Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    In de categorie durf te vragen, ik heb vorige week Platinum gehaald. Is er hier nog iemand die nog een platinum luggage tag heeft liggen die ik over mag nemen? Stuur maar een PM:).
     
  2. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Je kon ze vroeger ook op marktplaats en ebay vinden, misschien is dat nog mogelijk?
     
  3. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Flying Blue Earn Miles Online vraag:

    Ik wil iets bij Coolblue kopen, maar het dan ophalen in de winkel (want: ongeduldig ;) ) Kan ik dan nog steeds de FB Miles binnenharken of telt dat alleen bij online bestellen en thuisbezorgen?

    Het verschil zit hem in de betaling: bij ophalen in de winkel betaal je daar en niet online. Ik vraag mij af of de transactie dan wel volledig wordt gelogd ja/nee, zoals bij Booking.com wel het geval is als je uiteindelijk je hotel hebt betaald.
     
  4. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Je kan gewoon online bestellen en dan in de winkel afhalen, heb ik ook al meermaals gedaan.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  5. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor je antwoord!
     
  6. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Zie nu een platinum for life luggage tag op MP voor EUR 50!
    Doe er je voordeel me
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. Blade23

    Blade23 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb van de zomer wat vluchten gepland staan met Vietnam Airlines. Ik ben nu Volare Executive bij ITA airways, echter zie ik dat ik geen Miles spaar. Heeft er iemand wellicht een KLM platinum of gold card in de aanbieding?
     
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Uh, hoe bedoel je dit?
     
  9. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk dat hij bedoelt:
    - of hij de 2de persoon kan zijn bij een FB Platinumkaart, zgn partnerkaart

    Met gold kan ik geen combi maken.

    Op dit moment heeft Flying Blue/KLM een matching proces voor bewoners buiten NL en FR, misschien kan je via je ITA-status een matching aanvragen met een niet-NL en niet-FR adres.

    Succes!
     
  10. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Nog een paar dagen dan zit ik eindelijk weer is World Business Class bij KLM, kijk erg uit naar de vlucht en service.
    Inmiddels probeer ik jaarlijks 1x business class vlucht te boeken als er enig sinds betaalbare vluchten te vinden zijn.
    Ik moet wel zeggen dat ik de service jaarlijks wat vind afnemen, ik weet nog wel een paar jaar geleden dat ze constant drankjes serveerde nu moet je er vaker om vragen.
    De maaltijden zijn meestal wel goed behalve dat ik vorig jaar maar 1 broodje kreeg bij de maaltijd.
    Ben ik de enige die dit zo ervaart?

    Overigens, jammer dat de virtuele tour door de KLM toestellen niet meer werkt.
    https://insideflyer.nl/loop-virtuee... nu mogelijk om,mogelijk voor de gehele vloot.

    Keek vaak altijd even voordat ik een stoel selecteerde.
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Nou op mijn laatste heenvlucht van Amsterdam naar Bangkok bleef men komen, het was nog niet op of men kwam weer langs. Daarnaast was de maaltijd uitermate lekker, dat deze is genomineerd voor beste maaltijd.

    Terug lokaal geladen in Bangkok was het eten echt beduidend minder als in niet eetbaar, de laatste homp rundvlees viel zeker in de categorie.
    Je merkt ook altijd dat de crew terug er wat minder zin in heeft. Mijn lichaam bleek dat ook tijdens de vlucht en dan is 1-2-1 opstelling perfect zodat ik zowaar fit aan kwam, heen ook trouwens, dat is de echte meerwaarde.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  12. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Leuk! Weet je al welk vliegtuig het wordt? En wat is je bestemming?

    Ik vlieg sinds 2015 regelmatig BC naar de VS en zie zowel plussen als minnen. Plus zijn de 'pods' met betere schermen en totale privacy in de Dreamliners. Min is de kwaliteit vh eten die toch is afgenomen. Qua 'service' (wellicht omdat ik Plat ben) merk ik geen verschil; het is eigenlijk altijd zeer goed.

    Qua 'gevoel' mis ik de 747 wel; een plek op het upperdeck was gaaf. Enorm veel ruimte (alleen wel minder privacy) en het trapje omhoog.
     
