloot met Airbus A320/321’s. Daar bovenop in plaats van nieuwe extra dreamliners te bestellen (of de nog steeds niet gecertificeerde 777X) komt de in 2019 nog geannuleerde A350 alsnog bij KLM.

Extreem pijnlijk voor Boeing om een loyale klant na zoveel jaar grotendeels te verliezen. Maar doordat KLM weer achteraan in de rij moest aansluiten bij Airbus om de A350 alsnog te kunnen bemachtigen is onze blauwe vogel genoodzaakt nog tot 2029 door te vliegen met de A330.

michiel1 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  2. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Goede tip, boek je de vluchten dan separaat? dus AMS-JFK-ATL en dan een aparte vlucht naar Aruba?

Wellicht is zo'n vergelijkbare route ook wel wat voor mij in juni naar Bonaire.
    Want de ticketprijzen (ook via een andere luchthaven in Europa) zijn schrikbarend.
    Ben dus wel benieuwd hoe jij dit gedaan hebt.

Okee, ja maar dan denk ik dat je alsnog veel stoelen te kort hebt dus er zullen er toch bij gekocht moeten worden lijkt mij.
    KLM loopt eigenlijk altijd een beetje achter de feiten aan en doet hun toestellen ''upgraden'' vaak te laat t.o.v. de concurrentie. denk ook aan de ombouw van de 777 WBC.

3. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.375
    Trofeepunten:
    203
    Alles geboekt in 1 ticket. Deze optie van Delta komt gewoon via Google Flights naar voren.

4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.088
    Trofeepunten:
    223
    Bedankt voor deze tip!

Ik dacht er zelf al aan om via PTY of BOG te vliegen en dan de rest in economy.
    Maar dit is een mooie optie!

Laatst bewerkt: 6 jan 2025 om 01:47
    Eagle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina