Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Volgens mij als je Premium Standard kiest, kan je bij de terugreis ook Business opties zien. Bij Light niet (hetzelfde geld voor Eco light)
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Oja goeie! Klik altijd automatisch op de goedkoopste :D
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  3. Kaagmeister

    Kaagmeister Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Krijg je op de site niet vanzelf de optie rechts in beeld om de volgende cabine te selecteren als je tussen Standard/Flex enz. moet kiezen?
     
  5. Kaagmeister

    Kaagmeister Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Dank Menno! Heb een korte introductie gedaan op het voorstel-forum waarvan je de link stuurde :)

    En dan on topic: Als ik het dus goed begrijp gaat die verrekening niet nu plaatsvinden maar pas in juli 2025 en heb dan nog een jaar extra om een hele vracht XP's bij elkaar te verzamelen. Dat is goed nieuws!
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Had idd met light tarief te maken zoals @MoonJ aangaf.
     
    rickbeerendonk en MoonJ vinden dit leuk.
  7. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Ik kom net dit persbericht tegen, is alweer wat weekjes oud maar het is alsnog nieuws voor mij :p een soort halfbakken La Premiere experience ;)

    Dit geintje kost je met 2-personen €450,- bij vertrek of aankomst en €350,- bij transfer

    ONTDEK DE GEPERSONALISEERDE SERVICES VAN AIR FRANCE CONCIERGERIE
    Sinds 11 juni 2024 biedt Air France op de luchthaven Parijs-Charles de Gaulle een nieuwe dienst aan: de conciërge-service.

    Air France Conciergerie is beschikbaar op vluchten die worden uitgevoerd door Air France of in codesharing met een airline partner. Deze service is bedoeld voor passagiers in de reisklassen Economy, Premium Economy en Business bij vertrek, aankomst of tijdens een overstap. Geniet tijdens elke fase van uw reis van een persoonlijk ontvangst en assistentie. Maak gebruik van diensten zoals privétransfer* van en naar de luchthaven, bagageafhandeling bij een speciale incheckbalie, voorrang bij het inchecken op de luchthaven en vele andere privileges.

    Met Air France Conciergerie bent u verzekerd van een exclusieve, soepele en ontspannen luchthavenervaring.

    *voor ritten binnen een straal van 40 km rondom de luchthaven Parijs-Charles de Gaulle.
    (https://wwws.airfrance.nl/information/aeroport/options/conciergerie)
     
  8. EVO

    EVO Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    66
    Trofeepunten:
    18
    Weet iemand toevallig wanneer reward tickets beschikbaar komen voor vluchten die nieuw zijn aangekondigd?
    In dit geval de KLM vlucht van Amsterdam naar Portland (Oregon). Vanaf 27 oktober neemt KLM het stokje over van Delta. Gewone tickets zijn reeds te boeken op de KLM vlucht maar reward tickets voor de rechtstreeks vlucht zijn nog niet te vinden.
     
  9. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Zeer merkwaardig. Bij het boarden ontdekte ik dat ik een upgrade had gekregen naar 1C. Mijn vrouw niet. Er waren nog meer plekken vrij in BC. We zijn beiden platinum. Aan boord wilde de crew geen stoel in BC extra toewijzen. Argument: sommige passagiers die hebben betaald kunnen daar mogelijk problemen over maken.
    Daarnaast was er 1 missende passagier wiens bagage weer verwijderd moest worden waardoor 15 minuten vertraging ontstond.
    Bizarre ervaring weer bij onze blauwe zwaan.
    Maar eens even bellen met mijn PA.
     
  10. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Op dezelfde boeking? Ik heb altijd begrepen dat de hele boeking werd verplaatst of niemand.
     
  11. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.257
    Trofeepunten:
    203
    Ik heb bij KL recent al een aantal keren meegemaakt dat ik (ulti) werd geüpgraded en mijn partner (plat) niet terwijl we op dezelfde boeking reisden.

    Vraag over gesteld aan de ulti assistant, maar niet echt een duidelijk antwoord gekregen.
     