  13. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Persoonlijk vlieg ik vaak op de 787-9 en 10 in BC. Meestal naar westkust VS. Helaas niet op de 777-300. Ik zou graag de privacydeurtjes ook op de dreamliners zien verschijnen. Verder zijn de stoelen kneiterhard en passen mijn maat 47 voeten met moeite in de daarvoor bestemde ruimte. KLM verstrekt itt andere maatschappijen ook geen matrasjes bij nachtvluchten. Al met al is het harde product echt niet beter dan middelmatig imo. Eten en drinken is oke, niet bijzonder maar kwalitatief in orde en ook qua hoeveelheden. Het is dat ik graag rechtstreekse vluchten boek maar anders zou ik wel beter maatschappijen weten voor hetzelfde of minder geld.
     
  14. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Klinkt niet verkeerd, het constant langs gaan met drankjes kan ik me uit de historie nog wel herinneren maar de afgelopen 2 keer BC was dat wel beduidend minder.

    Wat je zegt over de terugvlucht klopt wel, ik heb meestal een nachtvlucht en dan loopt de crew helemaal weinig langs in WBC omdat ze er naar mijn idee vanuit gaan dat je toch wel zal ''slapen'' nou zelfs in WBC kan ik niet slapen dus vind het dan wel fijn als ze dan toch regelmatig langs komen.

    Ja het is helaas de A330-300 met nog een 2-2-2 opstelling, bestemming is Bonaire.
    Blijft jammer dat ze nog de oude opstelling hebben maar mijn alternatief vanaf Curaçao was gewoon helaas niet praktisch.
    Vanaf 2028 de A350 in de vloot dus daar wacht ik met smart op, al hoop ik dat KLM toch weer de Dreamliner gaat inzetten op de route Aruba/Bonaire.

    Wees blij met de 787, ik moet het eigenlijk altijd doen met de A330.
    Ik snap wel je wens betreft de privacy deurtjes dat is toch wel erg fijn als dat er is maar zie dat niet snel komen bij de 787 omdat die WBC nog vrij nieuw is.
     
  15. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    307
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Heeft iemand hier ervaring met het kopen van SAF en ontvangen van XP wanneer het KL ticket door Delta wordt uitgevoerd? In de app staat wel de optie, maar niet de gebruikelijke tekst dat je er XP voor krijgt - en ik kan online nergens iets vinden
     
  16. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag weer eens een falende KLeM Crapp.
    Gatewijziging. Op de borden van de luchthaven. Maar geen sms of waarschuwing in de app. Boarding ook 10 minuten vroeger. Slechte zaak weer.
    Aan boord ook niet best. Vies toilet. Geen water meer zodat er geen koffie of thee gezet kon worden. Pfff. Ga er maar eens even een mail aan wagen richting mijn PA.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2024
  17. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ben het helaas met je eens. Heb de laatste 3x het gevoel gehad dat na de maaltijd service, ze zo snel mogelijk het licht dimmen en je verder naar de galley moet of het knopje moet gebruiken. Op AMS - CUR kwamen ze buiten de maaltijd services (Main, snack en pre-landing) 0 x langs met een losse drank ronde of überhaupt even door de cabine lopen en checken. Nu ben ik niet de moeilijkste op het gebied van naar de galley lopen als ik dorst heb, maar het is echt wel een groot verschil met ME en Aziatische airlines die pro actief en regelmatig een top-up aanbieden.
     
  18. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand hoe je een stoel kan selecteren bij GOL als het via KLM geboekt is? Vlieg GRU > GIG > AMS in 1 boeking, alleen m'n boekingscode doet niks op de website van GOL en in de KLM app geeft hij aan dat de seatmap niet beschikbaar is.
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Check ff bij CZ of SV met je KLM bookingcode, bij mij kwam daar vervolgens een ander bookingscode uit die ik wel bij (in mijn geval) Aerolineas kan gebruiken.
     
  20. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Klopt zo ervaar ik het ook wel ja, Er zijn inderdaad wel redelijk wat mensen in de BC die het liefste gelijk gaan slapen (wat ik persoonlijk zonde van het geld vind als je alleen maar gaat slapen maargoed..) maar ik vind dat ook als het een nachtvlucht is ze af en toe best een ronde mogen lopen en voor de mensen die wel wakker zijn iets te drinken mogen aanbieden.
    Het is toch het extra stukje service wat je in WBC verwacht!

    Ik ben benieuwd... na 20 juni kan ik zeggen hoe mijn terugvlucht is gegaan.
     

Deel Deze Pagina