Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    De reaktie van KLM is vanaf het begin dezelfde. Men wil een ondertekende Artsenverklaring dat mijn vrouw niet kan vliegen ofwel een not fit to fly. De Artsen die ik gesproken heb kunnen dat niet afgeven en dat heb ik ook vermeld aan de klem. Heb ook opname en ontslagbrief doorgegeven en zelfs de medische details maar alles tevergeefs. Onwil of Moedwil? het lijkt sterk op de afdeling Claim Afwijzen. Ik laat het er maar bij ga er geen negatieve energie meer in steken heb wel wat anders aan mijn hoofd. Teleurstellend is het wel.
     
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    de documentatie die je nu verzameld hebt, lijkt me wel ruim voldoende voor je reisverzekering
     
  3. Exczored

    Exczored Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    40
    Trofeepunten:
    13
    Inmiddels is Oman Air partner van FB en kan dit ook geboekt worden middels de app als je Miles aanvinkt. Paar mooie reizen beschikbaar, CDG-MCT voor 53k Miles in business en bijvoorbeeld MCT-BKK voor ongeveer 60k in first.
     
    michiel1, MoonJ, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Is hier dit een glitch, of geldt hier inderdaad geen enkel Platinum voordeel bij een light ticket? Het lijkt mij zelf van niet, gezien bij Standard ook nergens Platinum voordelen worden vermeld, maar toch. Gaat om een vlucht naar SLC, via PDX (KLM metal op de 1ste, DL op de 2de).

    [​IMG]

    Gekke ik vanaf Google Flights hier terecht kom. Echter als ik het dezelfde itinerary invoer op de KLM website, de route via PDX helemaal niet weergeven wordt...
     
  5. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    874
    Leuk Bevonden:
    1.755
    Trofeepunten:
    253
    Wil inchecken voor mn vlucht van morgen, lukt weer eens niet... dan maar 15 min eerder naar Schiphol... zucht :(
     
  6. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    soms lukt het via de app niet maar met de desktop wel?
     
  7. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    874
    Leuk Bevonden:
    1.755
    Trofeepunten:
    253
    Daar verdwijnt mn boeking de hele tijd, of ik krijg de volgende melding: Sorry, we konden uw vluchtgegevens niet ophalen.

    en nu deze :D:

    Sorry, er is iets misgegaan
    We konden uw vluchtgegevens niet tonen. Geen zorgen: we sturen u een e-mail met de bevestiging en de volgende stappen om uw boeking af te ronden. Heeft u binnen 24 uur niets ontvangen en zit er ook niets in uw spamfolder? Neem dan alstublieft contact met ons op.

    Sorry, we konden uw vluchtgegevens niet ophalen.
    Geen zorgen: we sturen u een e-mail met alles wat u nodig heeft.

    24h wordt krapjes.... dan is boarding al begonnen :eek:
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2024
  8. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ze willen je gewoon graag persoonlijk een goede vlucht toewensen o_O
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  9. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    874
    Leuk Bevonden:
    1.755
    Trofeepunten:
    253
    Ja, want ben zoooo'n loyale klant geweest de afgelopen 2 jaar :p......

    Na dit weekend P4L, eindelijk...
    Kan niet wachten tot die opgespaarde XP's verdwijnen van m'n balance....
     
    FlyingFonz, Ruut en TimH vinden dit leuk.
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Hoe is dat mogelijk om komend weekend P4L te worden als ik vragen mag? Als je voor november kwalificeert, zou je de 10 volle jaren gemaakt hebben, wat zou betekenen dat je voor de vorige programmawijziging van 2018 platinum geworden bent, en dat kon toen alleen nog per kalenderjaar. Dus ik zou verwachten dat tussen januari en november dit jaar alleen op 1 januari mensen P4L geworden zijn..

    Of maak ik een misrekening?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  11. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Gaat die wijziging niet pas vanaf 1 november in? Dat zou betekenen dat per de eerstvolgende herkwalificatie na 1 november 2024 je overvloedige XP's worden omgewisseld voor extra kwalificatie jaren.