  12. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Weken verder en hetzelfde probleem speelt nog steeds.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Dat van de Ulti upgrade kan ik wel begrjipen, die komt als eerste naar voren en gaat boven platinum.
    En als KLM / Air France dan de ulti geen upgrade geeft maar een andere alleenreizende platinum wel dan heeft men niet de vastgestelde volgorde van upgrades aangehouden.

    Als beide samenreizenden platinum zijn dan zou je inderdaad verwachten dat als er ook nog andere alleenreizende platinum leden zijn dat deze voorgaan en niet te willen opsplitsen, aan de andere kant, de kostprijs van de ticket speelt ook mee.

    Wat erger is, als je operationele upgrades ziet, 6 stuks van de 12 in totaal in een embraer maar niet genoeg maaltijden hebt, dat men dan eerst de betalende passagiers de maaltijd geeft, daarna de ultimate, en de andere passagiers gewoon een flesje water en zak zoutjes zoals economy klasse, ik zie de passagier naast me nog kijken van wat gebeurd er nu.
    En waarom men niet gewoon de rij economy eentje meer had gemaakt en maar 2 operationale upgrades op deze manier begrjip ik ook niet helemaal.
    Want men verkocht de upgrades voor E89, daar heeft er een toegehapt en die kreeg ook de maaltijd, als er nog 2 anderen waren geweest had een van de personen geen maaltijd gehad, dus eigenlijk verkoop je iets wat je helemaal niet hebt....
     
  14. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Opa vertelt. Vroeger, voordat het internet bestond, gebeurde het inchecken met papieren tickets en moest je naar een incheckbalie waar dus altijd een mega rij stond. Platinum heette toen nog Royal Wing en ik heb ontelbare keren meegemaakt dat ik met een economy ticket geupgrade werd naar voren waardoor er weer een pax extra meegenomen kon worden. Dit werd niet gedaan door een algoritme maar door de ground crew. Persoonlijk contact was toen nog belangrijk
     
    FlyingFonz, Frankb, Vliegende_Keep en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. EVO

    EVO Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    66
    Trofeepunten:
    18
    Als je de laatste dag die mogelijk is kiest dan laat het systeem het gewoon weer per maand zien en kan je de beste deals eruit filteren.
     
    Ruut, Vliegende_Keep, Menno en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Dit heb ik ook een keer gehad, vouw ook plat, zelfde boeking. Bleek dat mijn oorspronkelijke stoel naast mijn vrouw leeg bleef, dus toen de crew mijn vrouw niet wilde upgraden, heb ik vriendelijk bedankt voor de upgrade en ben naast mijn vrouw gaan zitten.
    Ik vond dat zo'n onzin.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  17. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Hey, dit werkt inderdaad, wat bizar. Goede tip!

    De laatste datum in juni kiezen, daarna doorklikken naar een datum >365 dagen en idd daar is de maandkalender. Lijkt wel een feature ipv een bug?

    Naar bepaalde bestemmingen werkt het niet, bijv SYD, mogelijk omdat het vastloopt op informatie van partners die niet beschikbaar is.
     
    EVO vindt dit leuk.
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Heb je eigenlijk met een ITA business ticket toegang tot de KLM kantine?
    Tijdens het boeken was er namelijk geen lounge beschikbaar in AMS...

    Toen ik een aantal maanden terug op een ITA vlucht wilde inchecken bij KLM bleek dat niet (meer) mogelijk. Is dit nog steeds het geval?
     
  19. Jeroen23

    Jeroen23 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    18
    Jep! Twee weken terug nog gebruik van gemaakt van de KLM "lounge".
     
    Ruut vindt dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Wat KLM hopelijk weer kan aanpassen is in het onderwerp van een geboekt ticket is om ook de datum daarin weer mee te nemen.

    Er stond altijd uw ticket voor uw reis op 01-01-2025, maar nu staat er alleen uw ticket.
    Als je 1x per jaar vliegt zal dat prima zijn, maar als mijn mailbox daar vol mee staat wordt het er niet overzichtelijker op.
    Eigenlijk zouden ze net als AIr France moeten doen en een PDF meesturen die is een stuk duidelijke dan de 5 klm pagina’s terwijl het in 1 of 2 kan.
     

Deel Deze Pagina