Dat is nog steeds een open vraag. Gelukkig gaan vanaf 1-11-2024 anderen dat voor ons ervaren en hebben jij en ik (1-9-2025 overgang) de tijd om te weten hoe we het beste kunnen handelen.
Sorry ik probeer je te begrijpen…maar ik snap je bericht nog steeds niet. Zijn ze nu de cabin crew prepare for landing vergeten of niet?! Wat versta je onder een purser praatje? De safety demonstratie voor vertrek? Het welkomspraatje op bestemming? Crew check? Dat ze controleren of je gordel vastzit?
@William In jouw geval zou ik voortaan met een andere alliantie gaan vliegen, dat is denk ik beter voor je hart.
Ja het is natuurlijk wel wat slecht dat dit niet is bijgehouden op de website, het is dat ik er bij de check in om vroeg anders had ik niet naar de lounge toe gegaan. Al heeft KLM er natuurlijk alleen maar baat bij als er geen gebruik gemaakt wordt van de Skyteam Lounges. Top! zelfs de nieuwe BC van de 777 is nu bijgewerkt. altijd handig om vooraf even te checken voordat we een stoel selecteren. Overigens zou ik niet weten waar ik op de KLM website de virtuele tour kan vinden...
Wie weet of de tijdelijke KLM deals t/m 20 juni jaarlijks terugkomen? Dan zou je dus kunnen wachten met vakantie boeken tot begin juni. Zuur voor mij, want hadden net maand geleden 4 KLM-tickets naar Beijing geboekt :-(.
Ik kan niet zo goed terugvinden of het al voorbij is gekomen maar weet iemand hoe het zit met het behalen van FB status door Platinum for two kaarthouders? Mijn vrouw heeft via mijn AMEX Flying Blue Platinum. De komende jaren verwachten we dusdanig vaak te reizen dat zij zelf met gemak Platinum for life kan halen. Ze heeft tijdens mijn vorige kwalificatiejaar voldoende XP gehaald om silver te zijn. Dit jaar kan ze met gemak zelf gold en dan platinum worden. De platinum for two kan er alleen pas in februari volgend jaar af. Bij Flying Blue kom ik er niet helemaal uit. Ik heb personal Assistance gemaild en ben nog heen en weer aan het mailen omdat ook daar geen duidelijk antwoord komt. Op de vraag wat haar werkelijke status is krijg ik als reactie ‘platinum’
Er komen vast wel promoties. Wel is het zo dat wat je nu geboekt heb op de dag dat er een promotie actie komt het best zijn dat op jouw geboekte dagen de vlucht duurder is. Als je echter flexibel bent dan is dat niet erg en kan je beter wachten op promoties omdat je dan in veel gevallen goedkoper uit bent. Als je zoals mij ver vooruit moet plannen dan moet je eigelijk als je een goed tarief ziet en een beetje weet wat de prijzen zijn egeinlijk gelijk het ticket kopen. Misschien dat het iets goedkoper wordt maar het is mij het risico niet waard om voor E100 te gokken of het over een paar maanden iets goedkoper is bij een verre vlucht, want er bestaat ook een grote kans dat je 1 of 2 dagen eerder of later moet, bijvoorbeeld pas maandag in plaats van zaterdag weg, 2 extra dagen waar ik niets aan heb om thuis te zitten.
Zolang ze P42 heeft, blijft haar status plat en die jaren tellen niet mee voor P4L. Zodra de P42 eraf is in februari 2024, zal ze teruggaan naar de status volgens haar behaalde XP's.
Sterker nog, het resulteert erin dat je elk jaar als platinum for two teruggaat naar 0 jaren platinum, ook al had je er daarvoor al een aantal staan.
Ik probeer al een paar dagen miles zichtbaar te krijgen per maand om zo de aanbiedingen er tussenuit te filteren. Ondanks dat ik geen data invul krijg ik geen miles te zien... Doe ik iets verkeerds of ervaren anderen hetzelfde?
KLM en it…. Het is om te janken. Ik heb ook halsbrekende toeren moeten uithalen om deze week een ticket te boeken. Verschillende Browsers geprobeerd, private/incognito modus, cookies verwijderen … mijn hemel hoe is het mogelijk dat het belangrijkste verkoopkanaal zo slecht werkt.
En dat terwijl het loyaliteitsprogramma van airlines tegenwoordig meer waard zijn dan de dagelijkse bedrijfsvoering. Airlines zijn banken geworden:
Vertel mij wat.... Ik ben inmiddels al meer dan een week bezig om tickets te boeken, inmiddels al meer dan 3 uur met de platinum service lijn gebeld maar die krijgen het ook niet voor elkaar. Online zijn de tarieven blijkbaar niet goed geladen voor meerdere bestemmingen, waardoor de site blokkeert. IT afdeling van KLM gaf aan dat hun eigen systemen niet meer met elkaar communiceren, maar ze hebben hier geen oplossing voor op de korte termijn. Of ik niet even geduld kan hebben en het over een aantal weken opnieuw wil proberen. Bijzondere is dat de medewerkers aan de platinum service lijn aangaven dat ze zelf ook niks meer in hun eigen systeem kunnen doen wat betreft deze combinatie aan vluchten boeken, en het vriendelijke verzoek aan mij of ik niet even een andere bestemming kan uitzoeken waarnaar de tickets wel geboekt kunnen worden .
Echt absurd is het. Alsof de bakker zegt “wilt u niet liever een taart kopen in plaats van een brood want onze broodbakmachine is defect”. Ik maak tegenwoordig van elke stap een screenshot en pas als ik de tickets in mijn mailbox heb en de vluchten in de klm app verwijder ik ze weer. Het drama met mijn premium economy stoel naar kaapstad overkomt mij niet nog een keer (lang verhaal kort: website werkte niet goed, daarom heenreis economy stoel gehad en alleen terugreis premium economy. De stoel op de terugreis was goedkoper dan op de heenreis terwijl de klasse dus hoger was. KLM weigerde dit te erkennen en beweerde zelfs dat ik geen contact met hun had opgenomen terwijl ik kon bewijzen dat dit wel zo was. Compensatie: economy stoel bij nooduitgang maar geen cent terug gezien van het teveel betaalde)