    (iets later...)

    Onderstaand van de Flying Blue website:
     
    Ambtenaruh en Menno vinden dit leuk.
  12. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    874
    Leuk Bevonden:
    1.755
    Trofeepunten:
    253
    Bedoel natuurlijk dat ik dan genoeg XP heb voor de nog resterende jaren mannen.... niet alles zo letterlijk nemen ;)

    5 jaar Plat, nog 5 te gaan voor P4L. Vanaf vandaag 1503 XP op de teller. Done.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2024
    Ready2Board vindt dit leuk.
  13. MichelV

    MichelV Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Zit je in het 5e jaar of heb je die al volgemaakt, en zit je nu in 6e jaar? Ik heb zelfde namelijk, ik zit in mijn 5e jaar, kwalificatieperiode loopt 31 maart 2024 af, en ik heb ook ruim 1500XP staan. Ik vraag mij af of ze dan niet op 1 april 300XP punten gebruiken voor verlenging van een jaar, 300 XP punten op je teller laten staan, en dan van restant (900 xp punten) extra jaren geven (dus 3). Betekend dat je dan nog wel 2 jaar moet wachten. Misschien zie ik het verkeerd, is dus maar aanname van mij.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  14. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    874
    Leuk Bevonden:
    1.755
    Trofeepunten:
    253
    Zelfde als jou, zit in het 6e jaar. We gaan het merken wanneer de status toegekend wordt, de XPs staan er voor klaar iig....
     
  15. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    Vliegende_Keep en lloydje33 vinden dit leuk.
  16. Kaagmeister

    Kaagmeister Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Eind deze maand juli wordt mijn Platinum status voor de 3de keer verlengd. Als de XP-punten voor mijn heenreis naar Japan einde deze maand (heen op 26 juli, terug op 10 augustus) worden bijgeschreven heb ik precies 600 XP punten wat volgens mij betekent dat ik niet 1 maar 2 jaar PFL status toegevoegd ga krijgen..
    Zou ik er op kunnen rekenen dat KLM die XP-punten voor de heenreis ook inderdaad op tijd (deze maand) bijschrijft? Of is het toch handiger om een hand vol miles aan te schaffen en die om te zetten in XP?
    Hoe snel schrijft KLM bij voor alleen de heenreis?
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Mits je vlucht ook met KLM is zie ik geen reden waarom je xp niet meteen wordt bijgeschreven. Ik heb bij KLM nooit langer dan 1 a 2 dagen hoeven wachten.
     
    Kaagmeister vindt dit leuk.
  18. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Mooie eerste stap! Werd een tijd geleden aangekondigd:
    Ook in dat artikel valt te lezen "It is clear that this earning of miles is extended to ALL fares, and there will be on-board benefits for “top tier” members, whatever that means and when.". Ben erg benieuwd naar de on-board benefits.. Een gratis kopje koffie ipv betaalde bar?
     
  19. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Welkom @Kaagmeister !

    Er zijn recent nieuwe regels gekomen over het 'meenemen' van XP en/of het automatisch krijgen van jaren. Zoals gebruikelijk zul je eind juli 2024 zul je 300XP afgeboekt zien worden, en één jaar PFL op de teller erbij komen.

    Vanaf november gelden er nieuwe regels. Er is een 'overgangsmoment', en dat zal dan eenmalig op de eerstvolgende kwalificatiedatum voor jou gelden (dus juli 2025). Daarin kun je éénmalig meerdere hoeveelheden van 300XP in één keer omwisselen voor PFL jaren. Meer info lees je hier: https://www.flyingblue.com/nl/news/surplus-xp-capping?country=NL

    PS: als je het leuk vindt kun je je nog voorstellen in dit topic. :)
     
    Kaagmeister en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Is er een manier om op de KL/AF site een ticket te boeken met PE en BC? Site klapt er steeds uit (goh!) als ik hier op zoek. Combi van EC en BC lukt overigens wel.
     

Deel Deze Pagina