Ook KLM stopt met klantenservice via Twitter1 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Aangezien Twitter de algemene voorwaarden heeft gewijzigd heeft nu ook KLM besloten om te gaan stoppen met de klantenservice via Twitter. Eerder deze week schreven we ook al over Air France die gestopt is met de klantenservice via Twitter.

KLM stopt met klantenservice Twitter

Sinds maandag 1 mei 2023 kunnen passagiers van KLM niet meer de klantenservice via Twitter bereiken. Zo laat de maatschappij weten in een tweet. Net zoals Air France heeft namelijk ook KLM besloten om te stoppen met chatberichten via dit Social mediakanaal. Wat de precieze reden is wil KLM niet zeggen. Wel laat de maatschappij op Twitter weten dat de huidige privacy-voorwaarden het onmogelijk maken om vragen over persoonlijke informatie te beantwoorden. Berichten die voor 1 mei zijn verstuurd worden nog wel beantwoord. Alle berichten die na deze datum zijn verstuurd komen niet meer in het laadsysteem van de klantenservice.

Twitter KLM

Voor alle duidelijkheid: KLM stopt alleen met het beantwoorden van chatberichten via Twitter, de zogenaamde DM’s. De maatschappij blijft wel gewoon tweets plaatsen. Dat nu ook KLM heeft besloten om te gaan stoppen met de klantenservice via Twitter is natuurlijk een stapje terug in de dienstverlening die de maatschappij aanbiedt. Twitter is namelijk een erg handig kanaal als je snel even iets wilt weten of wilt lagen wijzigen in je reservering. Bijvoorbeeld als je niet kunt bellen doordat je in het vliegtuig zit of in een ver land bent. Uiteraard blijft KLM wel gewoon bereikbaar via Facebook Messenger en WhatsApp. Tot nu toe zijn KLM en Air France de enige maatschappijen die gestopt zijn met de klantenservice via Twitter.

Uitgelichte afbeelding: InsideFlyer – Marco

Reacties

  1. Bjorn zegt

    Heeft te maken dat Twitter, onder leiding van Musk, heeft besloten om API toegang betaald (vanaf $42k per maand) te maken. KLM gebruikt deze API toegang om ontvangen berichten/DMs in hun eigen klantenservice-systeem te krijgen. Zonder toegang is het controleren van nieuwe berichten voor een partij als KLM onmogelijk. Er zullen dus nog veel andere bedrijven volgen waarbij Twitter als support mogelijkheid wordt gebruikt.

    • Christian zegt

      Hoi Bjorn, ik kan me voorstellen dat dit een reden kan zijn voor AF-KLM om deze keuze te maken. Echter kan ik me ook niet voorstellen dat als het inderdaad om dat bedrag gaat en veel klanten gebruiken het dat ze het dan direct afschaffen. Ik ga navraag doen bij KLM!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *